شهید آوینی
سردار باقرزاده:
فرياد مظلوميت مصدومان شيميايى را بايد به گوش جهانيان رساند

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاى دفاع مقدس با تاكيد بر حمايت از مصدومان شيميايى كشور و شهرستان سردشت گفت: فرياد مظلوميت مصدومان شيميايى را بايد به گوش سازمان هاى بين المللى رساند.

سردار سرتيپ ميرفيصل باقرزاده با گراميداشت ياد و خاطره شهداى بمباران شيميايى كشور، از جمله سردشت افزود: بايد يك حركت فرامرزى درانعكاس مظلوميت اين شهيدان ايجاد شود و حساسيت سازمان هاى بين المللى در قبال اين گونه فجايع برانگيخته شود.

به گزارش روابط عمومى اين بنياد، سردار باقرزاده با اشاره به دادگاه صدام اظهار داشت: صدام در اين جنايت مباشر بوده و اين مباشرت نيز از نظر حقوقى قابل تحقيق و پيگيرى است.

رييس بنياد حفظ آثار و ارزش هاى دفاع مقدس با بيان اين كه وزارت امور خارجه نبايد پرونده غرامت و خسارت مصدومان و مجروحان شيميايى را بسته نگاه دارد افزود: بايد هميشه و در همه ميادين، از دشمن طلبكار باشيم و اين درسى است كه از امام راحل ياد گرفته ايم. وى  درخواست غرامت مصدومان و مجروحان شيميايى سردشت را قابل وصول دانست و از تمامى نهادها و سازمان هاى دولتى ذيربط خواست كه در راستاى تقدير از مصدومان شيميايى از آنها حمايت كنند. آيين گراميداشت شهداى بمباران شيميايى سردشت روز سه شنبه با حضور نمايندگانى از وزارت امور خارجه، صدا و سيما، بنياد شهيد و امور ايثارگران و نماينده ايران در كنفرانس اتمى هيروشيما و جمعيت مصدومان شيميايى ايران و سردشت و گروهى از اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاى دفاع مقدس برگزار شد.

مراسم ويژه سالروز بمباران شيميايى سردشت روز ۸ تير ماه سال جارى همزمان در تهران و شهرستان سردشت به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاى دفاع مقدس با حضور ميهمانان خارجى از جمله ژاپن برگزار مى شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo