شهید آوینی

 

ضریح منور رضوی با حضور مقام معظم رهبری، غبارروبی شد

در آستانه ولادت با سعادت حضرت صدیقه كبری (س) با حضور رهبر معظم انقلاب، مراسم روحانی و پرفیض غبارروبی ضریح مطهر حضرت ثامن‌الائمه (ع) برگزار شد.

به نقل از اداره كل روابط عمومی آستان قدس رضوی، دراین مراسم سراسر نور و معنویت كه واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از علما، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان كشور و استانی نیز حضور داشتند، پس از گشوده شدن در ضریح مطهر، نذورات داخل ضریح كه جلوه‌هایی از عشق و ارادت خالصانه‌ مردم نسبت به خاندان عصمت و طهارت و فرهنگ ولایت است، جمع‌آوری و انتقال داده شد.

این گزارش حاكی است، در ادامه، سنگ مرقد مطهر و قسمت‌های مختلف داخل ضریح غبارزدایی و غبارروبی و سپس با گلاب ناب، شست و شو داده شد.

براساس این خبر رهبر فرزانه انقلاب و سایر افراد داخل ضریح، روپوش سبز رنگ مضجع ‌منور و نیز روكش مربوط را كه بر سراسر حاشیه آن، كلمه مبارك، یا رضا و آرم آستان قدس رضوی درج شده بود را با احترام برداشته و روپوش جدید را روی سنگ مضجع پهن كردند.

در تمامی مراحل غبارروبی، حضور رهبر معظم انقلاب و حالات روحانی و ملكوتی ایشان، به همراه آوای دلنشین كلام الهی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر روحانیت محفل افزوده بود و مدعوین شامل خدام، روحانیون و سایر علاقه مندان به ساحت مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) كه پس از مدت‌ها انتظار، خود را گرداگرد ضریح مطهر می‌دیدند، تمامی وجودشان لبریز از نور ولایت بود و در خلوت خود با مولا و ولی نعمت‌شان نجواها كردند.

مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت رضا (ع) كه از حدود ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه) در فضایی روحانی آغاز شده بود، دو ساعت به طول انجامید.

با اتمام مراسم، در ضریح مطهر بسته شد و مدعوین برای دریافت غبار متبرك مضجع منور حضرت در رواق دارالزهد گردهم آمدند و پس از توزیع غبار متبرك، توسط واعظ طبسی، مراسم غبارروبی به پایان رسید.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo