شهید آوینی
 
كتابخانه بزرگ ابن سينا در غرب كشور تاسيس مي‌شود

 وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نخستين جلسه اعضاي هيات امناي بنياد بوعلي سينا از تاسيس كتابخانه بزرگ ابن سينا در منطقه غرب كشور خبر داد.

به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ‌احمد مسجد جامعي با اشاره به فعاليت‌هاي اجرايي بنياد بوعلي سينا افزود: يكي از طرح‌هاي عمده بنياد در زمان دولت جناب آقاي خاتمي، تاسيس كتابخانه‌ بزرگ ابن سينا، به عنوان يكي از 5 طرح كتابخانه بزرگ كشوري است كه به صورت كامل منطقه غرب را پوشش خواهد داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با توضيحي در باب شكل‌گيري بنياد بوعلي سينا گفت:‌ در سال 79 تعيين روز ابن سينا را در تقويم كشور به شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنهاد كرديم و در سال 80 نخستين نشست پزشكان كشور به مناسبت اين روز در دانشگاه همدان برگزار شد.
وي افزود: در سال 80 نيز تفاهم نامه‌اي را با استان همدان امضاء كرديم كه بر اساس آن بنياد و جايزه ابن سينا شكل گرفت.
مسجدجامعي اظهار داشت: خوشبختانه جايزه ابن سينا طراحي و از طريق يونسكو نيز پيگيري شد.
مسجد جامعي اظهار اميدواري كرد: ‌با تدوين شرح وظايف هيات امناء فعاليت‌هاي اين بنياد سرعت و شتاب بيشتري بگيرد تا در آينده نتايج بهتري از اين كار خير عايد نظام علمي، پژوهشي و فرهنگي كشور شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه كتب و آثار ابن سينا در كشورهاي غربي و عربي نيز مطرح است، خواست تا توجه بيشتري به شجره نامه فلسفي و شاگردان ابن سينا در ايران معطوف شود.
وي با اشاره به تعيين راهبردها، سياست‌ها و حدود فعاليت‌هاي اين بنياد، خواستار تصويب آيين نامه اداري، مالي و استخدامي براي اين بنياد شد و اظهار داشت: تصويب برنامه‌هاي كلان اعم از كوتاه مدت و بلند مدت، ‌نظارت عالي بر فعاليت‌هاي بنياد و تصويب سازمان اداري مورد نياز بنياد براساس ضوابط و مقررات، از جمله فعاليت‌هاي اصلي هيات امناء‌ بنياد مي‌باشد كه اميدواريم به زودي سامان گيرد.

.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo