شهید آوینی

 

فرصتها و تهدیدهای فناوری اطلاعات در حوزه تربیت دینی مدارس بررسی می شود
فرصتها و تهدیدهای ناشی از گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تربیت دینی و اخلاقی در مدارس کشور از سوی گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی ، بررسی می شود .

 این اقدام بمنظور شناخت دقیق موقعیت موجود ، راهکارهای بهره گیری مثبت و ارزشمند و همچنین آگاهی از اثرات منفی و نامطلوب فرصتها ، انجام خواهد شد .

گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی در تلاش است تا با این اقدام و درک کامل شرایط فعلی ، راهکارهای بهره گیری مناسب از موقعیتها و امکانات را شناسایی و ارائه دهد .

کارشناسان گروه فوق امیدوار هستند تا از طریق این اقدام تحقیقاتی و پژوهشی ، زمینه استفاده مطلوب از فرصتهای موجود برای ارتقاء تربیت دینی و اخلاقی در دانش آموزان مدارس را ایجاد و از بروز خطرات غیر قابل پیش بینی جلوگیری کنند .

بررسی روشها و برنامه های مطلوب شکل گیری هویت مذهبی در دانش آموزان ، بررسی روش و برنامه های مطلوب برای بانشاط کردن تربیت دینی و اخلاقی در مدارس از دیگر فعالیتهای گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی است .

مرکز مطالعات تربیت اسلامی در سال 1377 به منظور ساماندهی و ایجاد تحولی نو در تربیت دینی و اخلاقی در شهر مقدس قم فعال شده است . این مرکز به عنوان واسطه ارتباطی ، اطلاع رسانی و تعامل سه نهاد حوزه ، دانشگاه و آموزش و پرورش در انعکاس مسائل و معضلات تربیتی نسل جوان ، از سال 1382 با حفظ اهداف و ظایف خود با عنوان "گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی " تحت نظارت پژوهشکده تعلیم و تربیت به فعالیت خود ادامه می دهد. 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo