شهید آوینی

 

چند سال دیگر هم ما را تحمل کنید! بعد از بین می‌رویم و خیالتان راحت می‌شود

یکی از جانبازان جنگ تحمیلی در گفتگویی، به روزهای تاریخی دوران دفاع مقدس  خصوصاً حماسه فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: ما از سوم خرداد چیزی را که نباید فراموش کنیم بچه های سوم خرداد هستند. باید به بچه هایی که پشت خاکریز40-30کیلومتری خرمشهر خوابیدند تا به خط شلمچه و خرمشهر رسیدند، پرداخته شود. این جنگ در تاریخ و جغرافیا ماندگار است و اگر می خواهیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم باید خانواده شهدا و جانبازان را تکریم کنیم و به کسانی که در این جنگ بوده اند ارزش دهیم.

وی با اظهار تأسف از برخوردهای منفی جامعه که ناشی از تبلیغات سوء در خصوص ارائه خدمات به جانبازان و خانواده شهداست، گفت: در جامعه فعلی به دلیل عملکرد نادرست مسئولین، دیگر ما ارزش نداریم که بیایند به ما ارزش هم بدهند! من خودم شخصاً جایگاهی را از لحاظ ارزشی که بگویند فلانی در جنگ بوده و بیایند با من صحبت کنند در خودم نمی بینم. دیگر چیزی ندارم که بگویم! ما می خواستیم مثل دوران جنگ و فتح خرمشهر خیلی روانتر با مجموعه ایثارگران برخورد شود و آن موجی که برخاست ادامه پیدا کند اما متاسفانه اینطور نشد!

وی در ادامه تصریح کرد: این تبلیغاتی که می شود به این جهت است که بیست درصد از جانبازان را می بینند یعنی از بالا شروع کردند و می بینند که این مشکلات حل شده. اما نیامدند روی 80-70درصد دیگر کار کنند، در صورتیکه هنوز نارسائی ها در این اکثریت هست. هر مدیریتی که در رأس بنیاد قرار گرفته تنها روی بیست درصد تأکید کرده است، مثلاً خدماتی که به جانباز 70درصد می دهند افزایش پیدا کرده ، حقوق و مزایای او وسعت پیدا کره است-البته باید همینطور باشد- اما در وضعیت معیشتی جانبازان زیر 70% که اکثریت جامعه جانبازان را تشکیل می دهند و روز به روز توان آنان تحلیل می رود تغییری دیده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: از این بیست درصد،5 % در داخل تهران و 15% در شهرستانهای مختلف هستند و 80 درصد دیگر در حاشیه تهران، واوان، اسلامشهر واستانهای دیگر هستند که تک تک خانه هایشان می توانید بروید و از نزدیک وضعیتشان را ببینید.

وی با بیان اینکه این بچه ها به خاطر شرایط روحی بسیار شکننده شده اند و دیگر تحمل خیلی از مسائل را ندارند در خصوص شرایط روحی -روانی جانبازان تصریح کرد: اکثر جانبازان دیگر حال و حوصله درگیری و برو بیا ندارند. اگر نسبت به یکی دو نفر از مسئولین بنیاد ارزش خاصی قائل هستیم بخاطر این بوده که خودشان دردمند بوده و درد ما را می فهمند. اگر یکی از مسئولین بنیاد به بچه های جانباز توجه کند گیج می شویم چون امروزه این چیزها را کمتر می بینیم و برای ما غیر منتظره است! 

این جانباز 25% با استناد به سخنان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر ریشه یابی مشکلات خانواده شهدا و جانبازان اظهار کرد: امروزه بنیاد، یک سازمان اداری با کادر کاملی شده است یعنی با آمدن دکتر دهقان تنها این کادر کامل،کاملتر شد.دکتر دهقان گفت: می خواهیم به دردها ریشه ای رسیدگی کنیم. اگر ریشه مادی است که سر وته زندگی من جانباز تنها با  170 هزار تومان سر هم می آید! این چه ریشه یابی است؟! ما کسانی را می خواهیم که در این فعالیتها در زندگی ما کمکهای مالی و جسمی باشند و ما را از لحاظ روحی تقویت کنند.مدام می گویند ریشه یابی می کنیم ما که نفهمیدیم این ریشه کجاست؟!

این برادر شهید و جانباز دوران دفاع مقدس با رد آنچه در رسانه‌ها مبنی بر افزایش خدمات بنیاد نسبت به گذشته ، منعکس می شود، گفت: چه خدماتی دادند؟! آمدند من جانباز را حالت اشتغال کردند و 16% افزایش حقوق اعلام کردند که این را هر اداره ای برای کارمندش سالانه انجام می دهد. فعالیت دیگرشان در رابطه با یکسری تسهیلات روحی -رفاهی است. این روحی -رفاهی برای چند درصد؟ تبلیغات می‌کنند که فلان کار را کردیم . مثلا مسابقات رالی می‌گذارند ، مسائل بهداشتی و درمانی و تاسیسات و. . . مطرح می‌کنند . اما کسی نمی‌داند که در همه اینها از بالا نگاه کردند. تنها برای همان 20درصد. آقای دهقان از بالا به پایین حرکت می کند و آنوقت می خواهد ریشه یابی کند؟! در واقع کادر اداری بنیاد را وسعت دادند. درمان درد را که وسعت ندادند. کدامشان آمدند به درد جانباز از نزدیک برسند؟ بنیاد، سازمان را وسعت داده یعنی قانون و ماده و تبصره های داخل سیستم اداریش را وسعت داده است. چیزی که هست این است که آمده اند بی دردی ها را وسعت داده اند! امروزه این شلاق زندگی و روزمرَگی بدجوری بر تن مجروح ما می زند.

وی با صدایی لرزان اضافه کرد:  مگر ما چند سال دیگر زنده ایم و عنوان جانبازی داریم؟ من دیگر 48سال دارم و  28سال است که از انقلاب گذشته خیلی زنده بمانیم 8-7سال است. بیایند حداقل در این 8-7سال به ما ارزش بدهند. ما تا هستیم این چند روز و چند مدت را با ما سر کنند.

این جانباز دوران دفاع مقدس با انتقاد از برخوردهای توهین آمیز بنیاد شهید و امور ایثارگران در تکذیب گفته‌های جانبازان افزود : اگر خوبیم، بدیم، بی فرهنگیم، تربیت نداریم، اصلا هرچی شما می گویید همانیم، چند سال دیگر هم ما را تحمل کنید. بعد از بین می‌رویم و خیالتان راحت می‌شود . این چند سال هم چیزی نخواستیم . هر چند که برای ما سنگین است وقتی می بینیم که بچه هایمان با مشکلات زیاد و امکانات کم از هر نظر گذران زندگی می کنند و کاری از دستمان بر نمی آید. این عذاب است، این مرگ است برای ما! این چند صباح را نمی خواهیم وگر نه خودمان به این زندگی نچسبیدیم و تنها به خاطر اعتقاداتمان صبر می کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo