شهید آوینی

آخرین اخبار از کنگره سراسری شعر مادر در ملایر

نخستین کنگره سراسری شعر مادر برگزار می شود

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار ( شعر و قطعه ادبی ) به نخستین کنگره سراسری شعر مادر در غرب کشور ، روز گذشته - دوم مرداد ماه - ارزیابی و داوری نهایی آثار توسط هیات داوران این کنگره به پایان رسید . 

فریدون محمودی ، دبیرکنگره سراسری شعر مادر ، با اعلام این خبر افزود : علی رغم تمدید مهلت ارسال آثار ، تا روزهای پایانی مهلت تعیین شده همچنان آثار ادبی اعم از شعر ، قطعه ادبی ، تحقیق ، مقاله و تعدادی نیز داستان به کنگره رسید ، اما بر اساس اعلام قبلی ، فقط شعر و قطعه ادبی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به این که تمامی آثاردریافتی ، توسط شورایی مرکب از اهل قلم و شاعران منطقه و تعدادی از شاعران معاصر در سطح کشور ، پس از طی مراحل اولیه ارزیابی و جرح و تعدیل و ... ، در کتابی منتشر خواهد شد ، تصریح کرد : بنا داریم به حول و قوه الهی ؛ در سالهای آتی گرایش های ادبی دیگری را نیز مانند " داستان کوتاه " ، " رمان " ،  " تحقیق ادبی " و " مقاله " در مراحل ارزیابی و داوری کنگره دخالت بدهیم و در زمینه های یاد شده نیز در خدمت پویندگان و خادمان فرهنگ و ادب کشور که گاه خدماتشان پوشیده می ماند ، باشیم .

فریدون محمودی که خود ، پیشتر آثاری در زمینه معرفی فرهنگ ، آئین های منطقه ای و پیشینه فرهنگی - تاریخی ملایر و مناطقی از استان همدان ، آثاری منتشر کرده است ، یاد آور شد : نخستین کنگره سراسری شعر مادر را درغرب کشور، درحالی آغاز می کنیم که علی رغم فراخوان های قبلی در رسانه ها ، مبنی بر تعیین مهلت ارسال آثار و تمدید ده روزه آن که تا اندازه ای کار هیات داوران را نیز با دشواری مواجه ساخت ، هنوز نامه های پستی و الکترونیکی متعددی را دریافت می کنیم که با اشعار و آثار ذوقی و قلمی ارسال کنندگان همراه است ، امیدواریم که بتوانیم از حضور و ذوق این عزیزان در کنگره ها و برنامه های آتی بهره بگیریم .

به گفته دبیر کنگره  سراسری شعرمادر که روزهای پنجم و ششم مرداد ماه همزمان با ایام خجسته میلاد بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا ( س ) و ولادت بنیانگذارانقلاب اسلامی ، امام خمینی ( ره ) در ملایر برگزار می شود ، 1385 اثر ادبی در قالب های مختلف ادبی به دبیرخانه کنگره رسید که مجموعا 956 شاعر و نویسنده ازسراسر کشور، از طریق ارسال آثار ، آمادگی خود را برای حضور در کنگره اعلام کرده اند .

این گزارش حاکی است درصد قابل توجهی از شعرها و مطالب ارسالی از قلم جوانان زیر سی سال بوده است و 800 اثر ، به طور خاص به موضوعات آئینی پرداخته بودند و بقیه آثار مستقیما شخصیت " مادر " را از منظرعاطفی و دینی مد نظر قرار داده اند .  

گفتنی است نخستین کنگره سراسری شعر مادر ، صبح روز پنجم مرداد ماه با پیام احمد مسجد جامعی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضوربیش ازچهل شاعر معاصر و شماری از شاعران جوان و نوقلمان کشور ، در گلزار معطر شهدای سرافراز دفاع مقدس ، در ملایرآغاز به کارخواهد کرد ، این کنگره تا دو روز با شعرخوانی ، سخنرانی ادبی و نشست های تخصصی در حوزه ادبیات آئینی ادامه خواهد یافت و عصر پنچ شنبه ششم مرداد ماه با معرفی برگزیدگان به پایان می رسد .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo