شهید آوینی

 

همایش بین‌المللی " گفتگوی مذاهب و فرهنگها " در مادرید برگزار می شود
همایش بین‌المللی گفتگوی مذاهب و فرهنگها با حضور حجت الاسلام سید محمد خاتمی و داریوش شایگان آبانماه سال جاری در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" ، خانم "ناجدا ویسنته کابانیاس" سخنگوی بنیاد "آتمان"، مسئول بر پایی همایش ، اظهار داشت : همایش گفتگوی مذاهب و فرهنگها در حمایت از ایده جهانی آقای خاتمی، ششم آبان با حضور رهبران مذهبی ، اندیشمندان و شخصیت های برجسته فرهنگی و سیاسی جهان برگزار می‌ شود.

وی "خوزه لوییس رودریگز زاپاته‌رو " نخست ‌وزیر سوسیالیست اسپانیا، " فلیپ گونزالس " نخست وزیر پیشین این کشور و " ژان ماری لوستیگر "، " ادگار مورین "، " یاسر عبد ربه "، " اما بونینو "، " ریکاردو بلاسکز " و " اهود اولمرت " از متفکران و چهره‌های شناخته شده فرهنگی و سیاسی جهان را از جمله شرکت کنندگان در همایش مزبور معرفی کرد.

کابانیاس خاطر نشان کرد : از ایران نیز چهره‌های دیگری همانند" داریوش شایگان" استاد دانشگاه و "فاطمه حقیقت جو" در همایش "گفتگوی میان مذاهب و فرهنگها" شرکت می‌ کنند.

وی هدف اصلی ‌همایش مذکور را کمک به تفاهم و نزدیکی هرچه‌ بیشتر فرهنگها و تمدنها از طریق ایجاد زمینه ‌ای برای گفتگو میان آنان جهت شناخت هر چه بیشتر یکدیگر بیان کرد.

"بنیاد آتمان" موسسه ویژه "گفتگوی میان تمدنها" است که با هدف تحقق این طرح، با شرکت اندیشمندان و صاحبنظران برجسته فرهنگی و سیاسی جهان در اسپانیا تشکیل شده است.

همایش گفتگوی میان فرهنگها و مذاهب، نخستین نشست جهانی این بنیاد تازه تاسیس به شمار می‌رود.

طرح "گفتگوی تمدنها" که در سال 2001 میلادی از سوی سید محمد خاتمی مطرح و به تصویب سازمان ملل رسید، با ارایه طرح "ائتلاف میان تمدنهای غرب و اسلام" از سوی "خوزه لوییس رودریگز زاپاته‌رو" نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا در سال گذشته مورد پشتیبانی بیشتر قرار گرفته است.

دولت اسپانیا سال 1382نیز یک همایش بین‌المللی در زمینه گفتگوی تمدنها در شهر تاریخی تولدو برگزار کرده بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo