شهید آوینی
 
دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب صبح روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از مردم، انتخابات رياست جمهورى را، لحظه بسيار مهم و تعيين كننده‏اى در جامعه خواندند و با اشاره به آمادگى و شور انتخاباتى ملت براى استفاده از حق تعيين سرنوشت خويش و اداى تكليف شرعى شركت در انتخابات افزودند: ملت آگاه ايران، روز جمعه براى صيانت كشور، حفظ منافع خود و تزريق خون تازه در رگهاى نظام استوار اسلامى، به پاى صندوقهاى رأى مى‏آيد و نقشه دشمنان خبيث را براى كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات رياست جمهورى خنثى مى‏كند.

حضرت آيت الله خامنه‏اى روز جمعه را روز حضور و اظهار هويت ملت بزرگ ايران خواندند و با اشاره به ميدان گسترده‏اى كه براى انتخاب انواع سلايق مديريتى، سياسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى بوجود آمده است افزودند: به بركت مردمسالارى حقيقى موجود در نظام اسلامى، هيچكس نه رهبرى، نه دولت و نه احزاب و گروهها نمى‏توانند براى انتخاب فرد خاصى به مردم امر و نهى كنند، بلكه اين مردم هستند كه با تحقيق و مطالعه و مشورت هر فردى را كه به نظرشان صالح‏تر مى‏رسد انتخاب مى‏كنند و به علت نيت خيرشان و تلاش براى حاكميت ارزشهاى اسلامى از اجر و پاداش الهى نيز بهره‏مند مى‏شوند.

ايشان با انتقاد از كسانی كه با تكرار حرف رسانه‏هاى امريكايى و صهيونيستى، ملت ايران را در حال آموختن دمكراسى مى‏دانند افزودند: دشمن اين حرفها را براى تحقير ملت بزرگ ايران بر زبان مى‏آورد و متأسفانه كسانی كه پس از انقلاب بارها شاهد حضور آزادانه، مؤمنانه و پرشور و آگاهانه ملت در انتخابات مختلف بوده‏اند، همين حرفهاى ظالمانه را تكرار مى‏كنند.

رهبر معظم انقلاب، مردمسالارى در نظام اسلامى را شفاف و همگانى برشمردند و با اشاره به مشكلات عميق و محدوديتهاى آشكار و پنهان دموكراسى در كشورهاى غربى خاطرنشان كردند: در بسيارى از كشورهايى كه داعيه دمكراسى دارند مردم در انتخاباتى حزبى به كسانى رأى مى‏دهند كه در برخى مواقع فقط نام او را آن هم در دوران تبليغات شنيده‏اند اما در ايران هيچ حزبى قادر نيست مردم را به اينگونه رأى دادن مجبور كند.

ايشان در همين زمينه افزودند: البته برخى افراد تلاش مى‏كنند با تحقير احساسات عمومى و عوام‏گرايى خواندن اين احساسات پرشور، به احزاب نقشى همچون احزاب امريكا و برخى كشورهاى اروپايى بدهند تا چند مسئول حزبى با بده بستانهاى سياسى و اقتصادى به جاى عموم مردم تصميم بگيرند و ملت هم چشم بسته به فرد مورد نظر آنان رأى بدهند اما اين نقشه، تاكنون در ايران موفق نبوده و نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در صحنه را سد مستحكمى در مقابل تعرض دشمنان خواندند و با اشاره به تلاش چندين ماهه استكبار براى بى‏رونق كردن انتخابات رياست جمهورى افزودند: برخلاف انتظار دشمنان ملت، گمانه زنى‏هاى آنها نيز نشان مى‏دهد كه اكثر مردم در انتخابات شركت مى‏كنند به همين علت دشمن دستپاچه و ناراحت است.

ايشان حمايت مردم از نظام اسلامى را مهمترين عامل ناكاميهاى زورگويان جهانى در مقابل جمهورى اسلامى ايران برشمردند و افزودند: ملت ايران، روز جمعه نيز با حضورى همگانى و واضح‏تر از هميشه، به جمهورى اسلامى به قانون اساسى و مواد غيرقابل تغيير قانونى اساسى يعنى اسلام و ارزشهاى اسلامى رأى مى‏دهد و از نظام خود و قانون اساسى دفاع مى‏كند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى انتخابات را در ذات خود حادثه‏اى شيرين و ميدان تجلى رأى و اراده قشرهاى مختلف مردم دانستند و با يادآورى تلاشهاى مذبوحانه دشمنان از جمله انفجارهاى اخير براى تلخ كردن فضاى انتخابات تأكيد كردند: افتخار ملت ايران و نظام اسلامى در اين است كه انتخابات برخلاف برخى كشورها هميشه در نهايت امنيت و آرامش كامل برگزار مى‏شود و اكنون نيز آحاد مردم بخصوص دست اندركاران ستادهاى انتخاباتى نامزدها بايد بدقت و كاملاً مراقب باشند با تخريب نامزدها و تعرض به يكديگر، به طرح دشمن براى تلخ كردن فضاى انتخاباتى كمك نكنند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به كدورتهايى كه ممكن است به علت طرفدارى از كانديداهاى مختلف حتى در ميان دوستان و نزديكان بوجود آيد افزودند: همه اين كدورتهاى احتمالى بايد روز جمعه پايان يابد چرا كه هركس با رأى مردم انتخاب شود رئيس جمهور همه مردم خواهد بود چه كسانى كه به او رأى داده‏اند، چه افرادى كه به ديگر كانديداها رأى داده‏اند و چه كسانى كه به علل مختلف فرصت شركت در انتخابات پيدا نكرده‏اند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور 8 نامزد در انتخابات رياست جمهورى افزودند: هر كدام از اين 8 نفر رئيس جمهور شد همه موظفند با او همدلى و همكارى كنند.

حضرت آيت ا...خامنه ای افزودند: هرکس که شوراي نگهبان او را تاييد کرده مهر صلاحيت به او زده و مردم اکنون در تلاشند فردی را که به نظرشان صالح تر است انتخاب کنند.

ايشان با تأكيد بر لزوم پيگيرى مردم از رئيس جمهور جديد براى تأمين مطالبات ملت افزودند: بنده نيز مانند هميشه مطالبات مردم و نظام از مسئولان را بطور مستمر پيگيرى خواهم كرد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به خسته شدن مردم از اختلافات و دعواهاى سياسى افزودند: كارهاى زيادى در كشور انجام شده اما مشكلات فراوانى مانده است كه مردم منتظرند حل شوند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به وظايفى كه اسلام و قانون اساسى در ريشه‏كن كردن فساد و تبعيض و رسيدگى جدى به قشرهاى مستضعف و محروم بر دوش مسئولان گذاشته است تأكيد كردند: مردم منتظرند رئيس جمهور جديد با پرهيز از دعواهاى لفظى، در ميدان كار و عمل وارد شود و با انتخاب همكاران مؤمن به حق مردم و مؤمن به نظام، حل مشكلات مردم را بعنوان اولين وظيفه و اولويت اساسى خود دنبال كند.

ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم صيانت از آراى فرد فرد مردم، مسئولان وزارت كشور و ناظران شوراى نگهبان را به مراقبت جدى از آراى ملت توصيه كردند و افزودند: آراى مردم امانت الهى است و بايد كاملاً محفوظ بماند.

رهبر معظم انقلاب با ابراز اميدوارى فراوان و اطمينان به فضل الهى افزودند: از خداوند مسئلت مى‏كنيم ملت را در حركتى كه خير و صلاح آنها در آن است، يارى نمايد و آنچه را مايه عزت، صيانت و رفع مشكلات ملت است، پيش آورد.

حضرت آيت الله خامنه‏اى در اين ديدار همچنين با تبريك ايام ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار، از آن حضرت بعنوان يك شخصيت داراى ابعاد مختلف و الگوى واقعى زن و مرد مسلمان ياد كردند و افزودند: زينب كبرى (س) ضمن آنكه با عظمت روحى خود، همه شكوه و حشمت‏هاى ظاهرى دستگاه ظلم و جور آن زمان را وادار به خضوع و تسليم كرد، با عقل، متانت، قدرت، شجاعت، شور و احساس عاطفى، صراحت زبان، و همچنين عواطف مادرانه و خواهرانه خود، يك الگوى كامل است كه اسلام به بشريت و مسلمانان عرضه كرد و اين بانوى بزرگوار با چنين شخصيتى توانست نقشى استثنايى ايفا كند.

ايشان، ويژگيهاى حضرت زينب (س) را تشخّص و منزلت واقعى زن دانستند و با تأكيد بر اينكه جوامع مادى غرب از چنين الگوى كاملى بى‏بهره و از درك منزلت واقعى زن عاجز هستند، خاطرنشان كردند: اگر زنان جامعه، بانوى بزرگوارى همچون حضرت زينب (س) را الگوى خود قرار دهند، آن جامعه از نظر ارزشهاى معنوى و اخلاقى مشكلى نخواهد داشت زيرا زن بعنوان محور كانون خانواده در تربيت و هدايت مردان نيز نقش اصلى را ايفاء مى‏كند.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo