شهید آوینی

 

گاردین: دو سوم مسلمانان انگلیس، این كشور را ترك می‌كنند

 بر اساس نظرسنجی كه در یك روزنامه انگلیسی منتشر شد، پس از بمب‌گذاریهای اخیر در لندن و تشدید موج اسلام ستیزی، دو سوم مسلمانان انگلیس به فكر ترك این كشور افتاده‌اند. 

روزنامه «گاردین» در شماره امروز خود افزود: این آمار نشان می‌دهد نگرانیهای ناشی از احساسات ضداسلامی پس از بمب‌گذاریهای هفتم جولای افزایش یافته است.
این نظرسنجی نشان می‌دهد دهها هزار مسلمان از این مساله رنج برده و از هر پنج مسلمان انگلیسی یك نفر اعلام كرده است كه خود یا اعضای خانواده‌شان با بدرفتاری یا خصومت روبرو شده است.
پلیس بیش از 1200 مورد حادثه ضد مسلمانان را در انگلیس كشف كرده است كه از بدرفتاری زبانی گرفته تا قتل در سه هفته گذشته بوده است.
حدود دو سوم مسلمانان اعلام كردند به آینده خود در انگلیس پس از حملات فكر كرده‌اند و 63 درصد گفتند حتی به مساله ماندن در این كشور یا ترك آن اندیشیده‌اند.
جمعیت مسلمانان در انگلیس 6/1 میلیون نفر تخمین زده می‌شود و 1/1 میلیون از آنها بالای 18 سال هستند.
از هر 10 مسلمان سه نفر در مورد آینده فرزندانشان در انگلیس نگران بودند.
همچنین حدود 80 درصد مسلمانان انگلیس معتقدند شركت این كشور در حمله به عراق به بمب گذاری‌های اخیر لندن منجر شده است.
به گزارش این روزنامه، نظرسنجی «آی‌سی‌ام» برای این روزنامه پیش از بمب گذاری‌های نافرجام روز پنج‌شنبه گذشته در سیستم حمل و نقل لندن انجام شد و نشان داد 79 درصد مسلمانان با این مساله كه حمله تحت فرمان آمریكا به عراق در ماه مارس 2003 منجر به حملات اخیر لندن شده است، موافقند.
همچنین 10 درصد از افراد با این مساله مخالفند.
این نظرسنجی یك روز پس از آن اعلام شد كه «یان بلر»، رییس پلیس لندن بمنظور ارائه تضمین‌هایی پس از كشته شدن یك برزیلی بی‌گناه مظنون به بمب‌گذاری، با رهبران مسلمان انگلیس دیدار كرد.
نیمی از مسلمانان نظرسنجی‌ شده معتقد بودند اقدام كافی برای جلوگیری از ورود تندروها به جوامعشان انجام نمی‌شود اما 38 درصد اعلام كردند اقدام كافی انجام می‌شود.
81 درصد از افراد نظرسنجی‌ شده اعلام كردند حملات انتحاری توجیه‌پذیر است و پنج درصد مخالف آن فكر می‌كردند.
52 درصد افراد از اخراج یا بازگرداندن مسلمانان خارجی كه به گفته آنها نفرت را گسترش می‌دهند، حمایت می‌كردند و 38 درصد مخالف این مساله بودند.
این نظرسنجی در میان 500 مسلمان در انگلیس و از 15 تا 19 جولای به صورت تلفنی انجام شد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo