شهید آوینی

 

همایش "مسلمانان، مسیحیان و جهان معاصر" در بیروت برگزار شد
همایش "مسلمانان، مسیحیان و جهان معاصر" با حضور تعدادی از دانشجویان و اندیشمندانی از لبنان، سوریه، مصر، عراق، فلسطین، سودان و اردن در شهرک "عین تراز" شرق بیروت برگزار شد.دبیر اتحادیه‌ دانشجویان مسیحی منطقه‌ خاورمیانه، الیاس حلبی، طی سخنانی اظهار داشت : مسیحی راستین بر بنیاد آموزه‌ها و باورهای ایمانی خود همواره به دنبال دفاع از حقوق ستمدیدگان بوده و به تفاهم میان پیروان ادیان گوناگون باور دارد.

حلبی با تاکید بر مبارزه با سیاست نژاد پرستی حکومت پیشین آفریقای جنوبی و سیاست ظالمانه‌ اسراییل در حق مردم فلسطین که اتحادیه‌ دانشجویان مسیحی همواره بر آن تاکید داشته گفت : این حرکتها همواره بر گرفته از آموزه‌های حضرت مسیح (ع) است.

وی اضافه کرد : مسیح و پیامبران الهی هرگز در برابر ستم سر فرود نیاورده و از حقوق بی‌نوایان و درماندگان در برابر زورگویان دفاع کردند و این موضوع یکی از نکات قابل تامل در فهم رسالت فرستادگان الهی است.

بر اساس گزارش رایزنی ایران در بیروت، درهمایش "مسلمانان، مسیحیان و جهان معاصر" گریگوریوس لحام، کاردینال مسیحیان کاتولیک لبنان و منطقه‌ خاورمیانه، اظهار داشت : در جهان پر آشوب کنونی تاریک اندیشان به دنبال تنش میان ملت‌ها و پیروان ادیان آسمانی هستند مسلمانان و مسیحیان بیش از هر زمان دیگر باید در پی درک متقابل و ایجاد پل‌های دوستی باشند.

لحام در ادامه ضمن اشاره به جستجوی مبانی مشترک از سوی مسلمانان و مسیحیان گفت : ما باید به دنبال پی ریزی مسایل مشترک و حل مشکلات خود باشیم، در غیر این صورت عرصه را بر کوته اندیشان خواهند گشود.

وی اضافه کرد : مسیحی باورمند نه تنها با همکیشان خود دوست و برادر است بلکه ایمان او زمانی کامل خواهد شد که همین احساس را نسبت به برادر مسلمان خود داشته باشد و با چنین نگرشی، مسلمان و مسیحی سر دشمنی و ستیز با یکدیگر را نخواهند داشت.

لحام در پایان اظهار داشـت : برخورد تمدن‌ها که برخی افراد تندرو و مغرض در جهان مطرح کرده و بر آن پافشاری دارند در تعارض با رهنمود همه فرستادگان الهی است و این وظیفه‌ی ما روحانیون مسلمان و مسیحی است که در برابر این اندیشه‌های بنیان‌کن بایستیم.

این همایش یک روزه صبح ششم مرداد ماه (28 جولای) در شهرک "عین تراز" شرق بیروت برگزار شد.

منبع : خبر گزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo