شهید آوینی

 

همایش "مسجد پایگاه معنویت" برگزار می شود
همایش " مسجد پایگاه معنویت" ، صبح سه شنبه اول شهریور ماه، در سومین روز از هفته گرامیداشت مساجد ، برگزار می شود .

همایش فوق که پایان بخش همایش سه روزه " مسجد محور وحدت و پایگاه معنویت است " صبح در حسینیه الزاهرای مجتمع امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد .

در این همایش سه نفر از علمای کشورهای اسلامی صحبت کرده و برخی از مقالات برگزیده کارشناسان و مسئولان ، که به موضوع مسجد و نقش آن در ایجاد وحدت و ارتقاء معنویت مربوط است ، مطرح می شود .

همایش سه روزه مسجد محور وحدت و پایگاه معنویت ، صبح روز یکشنبه 30 مرداد ماه ، همزمان با آغاز هفته جهانی مساجد ، با هدف گرامیداشت این هفته و همچنین تبیین نقش و جایگاه مساجد در تقویت وحدت و ارتقاء معنویت آغاز شده و فردا به پایان خواهد رسید .

در قالب این همایش بزرگ که با حضور شخصیتهای فرهنگی و دینی ایرانی و خارجی همراه است ، همایش مسجد محور وحدت نیز امروز برگزار شد .

برگزار کننده همایش فوق مرکز رسیدگی به امور مساجد است ، این مرکز دومین نمایشگاه توانمندی های مساجد را نیز برگزار کرده است .

به موازات  فعالیتهای داخلی بمنظور گرامیداشت هفته جهانی مساجد ، رایزنی های فرهنگی کشورمان نیز در نقاط مختلف جهان ، با برنامه های متعدد و متنوع بمنظور معرفی هر چه بهتر مساجد بعنوان پایگاههای معنوی ، فرهنگی و انسان ساز ، فعالیت دارند .

در جریان سی امین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که از هفتم تا نهم خردادماه سال 1382 در تهران برگزار شد ، نامگذاری روزی به نام روز جهانی مسجد ، به تصویب رسید. در این اجلاس شرکت کنندگان برجایگاه رفیع مسجد بعنوان رمز وحدت و برادری در جهان اسلام تأکید کردند. در این اجلاس تصویب شد  از 21 آگوست هرسال، که مصادف با خاطره به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط تندروهای صهیونیست است ، بمدت  یک هفته ، "هفته جهانی مساجد" اعلام شود

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo