شهید آوینی
 
سرگذشت احمد متوسلیان از جبهه‌های غرب تا لبنان ساخته مي‌شود

سهیل كریمی مستند ساز آزاده ایرانی گفت: قصد دارم سرگذشت حاج احمد متوسلیان را از زمان حضور وی در جبهه‌های غرب تا زمان اسارت وی در لبنان را جلوی دوربین ببرم.

سهیل كریمی مستند ساز تلویزیون گفت: بخش اول سرگذشت حاج احمد متوسلیان در جبهه غرب كشور را ساخته‌ام و این مجموعه در سه قسمت از تلویزیون پخش شده است و اكنون قصد دارم بخش دوم، سوم و چهارم آن را در مناطق عملیاتی فتح‌المبین، بیت‌المقدس و لبنان با لوكیشن‌های واقعی بسازم.
وی با اشاره به سفر احتمالی مرداد ماه خود به لبنان گفت: نمي‌خواهم یك داستان كلی روایت كنم تا در آینده دست دیگرانی كه قصد كاركردن بر روی چنین موضوعی را دارند ببندم، بلكه مي‌خواهم به فضاهایی كه احمد متوسلیان در آنها حضور داشته بروم و با كمك كسانی كه در آن مكان‌ها با وی همراه بوده‌اند سرگذشت وی را روایت كنم.
این مستند ساز اظهار داشت: قصد دارم با حضور در لبنان با همه كسانی كه ادعا مي‌كنند احمد متوسلیان یا دیگر اسرای ما را در زندان یا جای دیگری دیده‌اند صحبت كرده و گفته‌های آنها را به تصویر بكشم تا به نوعی یاد این عزیزان زنده نگه داشته شود.

كریمی همچنین درباره سرنوشت فیلم مستند «شكست هیمنه» كه مربوط به دستگیری تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی انگلیس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است گفت: تابستان 2 سال قبل كه تعدادی از تفنگداران انگلیسی در اروند رود توسط نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند، یك گروه كاری تلویزیون از طرف ما به صورت اتفاقی در آنجا حضور داشت و بعد از این اتفاقات من به آنها گفتم با همان وسایلی كه همراهشان بود یكسری تصویر از ماجرا بگیرند تا ما مقدمات را برای ساخت و پخش فیلمی درباره این ماجرا فراهم كنیم.

وی افزود: من با چند جا درباره ساخت و پخش فیلم صحبت كردم تا آن كه دوستان ما در مركز بسیج صدا و سیما بعد از اطلاع از ماجرا اصرار كردند كه این مجموعه را برای آنها درست كنیم.

كریمی تصریح كرد: چون مراحل كار خیلی سریع اتفاق افتاد و كار خیلی فشرده بود من اصلاً فرصت نكردم به عقد قرار داد فكر كنم و از طرف مركز بسیج صدا و سیما در چند مرحله بیش از 2 میلیون تومان به ما برای هزینه‌های فیلم پول دادند.

وی افزود: وقتی بحث نوشتن قرار داد پیش آمد دوستان مركز بسیج صدا و سیما به من گفتند كه اگر ما بخواهیم با تو قرارداد ببندیم نمي‌توانیم بیشتر از 6 یا 7 میلیون تومان هزینه كنیم كه با این اعتبار نمي‌شود فیلم خوبی ساخت پس تو فیلم را خوب بساز و ما هم برای آن تا حدود 15 میلیون تومان پول مي‌گیریم.

این مستند ساز خاطرنشان كرد: این قضیه سپری شد و فیلم آماده پخش شد و گفتند كه معاون سیاسی سازمان باید فیلم را ببیند و وی نیز بعد از دیدن فیلم خیلی از آن تعریف كرد، اما گفت كه چون در حال حاضر روابط ما با انگلیس خصمانه است اكنون موقعیت مناسبی برای پخش فیلم نیست و من هم گفتم كه اگر حالا كه روابط ما خصومت آمیز است نمي‌توانیم فیلم را پخش كنیم وقتی این روابط بهتر شود كه دیگر به هیچ وجه امكان نمایش فیلم وجود ندارد.

كریمی گفت: در دوره ریاست جدید سازمان كار شكني‌های زیادی در مقابل اقدامات و دستورات وی مي‌شود و اقدامات و پیگیري‌‌های ما و دستور ریاست سازمان برای پرداخت هزینه‌های فیلم و نمایش آن نیز نتیجه نداد.

وی افزود: در نهایت من مجبور شدم فیلم را پس بگیرم و وقتی برای این كار پیش دوستان مركز بسیج صدا و سیما رفتم آنها از این مسئله استقبال كردند و صورت هزینه‌ای را جلوی من گذاشتند كه حدود 3 برابر هزینه‌های واقعی بود و در كل برای من 4 میلیون و 800 هزار تومان فاكتور نوشتند.

این مستند ساز تصریح كرد: پخش صحنه‌های خلع سلاح نیروهای «رویال مارنیز» یا همان تفنگداران دریایی انگلیس كه برای اولین بار اتفاق افتاده است در داخل و به خصوص خارج از كشور تاثیرات زیادی خواهد داشت و انگلیسي‌ها و آمریكایي‌‌ها را از درون منفجر مي‌كند چرا كه آنها خیلی روی شكست ناپذیری این نیروها تبلیغ كرده‌اند.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo