شهید آوینی
همزمان با ایام ولادت امام زمان (عج)
هفتمین گفتمان مهدویت برگزار می شود

هفتمین گفتمان علمی - پژوهشی مهدویت با محوریت " کرامت مهدوی " از سوی مؤسسه فرهنگی انتظار نور برگزار می شود .

این برنامه به صورت سالانه برگزار می شود و امسال سه موضوع  اساسی را در بر می گیرد .

کرامت مهدوی - مبانی و مفاهیم ، مهدویت و کرامتهای انسانی و مهدویت و کرامت اجتماعی و سیاسی ، سه موضوع اصلی این گفتمان اعلام شده است .

مفهوم شناسی کرامت ، زمینه ها و موانع تخقق کرامت انسانی ، بررسی تطبیقی کرامت انسانی در اسلام ومکتب اومانیسم و ابعاد کرامت مهدوی از منظر قرآن از جمله مباحث موضوع "کرامت مهدوی - مبانی و مفاهیم " است .

مبادی و آثار کرامت مهدوی ، شاخصه های انسان کریم از منظر قرآن و کرامت مهدوی در آینه روایات از دیگر شاخه های موضوع " کرامت مهدوی - مبانی و مفاهیم "عنوان شده است .

تجلی کرامت انسانی در دولت مهدوی ، امام زمان (عج) الگوی کرامت انسانی ، عدالت مهدوی و کرامت انسانی ، بررسی آثار تربیتی و روان شناختی اعتقاد به کرامت انسانی در عصر مهدوی و کرامت انسانی و نقش آن در تربیت نیز از مباحث پیش بینی شده برای موضوع "مهدویت و کرامتهای انسانی" است .

برای موضوع "مهدویت و کرامت اجتماعی و سیاسی" نیز مباحثی چون مفهوم کرامت از منظر سیاسی ، آزادی سیاسی و کرامت مهدوی ، ویژگی های دولت کریمه مهدوی ، هویت و کرامت مهدوی ، نقش رهبری در تحقق کرامت انسانها ، کرامت مهدوی در نظارت همگان بر کارگزاران حضرت مهدی (عج) و اقتدار و عزت سیاسی و کرامت مهدوی ، در نظر گرفته شده است .

گفتمان سالانه مهدویت بصورت سالانه از سوی مؤسسه فرهنگی انتظار نور وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در هفتمین دوره از این گفتمان می توانند مقالات خود را حداکثر تا 30 مرداد ماه امسال به دبیرخانه دائمی گفتمان مهدویت ارسال کنند .

گفتمان فوق همزمان با ایام ولادت امام عصر (عج) برگزار خواهد شد .

علاقمندان می توانند از طریق آدرس اینترنتی www.monjee.com به اطلاعات بیشتر در این زمینه دسترسی یابند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo