شهید آوینی

 

ثبت نام معتکفین قم روز دوشنبه آغاز می‌شود
مسؤول ستاد اعتکاف قم زمان آغاز ثبت‌نام برای متقاضیان حضور در مراسم اعتکاف را روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد.حجت ‌الاسلام تکیه‌ای در جمع خبرنگاران گفت : ثبت نام از متقاضیان حضور در مراسم عبادی اعتکاف روز دوشنبه 24 مرداد ماه انجام می‌شود و خواهران باید برای ثبت نام ساعت 10 صبح به مصلای قدس مراجعه کنند.

وی ادامه داد : برادران نیز می‌توانند در ساعت 6 بعد‌از‌ظهر همان روز با مراجعه به ستاد‌های مستقر در مساجد جامع، اعظم، امام حسن عسگری(ع) و مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

حجت ‌الاسلام تکیه‌ای با بیان این که برای اعتکاف خواهران مسجد جمکران و مسجد امام حسن مجتبی(ع) و برای اعتکاف برادران مساجد محل ثبت نام در نظر گرفته شده است گفت : امسال در مراسم اعتکاف ما پذیرای 2 هزار و پانصد خواهر و 7 هزار و 500 برادر خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد :  مراسم اعتکاف در روز سیزدهم رجب با قرائت زیارت آل یاسین افتتاح می‌شود و برگزاری مراسم جشن میلاد مولای متقیان حضرت علی(ع)، برنامه ویژه عزاداری حضرت زینب(س) در شب پانزدهم رجب، برگزاری مراسم عبادت ام داوود، خواندن حدیث شریف کسا از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفین است.

مسؤول ستاد اعتکاف با تأکید بر توجه ویژه به مسایل فرهنگی در مراسم اعتکاف گفت : حضور مداحان و قاریان قرآن، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسایل شرعی توسط شخصیت‌های برجسته حوزوی، بیان خاطرت جبهه و جنگ از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که طبق آمار همه ساله ورود 70 درصد معتکفان را افراد 15 تا 25 سال تشکیل می‌دهند و استقبال قشر جوان، از مراسم اعتکاف بسیار چشمگیر دانست و از حضور طلاب مرکز جهانی علوم اسلامی و جانبازان در مراسم اعتکاف امسال خبر داد.

حجت ‌الاسلام تکیه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از حضور پایگاه‌های بهداشتی درمانی در مساجد محل اعتکاف و توجه ویژه به مسائل بهداشتی در مساجد محل برگزاری اعتکاف خبرداد و گفت : متأسفانه گرمای هوا و عدم وجود امکانات سرمایشی مناسب در مساجد مذکور باعث شده تا ما نتوانیم پذیرای افراد بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد : تقاضای ستاد اعتکاف طی سال‌های اخیر از مراجع این بوده که منابع فقهی را در خصوص افزایش مساجدی که در آن امکان برگزاری مراسم اعتکاف وجود دارد استخراج کنند تا مشکل محدودیت مکانی برای معتکفین حل شود .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo