شهید آوینی
 
برنامه های نهمین دوره طرح میثاق در پایگاه های تابستانی
نهمین دوره طرح میثاق در 350 پایگاه تابستانی ناحیه مالك اشتر اجرا می‌شود

رئیس ستاد طرح میثاق از اجرای نهمین دوره طرح میثاق در 350 پایگاه تابستانی و كانون‌های فرهنگی - هنری تحت پوشش ناحیه مقاومت بسیج مالك اشتر خبر داد.

همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت، نهمین دوره طرح میثاق با شعار نشاط جوانی، اندیشه دینی، همبستگی ملی و مشاركت عمومی به اجرا در می‌آید.
علی موسوی رئیس ستاد طرح میثاق هدف از اجرای طرح میثاق را غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ذكر كرد و گفت: از آنجا كه اوقات فراغت سرمایه مهم و ارزشمندی است لذا جهت پر بار كردن آن نیاز به برنامه ریزی دقیق می‌باشد كه به همین منظور یك ستاد اصلی در ناحیه مالك اشتر و 350 ستاد فرعی در حوزه‌ 4 و پایگاه‌های مقاومت تابعه ایجاد شده و ثبت نام از علاقه‌مندان در طرح میثاق تا 26 خرداد ماه ادامه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به همایش توجیهی مربیان و مسئولان طرح میثاق اشاره كرد و یادآور شد: زمان آغاز طرح از اول تیر ماه می‌باشد و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و تمامی كسانی كه در این طرح شركت می‌كنند به مدت 3ماه بیمه حوادث خواهند شد.
موسوی از همكاری شهرداریهای مناطق 12-14-15 و بنیاد شهید منطقه 10 در طرح میثاق خبر داد و گفت: برنامه‌های این طرح شامل :آموزش قرآن، نماز، فنی و حرفه‌ای، نظامی ، امداد، عقیدتی، سیاسی، ورزشی و بازدید از مراكز فرهنگی، برنامه‌های اردویی، برپایی جلسات پرسش و پاسخ ، كارگاه ادبی، شعر و داستان نویسی خواهد بود.
رئیس ستاد طرح میثاق به برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه اشاره كرد و گفت: مراسم افتتاحیه با سخنرانی سردار ذوالقدر رئیس ستاد عالی طرح میثاق منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ در این ناحیه خواهد بود و در مراسم اختتامیه كه در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود از پایگاه‌های نمونه تقدیر بعمل خواهد آمد.
موسوی پیش‌بینی كرد در طرح میثاق امسال بیش از 200 هزار نفر از جوانان و نوجوانان جنوب شرق تهران مشاركت خواهند داشت.
وی در پایان از فعالیت 7 هزار و 500 مربی و كارشناس در طرح میثاق خبر داد و گفت: 60 درصد بسیجیان و 40 درصد اقشار مختلف مردم تحت پوشش برنامه‌های طرح میثاق امسال قرار خواهند گرفت.

شركت ۲۵ هزار جوان در طرح میثاق بسیج شمال غرب تهران

۲۵ هزار جوان و نوجوان منطقه شمال غرب تهران تابستان امسال در طرح میثاق با جوانان بسیج شركت مى كنند.

سرهنگ حمیدرضا منیرى، فرمانده نیروى مقاومت بسیج ناحیه قدس شمال غرب تهران با بیان این مطلب برگزارى كلاس هاى علمى، فرهنگى، ورزشى، اصول عقاید و صنایع دستى را از جمله برنامه هاى طرح میثاق با جوانان این ناحیه برشمرد.

وى با اشاره به افزایش ۲۰ درصدى پایگاه هاى بسیج مجرى طرح میثاق با جوانان در سال ۸۴ نسبت به سال گذشته در ناحیه مقاومت شمال غرب گفت: امسال ۱۶۲ پایگاه بسیج طرح میثاق با جوانان را بر عهده دارند كه از این تعداد ۱۵ پایگاه به صورت دائم این برنامه ها را ادامه مى دهند. سرهنگ منیرى جذب جوانان و نوجوانان در بسیج را یكى از اهداف مهم طرح میثاق با جوانان خواند و افزود: سال گذشته حدود هفت هزار نفر از شركت كنندگان در این طرح در منطقه شمال غرب جذب بسیج شدند. وى برگزارى اردوهاى درون و برون استانى، نمایشگاه عرضه محصولات هنرى، فعالیت هاى ورزشى و مسابقه كتاب خوانى را از دیگر برنامه هاى ناحیه مقاومت شمال غرب تهران در فصل تابستان برشمرد و گفت براى اجراى هر چه بهتر برنامه هاى طرح میثاق با جوانان از امكانات شهردارى ها و دیگر مؤسسات فرهنگى این منطقه استفاده مى شود.

برنامه 400 پایگاه تابستانه طرح میثاق در خوزستان

‪ ۴۰۰‬پایگاه تابستانه طرح میثاق توسط بسیج منطقه خوزستان برای پركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان درتابستان فعال می‌شود.

مدیر واحد فرهنگی پرورشی منطقه مقاومت بسیج خوزستان با اعلام این خبر گفت: به منظور غنی‌سازی وپركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خوزستان برای دهمین سال متوالی این طرح به صورت فراگیر در تابستان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و انتشارات منطقه مقاومت بسیج خوزستان، سرهنگ "محسن نظرپور" افزود: امسال در اجرای طرح ، توجه به كیفیت برنامه‌ها در اولویت قرار گرفته است به همین دلیل تعداد پایگاهها كاهش و بودجه طرح نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .

وی شعار طرح میثاق ‪ ۸۴‬را"نشاط جوانی، اندیشه دینی، همبستگی ملی،مشاركت عمومی" عنوان كرد و گفت: داوطلبان براساس ذوق و علاقه خود می‌توانند در كلاسهای قرآن، تاریخ اسلام، احكام، معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای ، علمی آموزشی، اردویی ، ورزشی وكلاسهای درسی شركت كنند.

وی درپایان گفت: ‪ ۲۴۶‬پایگاه به برادران و‪ ۱۵۴‬پایگاه به خواهران اختصاص دارد وفعالیت پایگاهها از ابتدای تیر به مدت دو ماه صورت می‌گیرد.

امسال طرح میثاق در‪ ۹۳۷‬پایگاه مقاومت بسیج مازندران برگزارمی شود

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه مازندران گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امسال طرح تابستانی میثاق در ‪ ۹۳۷‬پایگاه مقاومت این استان برگزارمی شود.

سردار "مهدی سعادتی" روزدوشنبه دراولین جلسه ستاد هماهنگی طرح میثاق استان درساری افزود: این طرح درسطح كانون‌های جوانان بسیج، پایگاههای مقاومت و كانون‌های فرهنگی ورزشی مساجد این خطه برگزار خواهد شد.

وی برنامه‌های طرح میثاق را در رشته‌های فرهنگی ، هنری ، قرآن ، ورزشی ، عقیدتی سیاسی ، امداد ونجات ، فنی وحرفه‌ای، علمی ، آموزش نظامی و اردوهای تفریحی و سیاحتی عنوان كرد .

وی هدف ازبرگزاری این طرح را فراهم نمودن زمینه جذب جوانان ونوجوانان به تشكل بسیج و حفظ و انسجام نیروهای جوان و كاهش مشكلات آنان عنوان كرد.

وی اضافه كرد: در اجرای این طرح از ظرفیت‌های موجود در دستگاههای دولتی و غیردولتی ، سپاه و بسیج استان خواهد شد.

وی گفت : علاقه‌مندان برای شركت درطرح میثاق می‌توانند برای ثبت نام به پایگاههای طرح تابستانی محل سكونت خود دراین استان مراجعه كنند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo