شهید آوینی
 
بيست و هفتمين مسابقات سراسري قرآن برگزار مي‌شود

بيست و هفتمين مسابقات سراسري قرآن از تاريخ 25 تيرماه تا تاريخ اول مرداد در استان گيلان برگزار مي‌شود.

نشست مطبوعاتي بيست و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كه با حضور هادي قبادي، مديركل آموزش و مسابقات قرآني سازمان اوقاف وامور خيريه صبح امروز، دوشنبه 20 تير ماه برگزار مي‌شود.
در اين نشست هادي قبادي با اشاره به مسابقات سراسري قرآن كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به صورت منسجم و مدون برگزار مي‌شود، خاطر نشان كرد:‌ سازمان اوقاف و امور خيريه از سال 60 مبادرت به برگزاري مسابقات قرآني در مقطع داخلي و بين‌المللي كرده است و تاكنون موفق به برگزاري بيست و شش دوره مسابقه سراسري به صورت مستمر شده است.
وي، استمرار مسابقات قرآن را يكي از ويژگي‌هاي اصلي مسابقات سراسري قرآن سازمان اوقاف دانست و گفت: سازمان اوقاف به عنوان مرجع اصلي تعيين كننده قاريان ممتاز است و اين سازمان در برگزاري مسابقات قرآن از سال 60 تاكنون شاهد سير صعودي و حركت تكاملي مسابقات بوده‌است.
مدير كل آموزش و مسابقات قرآني سازمان اوقاف وامور خيريه با اشاره به اينكه از آغاز دولت خاتمي، زنان نيز در مسابقات قرآني حضور به عمل آوردند، تصريح كرد:‌ در سال گذشته رشته تواشيح و هم‌خواني نيز به رشته هاي بانوان اضافه شد.
وي ضمن بيان اين مطلب كه اين دوره از مسابقات در مجموعه دهكده ساحلي بندرانزلي در استان گيلان برگزار مي‌شود،يادآور شد: بيست و هفتمين دوره اين مسابقات از 25 تير84 شروع خواهد شد و در روز اول مرداد ماه مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات با معرفي برگزيدگان و تقدير از آنها برگزار مي‌شود.
قبادي تعداد رشته‌هاي اين دوره از مسابقات را 18 رشته بيان كرد و افزود: در بيست و هفتمين مسابقات سراسري قرآن،برادران بالاي 16 سال تحت عنوان بزرگسالان در رشته‌هاي حفظ كل قرآن و حفظ 20 جز از قرآن ، قرائت ترتيل، تواشيح و همخواني و برداران زير 16 سال تحت عنوان شكوفه‌ها در رشته‌هاي حفظ كل و حفظ 20 جز و قرائت با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت و بانوان نيز در دو مقطع سني بالاي 16 سال و زير 16 سال مانند برادران، در اين مسابقات شركت خواهند داشت با اين تفاوت كه در مقطع سني زير 16 سال براي بانوان فقط دو رشته حفظ كل قرآن و حفظ 20 جز قرآن است.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: در رشته تفسير قرآن 29 نفر در اين دوره شركت كردند كه از اين تعداد 15 نفر خانم و 14 نفر آقا هستند كه از بين اين تعداد 5 نفر از برگزيدگان اين مسابقات تقدير به عمل مي‌آيد و در رشته‌هاي ديگر نيز از سه نفر برگزيده نيز تقدير خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo