شهید آوینی
 
بيش از چهار هزار كتابخانه و پايگاه تابستاني، پذيراي جوانان و نوجوان در تابستان است

سه هزار پايگاه تابستاني، يك هزار و 275 كتابخانه، صدها انجمن قرآني و برنامه‌هاي ورزشي و هنري، پذيراي جوانان و نوجوانان در فصل تابستان است

به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مدير روابط عمومي ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور با اعلام اين خبر افزود: فعاليت‌هاي قرآني چون حفظ قرآن، تجويد و آموزش‌ و آشنايي با مفاهيم و تفسير قرآن از مهمترين برنامه‌هاي اين بخش است و در صدد برنامه‌ها قرار دارد.

محمد رضا هادي‌زاده، آشنايي با حرفه‌‌ها و مشاغل را از جمله ضروري‌ترين اين اقدامات دانست و گفت: مساجد مي‌توانند افراد داوطلب را در گروه‌هاي چند نفري سازمان دهند و ضمن هماهنگي با يكي از كارخانجات و صاحبان مشاغل و كارگاه‌هاي زمينه آموزش را فراهم كنند.

به گفته وي كلاس‌هاي آموزشي هنرهاي دستي، آموزش فني و حرفه‌اي، آشنايي با كامپيوتر و كارگاه‌هاي هنري از جذاب‌ترين برنامه‌ها هستند.

هادي‌زاده افزود: كانون‌هاي مساجد كشور با هماهنگي ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري و ساير نهادها اقدام به برنامه ريزي اوقات فراغت نموده است و كميته‌اي نيز به منظور ساماندهي طرح اوقات فراغت و غني شدن آن تشكيل شده كه بر اين فعاليت‌ها نظارت خواهد داشت.

مدير روابط عمومي ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور با تاكيد بر اين كه فعاليت‌ها بايد از جذابيت و شادابي برخوردار باشند افزود: سعي شده است از محيط پارك‌ها، مناطق ديدني، اردوهاي زيارتي و سياحتي براي ايجاد محيطي با نشاط استفاده شود و در اين راستا حضور و همراهي گروهاي مشاورين با اعضا شركت كننده مد نظر خواهد بود.

به گفته وي محيط كلاس‌ها و برنامه‌ها به ويژه اردوها، جهت امنيت بهداشت و سلامت افراد بررسي مي‌شود و از مكان‌هاي نامناسب و يا وسايل نقليه‌اي كه امنيت شركت كنندگان را به مخاطره بياندازند، بهره‌برداري نمي شود. همچنين مسئوليت حوادث ناشي از سهل‌انگاري، متوجه مديران كانون‌ها خواهد بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo