شهید آوینی

 

ورود فلسطينی‌های زير ۴۵ سال به مسجدالاقصی ممنوع شد

اشغالگران اسراييلی ورود فلسطينی‌های كمتر از ۴۵ سال را به مسجدالاقصی ممنوع كردند.
به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «فلسطين مديا»، اين اقدام به مناسبت سالگرد «ويرانی هيكل» و به منظور جلوگيری از وقوع درگيری ميان فلسطينی‌ها و يهوديان انجام می‌شود.
ممنوعيت ورود افراد زير ۴۵ ساله فلسطينی از شامگاه شنبه شروع شده و به مدت ۲۴ ساعت ادامه دارد.
در طول اين مدت تنها فلسطينی‌هايی كه تابعيت اسراييلی و بيشتر از ۴۵ سال سن دارند می‌توانند برای اقامه نماز خودبه مسجدالاقصی وارد شوند.
همچنين به مناسبت سالگرد ويرانی هيكل يا همان «معبد سليمان» هزاران مأمور پليس و نظامی اسرايليی در بخش قديمی شهر قدس و اطراف مسجدالاقصی مستقر شده‌اند و ادعا می‌كنند هدف از اين كار تنها حفظ امنيت و جلوگيری از بروز درگيری بين فلسطينی‌ها و اسراييلی‌ها است.
بنابر اخبار رسيده از سوی منابع خبری شيخ «عكرمه صبری، مفتی قدس»نسبت به حملات مجدد صهيونيستها به مسجد الاقصی هشدار داده و از مسلمانان فلسطين دعوت كرده تا امروز ۲۳ مردادماه برای دفاع از مسجدالاقصی در محوطه اين مكان مقدس حاضر شوند.
از سوی ديگر وزير اوقاف و امور دينی فلسطين «يوسف جمعه سلامة»، جنبش مقاومت اسلامی و تعدادی ديگر از سازمان‌های اسلامی از مسلمانان جهان خواستار مقابله با تهاجم‌های رژيم اشغالگر به مسجدالاقصی شدند.
همچنين ۱۴ و ۱۵ آگوست، روزهای سالروز ويرانی هيكل «معبد سليمان» است كه بسياری از تحليل‌گران سياسی وقوع حمله يهوديان تندور به مسجدالاقضی را در اين دو روز پيش‌بينی می‌كنند.
گروه‌های تندروی صهيونيستی مدعی هستند مسجدالاقصی بر ويرانه‌های هيكل سليمان بنا شده و بازسازی آن در گرو تخريب مسجدالاقصی امكان‌پذير است.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo