شهید آوینی

 

آیت‌الله علم‌الهدی: شیخ محمد تقی بهلول در زهد و تقوا بی‌نظیر بود


حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه شهر مقدس مشهد گفت: شیخ محمد تقی بهلول گنابادی اسوه بی‌نظیری در زهد، تقوا و جهاد بود .

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در مراسم وداع با شیخ محمد تقی بهلول در مسجد جامع گوهرشاد در حرم رضوی با اشاره به سخنرانی ایشان در سال 1314 گفت: سخنان آهنین و كوبنده‌ی بهلول در كمتر از 48 ساعت انسان‌های حق‌طلب و صاحبان عواطف و احساسات پرشور دینی را، در این شهر حماسه‌ساز گردهم آورد و مسجد گوهرشاد را به صورت یك دژ نیرومند، در مقابل استعمار و ستم قرار داد.

وی ادامه داد كه به دنیال این حركت عظیم شیخ بهلول، بیش از ربع قرن در سلول‌ها و سیاه‌چال‌های مخوف و كشنده‌ی افغانستان، شكنجه شد و بعد از این مدت نیز باز هم راه مبارزه را ادامه داد و از حق شیعه و ولایت در جمع دشمنان اهل بیت علیه‌السلام حفاظت كرد .

امام جمعه مشهد اظهار داشت: این چهره‌ها در تاریخ اسلام ناب، بزرگترین حجت الهی برای ما هستند .

وی گفت: در حالی كه یك انسان 100 سال از عمر خود را در مبارزه بگذراند و در خدمت به دین و مكتب اسلام باشد كوتاهی نسبت به دوام و بقای دین توجیه ندارد و روز قیامت به خاطر این كوتاهی محاكمه می‌شویم.

علم‌الهدی ادامه داد: وقتی انسانی برای حفظ هنجارها و ارزش‌های دینی 100 سال ملازمت نفس كند، چه پیش می‌آید، كه ما در برابر خوشایند یك جریان نابكار ضددین خارجی، از بی‌عفتی زنان مملكتمان در خصوص مسئله‌ی حجاب كوتاه آمدیم .

وی اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم كه حیات دینی به حفظ ارزش‌ها و اصول دینی ما ارتباط و بستگی دارد و استقلال، انقلاب و عزت بین‌المللی ما در مقطعی تداوم پیدا می‌كند، كه اصول و هنجارهای دین را رعایت كنیم .

وی گفت : اگر خدای ناكرده در عرصه‌ی سیاست و فرهنگ كشور و جامعه، به بی‌حجابی یك لبخند زده شود، روسری‌ها یك وجب عقب می‌رود و اگر بخواهیم روسری‌های یك وجب عقب‌رفته را یك سانتی متر جلو بیاوریم باید هزار كشته بدهیم .

امام جمعه مشهد با اشاره به مبارزات علامه بهلول برای حفظ حجاب و مبارزه با كشف حجاب، افزود : اگر خدای ناكرده اصل ارزش اسلام سوژه تسامح قرار گیرد، تمام حیثیت و هستی خود را از دست خواهیم داد .

گفتنی است، پس از طواف پیكر علامه بهلول دور ضریح امام رضا علیه‌السلام امام جمعه مشهد بر پیكر وی نماز اقامه كرد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo