شهید آوینی
 
دو جانباز دیگر به خیل كاروان شهدا پیوستند

یكی دیگر از جانبازان شیمیایی سردشت پس از تحمل 18سال رنج و ناراحتی، سه روز پیش در یكی از بیمارستان های تهران به خیل شهدا پیوست.

پیكر این جانباز كه «سیدمحسن حسینی» نام داشت روز دوشنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم سردشت تشییع و در جوار دیگر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خاك سپرده شد.

شهید حسینی در فاجعه بمباران شیمیایی مناطق مسكونی شهر سردشت كه در هفتم تیرماه سال 1366 روی داد 70 درصد از سلامتی و دستگاه تنفسی خود را از دست داده بود.

در حمله شیمیایی رژیم بعثی عراق به سردشت افزون بر 130 شهید و پنج هزارنفر از مردان، زنان و كودكان مجروح شدند.شهر مرزی سردشت اولین شهر در جهان است كه با بمب و موشك های شیمیایی مورد حمله قرار گرفته و هم اكنون دارای بیشترین مجروح شیمیایی در جهان است. به مناسبت این حادثه غم انگیز هفتم دی ماه هر سال به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی از شهدا و مجروحین شیمیایی در سراسر كشور تجلیل می شود. سردشت در جنوب غربی آذربایجان غربی و در كنار مرزهای ایران با عراق واقع شده است.

و یك جانباز 70 درصد شیمیایی ، روز سه شنبه در بیمارستان امام خمینی (ره ) كرج به خیل كاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس پیوست .
گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران غرب استان تهران حاكی است ،« مسلم مجاور » جانباز 70 درصد ، پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت جنگ ، سرانجام روح پاكش به سوی آسمان پر كشید.

این شهید والامقام سال 64 در مناطق عملیاتی جنوب كشور , بر اثر اصابت سلاح شیمیایی ارتش بعث عراق ، مصدوم شد. پیكر پاك این شهید صبح روز چهارشنبه , با حضور مردم حزب الله تشییع و در گلزار شهدای امامزاده محمد(ع ) كرج به خاك سپرده شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo