شهید آوینی
 
همایش بین‌المللی "قدس در منابع تاریخی" در مصر برگزار می‌شود

یكشنبه آینده همایش بین المللی "قدس در منابع تاریخی" با حضور 60 كارشناس،پژوهشگر و متخصص تاریخ و اسناد عربی و غیر عربی در مصر افتتاح می‌شود.

به نقل از الجزیره محمد صابر رییس اداره خانه كتاب و اسناد منطقه‌ای در مصر گفت: این همایش در دانشگاه دولت‌های عربی در قاهره و با حضور وزیر اوقاف فلسطین و با هدف یادآوری قضیه قدس با توجه به تحولات اخیر در افغانستان و عراق برگزار می‌شود.

وی اضافه كرد: نشست‌های این همایش دو روز در خانه كتاب مصر ادامه خواهد داشت و شركت‌كنندگان حول چهار محور " قدس در اسناد عربی و غیر عربی"، "قدس تحت اشغال اسراییل"، "هویت عربی - اسلامی قدس" و قدس در مكتوبات و اسناد اسلامی،ادبی و تاریخی" به بحث و گفت وگو می‌پردازند.

همچنین راجع به اسناد آرشیوی در بعضی پایتخت‌های خارجی و اسناد دانشگاه الازهر مصر و اسناد انگلیسی بین سال‌های 1917 تا 1948 بحث و تبادل نظر می‌شود.

براساس این گزارش از جمله پژوهشگران و مورخین شركت‌كننده در این همایش قاضی علی احمد ابوالرجال از یمن،فهد السماوی از عربستان، محمد عدنان و احمد الطراونه از اردن، ابراهیم ابوجابر و اسحق البدیری از فلسطین ، از مصر قاسم عبده قاسم، عادل غنیم و عبدالشافی عبداللطیف و از آمریكا رابرت شیك هستند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo