شهید آوینی

 

مقام معظم رهبري: بسيج نماد آگاهي همراه با معنويت و اخلاص ملت ايران است

 حضرت آيت الله خامنه اي از ملت ايران بعنوان اقيانوسي بزرگ ياد و تاكيد كردند: اين اقيانوس ممكن است در برخي شرايط آرام باشد اما در طوفان ها كارهاي بزرگي انجام خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا امروز با حضور در ستاد نيروي مقاومت بسيج ضمن شركت در مراسم نظامي رده هاي مختلف نيروي مقاومت بسيج و جلسه فرماندهان بسيج با نخبگان بسيجي نيز در فضايي صميمي ديدار و گفتگو كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي ورود به ميدان با حضور در مقابل يادمان شهيدان به مقام شامخ شهدا اداي احترام كردند و سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخناني از بسيج بعنوان نماد آگاهي همراه با معنويت و اخلاص ملت ايران و پديده استثنايي و كم نظير انقلاب اسلامي ياد و تاكيد كردند: بسيج يك حركت گسترده مردمي و دربر گيرنده همه اقوام و اصناف گوناگون در همه سطوح مختلف فكري اعم از زن و مرد، حقيقتي شبيه افسانه ها مي باشد كه براي جوانان شورآفرين، براي دوستان اميدآفرين و براي دشمنان بيم آفرين است.

ايشان با اشاره به نقش شگفت آفرين بسيج در هشت سال دفاع مقدس، جهاد و شهادت را دو فصل بزرگ حركت بسيج برشمردند و افزودند: الگوي بسيج، دنياي اسلام و جهان را تحت تاثير قرار داده و برهمين اساس است كه آمريكا و عوامل آنان تلاش دارند كه جهاد و شهادت را بدنام نمايند و اين ارزشهاي والا را زير سؤال ببرند.

حضرت آيت الله خامنه اي، ايستادگي ملت ايران و جوانان بسيجي در مقابل تهديدات امريكا را تضمين كننده ثبات منطقه دانستند و با اشاره به شكست امريكا در مقابل صلابت مردم ايران بويژه در انتخابات اخير رياست جمهوري، خاطرنشان كردند: آمريكاييها اكنون در تلاش هستند تا با استفاده از ابزارهاي سياسي و فرهنگي و همچنين دست نشاندگان خود نظام جمهوري اسلامي ايران را استحاله نمايند و هويت آنرا تغيير دهند اما در اين عرصه بزرگترين شكست خود را از جوانان بسيجي خواهند خورد.

مقام معظم رهبري با گراميداشت ياد و خاطره امام (ره) بعنوان بنيانگذار بسيج، از ملت ايران بعنوان اقيانوسي بزرگ ياد و تاكيد كردند: اين اقيانوس ممكن است در برخي شرايط آرام باشد اما هنگامي كه طوفاني شود در عرصه ها ي مختلف كارهاي بزرگ و شگفت آوري انجام خواهد داد.

در ابتداي اين مراسم سرلشگر رحيم صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن خيرمقدم، برآمادگي بسيجيان سلحشور و سپاهيان پاسدار براي دفاع از آرمانهاي امام (ره) و انقلاب اسلامي تاكيد كرد.

سرتيپ حجازي فرمانده نيروي مقاومت بسيج نيز در گزارش كوتاهي از فعاليت هاي اين نيرو گفت: بسيجيان علاوه بر آمادگي دفاعي و حضور در كمكهاي امدادي در حوادث غيرمترقبه، در عرصه علم و دانش و جنبش نرم افزاري نيز حضوري پرافتخار داشته اند.

در اين مراسم همچنين تعدادي از بسيجيان نمونه و خانواده هاي تعدادي از شهداي بسيج جوائزي را از دست مقام معظم رهبري دريافت كردند.

در ادامه اين مراسم يگانهاي نمونه نيروي مقاومت بسيج از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در جمع نخبگان بسيجي در سخناني با اشاره به وجود يك نظم سياسي، اقتصادي، فرهنگي و بين المللي مبتني بر نظام سلطه در جهان امروز كه در تلاش براي از بين بردن قدرت انتخاب انسانها و يا جهت دادن اين قدرت انتخاب مي باشد، تاكيد كردند: كشوري كه بصورت سازمان يافته و براساس مباني ديني و اعتقادي در مقابل اين نظم منحط جهاني ايستاده و بر حق انتخاب خود اصرار دارد، جمهوري اسلامي ايران است.

ايشان در تبيين خاستگاه نظم جهاني استكبار و مباني آن افزودند: منشا و ريشه اين نظام منحرف بين المللي مراكز عمده اقتصادي و سرمايه داري دنيا است كه با استفاده از وسايل گسترده ارتباطاتي در تلاش براي گسترش مباني فكري خود تحت عناوين فريبنده اي همچون آزادي انسانها و حقوق بشر هستند.

مقام معظم رهبري با تاكيد بر لزوم استحكام بيش از پيش مباني فكري نظام اسلامي و تبيين و عرضه اين مباني در عرصه هاي مختلف علمي، هنري و تبليغي بهمراه توجه جدي به خود سازي اخلاقي، خاطرنشان كردند: تنها مجموعه اي كه در همه اين عرصه ها فعاليت دارد بسيج مي باشد و اين مهمترين امتياز بسيج بر ساير مجموعه ها است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش برجسته نيروهاي مومن و بسيجي در كارهاي بزرگ علمي افزودند: تمام نقش آفريني هاي بسيج در زمينه هاي مختلف مبتني بر عقبه اي مي باشد كه اين عقبه، ريشه اعتقادي بسيج، حمايتهاي معنوي مردم و سخنان امام (ره) درباره بسيج و در يك كلام تفكر انقلاب اسلامي است كه توانايي سازماندهي ملت ايران را در مقابل نظام سلطه جهاني داشته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي عدم انفعال، و قدرت تهاجمي در عرصه هاي مختلف را از جمله ويژگيهاي بسيج و بسيجي برشمردند و افزودند: امروز جمهوري اسلامي ايران مدعي است و نظام سلطه جهاني بايد پاسخگوي غارت ثروتهاي ملتها، منحرف كردن نسل جوان كشورها، ظلم در حق زنان، استفاده غلط از علم، و جنايتهاي بيشمار خود و نقض مكرر حقوق بشر باشد.

ايشان علم طلبي را از ديگر ويژگيهاي بسيجي بيان و خاطرنشان كردند: مهمترين ابزار براي مقابله با نظام سلطه، استفاده از علم، و پيشرفت در عرصه هاي مختلف علمي است و ايراني با استعداد فوق العاده خود نشان داده كه توانايي انجام هر كاري را دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تاكيد بر آرمانخواهي در برنامه ريزيها و عمل گرايي در ميدان كار و تلاش، استفاده از ديدگاههاي مختلف در برنامه ريزيها را توصيه كردند.

در ابتداي اين نشست هفت تن از منتخبان بسيجي در سخناني به بيان ديدگاهها و دغدغه هاي خود در موضوعات مختلف پرداختند.

آقايان سيدمحمدرضا علاءالدين، مدرس حوزه علميه اصفهان، و مؤلف دهها جلد كتاب و مقاله علمي، محمد بيگلري دكتراي نقاشي و استاد طراحي و مينياتور با سابقه 37 ماه حضور در جبهه، حسين شاهسواراني دانشجوي كارشناسي ارشد ژنتيك و دانشجوي نمونه، سيدامير حسيني پناه دانشجوي كارشناسي مهندسي برق و سازنده ربات مسيرياب، سامر كريمي نژاد دانش اموز بسيجي و رتبه اول كشوري مطالعه و تحقيق، و خانم ها زهره عنبرآبادي دكتراي تخصصي مديريت بهداشت و درمان و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اراك و پرستو حسين آبادي كارشناسي ارشد تكنولوژي و رتبه اول نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در سخنان خود به اين موضوعات اشاره داشتند:
ايجاد بستر مناسب براي ارتباط عملي ميان دانشگاه و صنعت
استفاده بيش از پيش از ظرفيت گسترده بسيجيان بويژه بسيجيان نخبه
ضرورت تعيين راهبردها و برنامه هاي منسجم براي گسترش صحيح گفتمان ديني
بهره گيري از امكانات رسانه اي و تبليغي براي ترويج گفتمان ديني
حضور جدي و موثر شورايعالي انقلاب فرهنگي در مسائل مهم فرهنگي و پرهيز از كارهاي مقطعي فرهنگي و تلاش براي مهندسي فرهنگي
لزوم اهتمام به نگرش علوي در مديريت كشور و ايجاد تحول در زمينه هاي ضروري
مبارزه جدي با فقر، فساد و تبعيض
ايستادگي در استفاده صلح آميز از دانش هسته اي و دفاع از افتخار علمي جوانان كشور در اين عرصه
ضرورت افزايش ظرفيت انتقادپذيري مسؤولان
توجه جدي تر به مسائل اشتغال و ازدواج جوانان
احياي صحيح سنت امر به معروف و نهي از منكر
تقويت بيش از پيش بسيج دانش آموزي
لزوم اجرايي شدن منشور مدون حقوق زنان مصوب شورايعالي انقلاب فرهنگي
و برنامه ريزي جهت ارتقاي جايگاه مادر و خانواده

در ادامه مراسم، حضرت آيت الله خامنه اي در جمع فرماندهان نيروي مقاومت بسيج حضور يافتند و با تاكيد بر اينكه بسيج به معناي همه ملت ايران است، خاطرنشان كردند: مهمترين وظيفه نيروي مقاومت بسيج ايجاد بستر لازم براي اين حضور همگاني مي باشد. ايشان با اشاره به ضرورت جدي گرفتن سرمايه عظيم بسيج، بسيج سازندگي را بسيار مهم برشمردند وتصريح كردند: نيروي مقاومت بسيج بايد با همكاري وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، و علوم، تحقيقات و فن آوري از اين ظرفيت در جهت سازندگي و آباداني كشور و همچنين پر كردن اوقات فراغت جوانان استفاده نمايد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به جوان بودن جمعيت كشور، مسئله اوقات فراغت را با اهميت دانستند و افزودند: بايد با برنامه ريزي صحيح و هماهنگي با تمام دستگاههاي ذيربط، انرژي متراكم جوان در مسير صحيح بكار گرفته شود.
ايشان نيروي مقاومت بسيج را به استفاده از روشهاي نوين و جذاب در تعميق باورهاي ديني نسل جوان توصيه كردند.
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرتيپ حجازي فرمانده نيروي مقاومت بسيج گزارشي از رويكرد، راهبرد و عملكرد بسيج در برنامه چهارم توسعه ارائه كرد. وي، مكتبي بودن، مردمي بودن و خدمت رساني به مردم را از جمله اصول حاكم بر بسيج برشمرد و گفت: ايجاد تحول در نظام طرح ريزي و برنامه ريزي، توسعه سازمان و مديريت، تقويت معنويت و بصيرت ديني، كارآفريني و ايجاد عرصه هاي نوين فعاليت و توسعه امنيت پايدار مردمي از مهمترين رويكردهاي بسيج در برنامه چهارم توسعه مي باشد.
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo