شهید آوینی
 
برنامه بیست و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله بهشتی اعلام شد

ستاد بزرگداشت هفتم تیر و بیست‌و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله دكتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران انقلاب و امام (ره) با هدف تبیین و بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی از 5 تیر ماه به مدت یك هفته برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار مي‌كند.

حجت‌الاسلام اسماعیل فردوسی پور، رئیس ستاد بزرگداشت مراسم هفت‌تیر و نماینده مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه مطبوعاتی امروز خود با اشاره به ویژه برنامه‌های بیست و چهارمین سالگرد فاجعه هفتم تیر گفت: هفتم تیر یادآور عاشورای سرچشمه و یادآور شهادت سید شهیدان انقلاب اسلامی، شهید آیت‌الله دكتر بهشتی(ره) و هفتاد و دو تن از بهترین یاران و یاوران بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است كه گرامیداشت یاد و نام آنها زمینه‌ساز حفظ و تقویت ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام فردسی پور، افزود: ویژه برناه فاجعه هفتم تیر به مدت سه روز از 5 تا 7 تیر ماه در مشهد شهیدان واقع در چهار راه سرچشمه تهران (محل سابق حزب جمهوری اسلامی) با حضور خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مردم شهید پرور ایران اسلامی همزمان با نماز مغرب وعشا برگزار مي‌شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر در خصوص برگزاری برنامه‌های روز یكشنبه 5 تیر تا سه‌شنبه 7 تیر ماه گفت: برگزاری نشستی با حضور خانواده‌های شهدای فاجعه هفتم تیر و مجروحان فاجعه برای بیان ابعاد و خاطرات هفتم تیر و سخنرانی مسئولین نظام بعد از نماز مغرب و عشا در شب‌های اول تا سوم بترتیب توسط حجت‌الاسلام رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی، دادستان كل كشور و آیت الله حائری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سرچشمه تهران به همراه مراسم شعر خوانی توسط شعرا و مداحان اهل بیت(ع) از مهمترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفتم تیر است.

وی زیارت قبور شهدا به همراه قرائت زیارت عاشورا را در قطعه 72 تن بهشت‌زهرا(س) در روز پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه به همراه ویژه‌برنامه‌ای كه از سوی خانواده شهید بهشتی در مسجد قبا عصر روز چهارشنبه 8 تیر برگزار مي‌شود از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان كرد و افزود: برگزاری مراسم پر فیض دعای كمیل و ندبه طی دو هفته در سراسر كشور و در روز 10 تیر در بهشت زهرا(س) قطعه 72 تن و پخش آن از صدا و سیما برای ذكر نام و یاد شهدای هفتم تیر برگزار می شود.

حجت‌الاسلام فردوسي‌پور با اشاره به ملاقات خانواده‌های شهدای هفتم تیر و اعضای ستاد با رهبری و روسای قوای سه گانه در ایام هفته آینده گفت: مراسم هفتم تیر توسط ستاد برگزاری مراسم و دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از 37 استان و شهرستان سراسر كشور در طول یك‌هفته برگزار مي‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفتم تیر از برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر به همت بنیاد شهید انقلاب اسلامی با همكاری ستاد‌های مراسم هفتم تیر در سراسر كشور خبر داد و تصریح كرد: دیدار از گلزار شهدای سراسر كشور و شهرستان‌هایی كه مزار شهدای هفتم تیر و خانواده‌ شهدا هستند از دیگر برنامه‌های ایام شهادت دكتر بهشتی و فاجعه هفتم تیر است.

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام فردوسي‌پور چاپ و توزیع پوستر، كتاب و برگزاری نمایشگاه‌های متنوع، مجالس، همایش‌های مختلف برای گرامیداشت شهدای هفتم تیر از مهمترین فعالیت‌های تبلیغاتی و انتشاراتی خواند كه توسط ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با همكاری 12 نهادها و سازمانها انجام مي‌گیرد.

گفتنی است سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران و سراسر كشور توسط اساتید حوزه دانشگاه و روسای دادگستری پیرامون موضوع هفتم تیر و بیان ابعاد فاجعه، افكار و اندیشه‌های دكتر بهشتی و مبانی اعتقادی شهدای هفتم تیر و تاثیرات آن فاجعه در مردم خواهد بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo