شهید آوینی
 
اعلام زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 84

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به آزمون سراسری سال 84 در روزهای دوشنبه و سه شنبه 6 و 7 تیرماه در حوزه های توزیع کارت میان داوطلبان شرکت کننده در آزمون های 5 گانه به صورت همزمان در سراسر کشور توزیع می شود .

دکتر حسین پور کاظمی با بیان این مطلب گفت : در آزمون سراسری سال جاری یک میلیون و 710 هزار داوطلب در 5 گروه آزمایشی هنر ، زبانهای خارجی ، علوم انسانی ، علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی ثبت نام کرده که هر یک از داوطلبان در دو و یا سه گروه آژمایشی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: گروه آزمایشی هنر با 31هزار و895 داوطلب کمترین متقاضی  شرکت کننده و گروه آزمایشی علوم انسانی با 532 هزار و 773 داوطلب بیشترین متقاضیان شرکت کننده را داشته است .

وی خاطر نشان کرد : همچنین در آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی 35 هزارو 700 داوطلب ، گروه علوم ریاضی و فنی حدود 380 هزار داوطلب و در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز حدود 430 هزار داوطلب شرکت خواهند کرد .

وی اظهار داشت : آزمون علوم ریاضی صبح  و آزمون هنر بعد از ظهر پنج شنبه 9 تیرماه ، آزمون علوم تجربی صبح  و آزمون زبانهای خارجی بعد از ظهر جمعه 10 تیرماه و آزمون علوم انسانی نیز صبح روز شنبه 11 تیرماه در سراسر کشور بطور همزمان برگزار می شود .
 

61 درصد شرکت کنندگان در آزمون سراسری دختر هستند 

 معاون سازمان سنجش  آموزش  کشورگفت: آزمون سراسری سال 84 ،  در روزهای  پنج شنبه ، جمعه و شنبه  9 ، 10 و 11 تیرماه در گروههای آزمایشی 5 گانه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و همچنین کارت ورود به آزمون نیز هفته آینده در روزهای  دو شنبه و سه شنبه 6 و 7 تیرماه  در حوزه هایی که روز دو شنبه 23 خردادماه در نشریه پیک سنجش منتشر می شود ، به اطلاع داوطب خواهد رسید.

دکتر پورکاظمی در خصوص داوطلبان شرکت کننده درآزمون امسال افزود : 61 در صد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال را دختران و39  درصد را پسران تشکیل می دهند و در مجموع تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته بیش از 400 هزار نفر کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: آزمون امسال همانند سال گذشته برگزار می شود و سوالات مطرح شده از آن نیز ازکتب ترمی واحدی و سالی واحدی خواهد بود و از سال آینده تنها از کتب سالی واحدی سوالات مطرح می شود. 

منبع:خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo