شهید آوینی

 

اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت برگزار مي‌شود

اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت با حضور 1400 شركت‌كننده از سراسر كشور به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مركز پژوهش‌های قرآن و عترت در تاریخ 13 مرداد ماه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار مي‌شود. 

نشست خبری اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت، روز دوشنبه 10 مرداد ماه در معاوت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این نشست خبری سید بابك فرزانه، رییس مركز پژوهش‌های قرآن دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینكه در نخستین دوره جشنواره قرآن و عترت كه در 8 رشته برگزار شد، خاطر نشان كرد:دانشجویان در این دوره از این مسابقات در 54 رشته ،(‌24 رشته كتبی، 11 رشته شفاهی، 19 رشته ادبیات و هنر دینی) از مناطق یازده گانه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شركت كردند.

وی با بیان این مطلب كه اختتامیه این جشنواره در روز 13 مرداد ماه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حدود 2000 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است كه از بین این تعداد 63 اثر انتخاب شده كه در اختتامیه این جشنواره نفر اول تا سوم هر رشته معرفی مي‌شوند و نفرات اول در این روز از رییس دانشگاه آزاد هدیه خود را دریافت خواهند كرد.

فرزانه در ادامه تصریح كرد: 41 نمایشنامه به منظور داوری به هیات داوران ارائه شده است و از میان این تعداد 11 نمایشنامه به مرحله داوری راه پیدا كردند كه در روزهای 10، 11 و 12 مرداد ماه در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد بر روی صحنه مي‌رود و از بین این تعداد نیز یك نمایشگاه به مرحله نهایی راه پیدا مي‌كند و در اختتامیه این جشنواره به نمایش درخواهد آمد و به آن جایزه‌ای تعلق خواهد گرفت.

وی از دیگر برنامه‌های این جشنواره برگزاری نمایشگاه آثار و كتاب دانشجویان شركت‌كننده را معرفی كرد و گفت: به منظور تشویق دانشجویان 63 اثر برگزیده به صورت كتابی چاپ خواهد شد و در اختیار كتابخانه‌های مختلف قرار مي‌گیرد.

وی افزود: در مراسم اختتامیه كه با حضور رییس دانشگاه آزاد برگزار مي‌شود یك سخنرانی علمی توسط پاكتچی،پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه نیز ارائه خواهد شد.

رییس مركز قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، از راه اندازی سایت تخصصی، خبری در حوزه فعالیت‌های قرآنی كانون‌های قرآن و عترت در یك ماه آینده خبر دارد و گفت: در حدود 200 كانون قرآن و عترت هم اكنون در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند و گزارش‌هایی از قعالیت های این كانون‌های فعالیت‌های دانشجویان در زمینه قرآن و همچنین بانك اطلاعاتی پایان نامه‌های كارشناسی ارشد و دكتری در زمینه قرآن بر روی این سایت به آدرس www.tansim.ir قرار خواهد گرفت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo