شهید آوینی
 
ایپاك پایگاه واقعی تروریست‌های آمریكا

كل دولت آمریكا تحت سیطره اسراییل قرار دارد. كشوری خارجی از طریق یك لابی هوادار صهیونیست، ثروتمند، كوچك و در عین حال قدرتمند و معاف از پرداخت مالیات یعنی كمیته امور عمومی اسراییل و آمریكا (AIPAC) كنترل سیاست‌های داخلی و خارجی آمریكا را در دست دارد. این اعمال نفوذ از طریق هدف قرار دادن سیاستمداران آمریكایی انجام می‌شود: سیاستمدارانی كه حامی رژیم صهیونیستی باشند از حمایت‌های مالی انتخاباتی سازمان‌های یهودی و شهرت و محبوبیت برخوردار می‌شوند و مطبوعات لیبرال دموكرات متمایل به احزاب آنها را می‌ستایند؛ اما سیاستمدارانی كه حامی سیاست‌های طرفدار اسراییل نباشند هدف حملات یهودیان در سرتاسر آمریكا قرار می‌گیرند و مخالفانشان تأمین مالی می‌شوند. برای مثال سینتیا مك كینی، عضو سابق كنگره از ایالت جورجیا كه از تسلط اسراییل بر كنترل امور در آمریكا انتقاد می‌كرد, در دوره بعدی انتخابات پارلمانی به دلیل فعالیت یهودیان سراسر آمریكا بر علیه وی و كمك‌های مالی آنان به رقبایش از راه یافتن به كنگره بازماند.

پروفسور جوآن كول، استاد تاریخ دانشگاه میشیگان در مقاله‌ای با عنوان «عملیات آشكار و پنهان ایپاك (كمیته امور عمومی اسراییل و آمریكا)» در 28 آگوست 2004 می‌نویسد: «ایپاك یك گروه لابی صهیونیست است كه از دولت اسراییل حمایت می‌كند و به همان نسبت در ایالات متحده پول خرج می‌كند. من فكر می‌كنم طی دهه گذشته ایپاك منتسب به حزب لیكود در اسراییل و جناح راستگرای آمریكا بوده است. در دهه 80 این لابی یهودی اقدام به تأسیس مؤسسه سیاست‌های خاور نزدیك واشینگتون نمود كه جایگزین موسسه بروكینگز شد كه به اندازه كافی از اسراییل حمایت نمی‌كرد. با وجودی كه مدیر این مؤسسه، دنیس راس، فردی میانه‌روست، مؤسسه به تأسی از ایپاك به هواداری از حزب لیكود برخاسته است. اما راس مدیری بی‌لیاقت است كه كار وی به پنهان كردن ماهیت راستگرایی اكثر اسناد تولید شده توسط كاركنان مؤسسه و نیز بازدیدكنندگان و اعضای آن خلاصه شده است.»

پروفسور كول در ادامه می‌گوید: «مؤسسه سیاست‌های خاور نزدیك واشینگتون، به عنوان جناحی از ایپاك، بسیار بر سیاست‌های آمریكا تأثیرگذار است. پرسنل وزارت امور خارجه و ارتش جهت یادگیری مسایل خاورمیانه به این مؤسسه اعزام می‌شوند. آنها در این مؤسسه بیشتر از هر دانشگاه اسراییلی مطلب می‌آموزند زیرا اغلب اساتید اسراییلی آن حرفه‌ای هستند و مؤسسه در واقع مركزی برای اندیشمندانی است كه در خدمت ایدئولوژی قرارگرفته‌اند.»

ایپاك از جهات مختلفی بر دولت آمریكا تأثیر‌گذار است كه هدف قراردادن سیاستمداران در زمان انتخاب تنها یكی از روش‌های آن است. درانتخابات اخیر ریاست جمهوری این موضوع در حمایت هر دو كاندیدا، جان كری و جرج بوش از رژیم صهیونیستی، عینیت یافت. توجه كنید كه چگونه دكتر هوارد دین پس از این كه پیشنهاد ایجاد توازن در كشمكش میان اسراییل و فلسطینیان را داد، مورد انتقاد فراوان قرار گرفت. كول توضیح می‌دهد: «در نظر داشته باشید كه بیش از 80 درصد از یهودیان آمریكا به دمكرات‌ها رأی می‌دهند. اكثریت یهودیان آمریكا مخالف جنگ عراق بودند و این كه یهودیان آمریكا در تأمین آزادی‌های مدنی برای همه آمریكاییان تأثیر فراوانی داشته‌اند. علاوه بر این، اسراییل متحد وفادار ایالات متحده است و ما نیز باید امنیت آن را تأمین كنیم.»

چنین استدلالی در همه مطالب نوشتاری كه من تا به حال خوانده‌ام به چشم می‌خورد. صهیونیست‌های یهودی و صهیونیست‌های قدرتمندتر و مسیحی ازكلیه سیاست‌های اسراییل حمایت خواهند كرد و مخالفان این سیاست‌ها را به «ضد یهودی» بودن متهم می‌كنند. شاید بهترین عبارت برای توصیف این صهیونیست‌های یهودی و مسیحی جنگ‌طلب «هواخواهان لیكود» باشد كه نشان دهنده جنگ‌طلبی حزب لیكود به رهبری آریل شارون، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی است.

همچنین می‌توان گفت كه اكثریت یهودیان اسراییل مخالف ظلم و تعدی هستند كه صهیونیست‌ها در حق فلسطینیان روا می‌دارند و باعث اقدامات خصمانه آنها و مرگ و جراحت تعداد زیادی از شهروندان اسراییلی می‌شود.

ایپاك و نومحافظه‌كاران هواخواه لیكود در پنتاگون و دولت بوش هم اكنون بزرگ‌ترین برای صلح جهانی به شمار می‌روند. اینان مسب بروز تخاصم و دشمنی هستند كه می‌تواند شعله‌های جنگ جهانی سوم را بیفروزد. این وضعیت كاملاً مطابق با كنترل‌های نظامی است كه بر ملت ایالات متحده اعمال می‌شود و می‌تواند منجر به حاكمیت دولتی با ایده نظم نوین جهانی گردد. ما دائماً در معرض تهدید تروریسم از سوی گروه‌های مسلح اسلام‌گرایی هستیم كه صدمه ‌زدن به ملت «شیطان بزرگ» را محافظ خود در برابر خطرناك‌ترین رژیم دنیا یعنی رژیم صهیونیستی و شارون و حزب لیكود او می‌دانند.

مسلمانان در پی صدمه زدن به آمریكا به دلیل ثروت و آزادی ما و حتّا پیوندها و ریشه‌های ما به عنوان ملتی یهودی – مسیحی نیستند بلكه به دلیل قدرت نظامی ایالات متحده به عنوان بزرگ‌ترین قدرت جهانی كه از امپریالیسم نژادی اسراییل حمایت می‌كند، ما را هدف حملات خود قرار می‌دهند. در واقع اسراییل ماشه و ما تفنگ بزرگ هستیم.

كول درباره تسلط حزب لیكود اسراییل بر سیاست‌های آمریكا ادامه می‌دهد: «باید پذیرفت كه هواداران لیكود در آمریكا به تنهایی شكل‌دهنده سیاست‌های آمریكا نیستند. این افراد باید با رامسفلد، چنی و خود بوش مباحثه كنند، اما می‌‌توانند با ارایه اطلاعات جهت‌دار این مباحثات را به كانال معینی هدایت كنند. ضرر چنین روندی برای امریكا آن است كه حمایت دولت ایالات متحده از سیاست‌های نفرت‌آور شارون باعث منفورشدن آن در بین جهان اسلام خواهد شد (توجه كنید كه مسلمانانی كه مخالف اشغالگری رژیم صهیونیستی هستند از سوی دولت آمریكا «تروریست» نامیده می‌شوند اما یهودیانی كه برای استعمارگری به فلسطین می‌روند و شهروندان غیرنظامی را هدف گلوله قرار می‌دهند «تروریست» نیستند.) این خلاء بزرگ یكی از دلایلی است كه اسامه بن لادن و الظواهری در روز 11 سپتامبر 2001 به آمریكا حمله كردند. در حقیقت بن لادن برای مجازات آمریكا در حمایت از سركوب انتفاضه دوم از سوی شارون دست به حملات 11 سپتامبر زد.

ناپدید شدن یكباره تحقیقات FBI از رسانه‌های گروهی آمریكا ظاهراً اتفاقی بوده است. با در نظر گرفتن كنترل گسترده‌ای كه اسراییل از طریق ایپاك و نومحافظه‌كاران پنتاگون و كاخ سفید بر كلیه شاخه‌های دولت آمریكا اعمال می‌كند، چرا اصلاً باید جاسوسی مد نظر صهیونیست‌ها قرار گیرد؟

كول پاسخ می‌دهد: «رد كردن چند سند محرمانه، مسأله‌ای كم اهمیت است، متفكران طرفدار لیكود شبكه جاسوسی‌یی ایجاد كرده‌اند كه رابط میان مشاوران دفاع و امنیت ملی و دیك چنی، معاون رییس جمهور است و با گزینش و تحریف اطلاعات نفوذ قابل ملاحظه‌ای بر سیاست‌های دولت دارد، مانند مورد آغاز جنگ با صدام. انگیزه اصلی آنان نابود كردن قدرتمندترین ارتش عرب منطقه بود نه به این دلیل كه تهدیدی برای اسراییل به شمار می‌رفت (كه در واقع نبود) بلكه به این دلیل كه ممكن بود به مانعی بالقوه در مقابل برنامه‌های توسعه‌طلبی حزب لیكود تبدیل شود.

به این دلایل است كه ایپاك گروهی فوق‌العاده خطرناك و مخرب است همانطور كه كول ادعا می‌كند: «این وضعیت نتیجه وجود خلأیی در سیاست‌های آمریكاست. منافع عده قلیلی در این كشور در نهایت سیاست‌های كنگره را در برخی مسایل دیكته می‌كند. در زمینه كشمكش‌های اعراب و اسراییل، ایپاك و برخی متحدان آن توانسته‌اند سانسور كاملی را بر هر دو مجلس كنگره اعمال نمایند. هیچ یك از نمایندگان سنا یا كنگره جرأت ایراد سخنرانی در انتقاد از سیاست‌های اسراییل را ندارند حتّا در مواردی كه دولت این رژیم قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌كند. در موردی نادر كه یك عضو با شهامت كنگره ظلم و تجاوزگری شقاوت‌آمیز رژیم صهیونیستی را مورد اعتراض قرار داد، در دور بعدی انتخابات به دلیل سرمایه‌گذاری مالی ایپاك روی رقیب وی، از راه یافتن به كنگره بازماند. ایپاك بارها و بارها كنگره آمریكا را به این ترتیب شكل داده است و آن قدر با موفقیت این كار را انجام داده كه هیچكس جرأت مخالفت با آن را به خود نمی‌دهد. كول خاطر نشان می‌كند: «این دقیقاً همان چیزی است كه پدران مؤسس ما از غلبه آن بر ایالات متحده آمریكا هراس داشتند. این دقیقاً همان چیزی است كه رییس جمهور جرج واشینگتون درباره اجتناب از متحدان دردسرساز توصیه می‌كرد.»

اتحاد گناه‌آلود با اسراییل كه سرشار از قتل عام و جنگ افروزی است، در نهایت كلیه سطوح دولتمان را به دردسر خواهد انداخت. آنها تا همراه شدن با ما فاصله زیادی دارند اما ما تا تبدیل شدن به یك دیكتاتوری وحشیانه كه از تروریسم حزب لیكود اسراییل نشأت گرفته، فاصله اندكی داریم.

ایپاك اعضای هر دو مجلس كنگره را انتخاب می‌كند و می‌چیند. ایپاك نامزد حزب دموكرات را در انتخابات گذشته از صحنه حذف كرد. ایپاك این كار را با هدف گرفتن سیاستمداران و بزرگ كردن تعداد اندكی از آنها از راه جلب حمایت تعداد بسیار بیشتری از آمریكاییان یعنی صهیونیست‌های مسیحی انجام می‌دهد. كول این اعمال قدرت غیریهودیان را این گونه توضیح می‌دهد: «ایپاك ثروتمند یا قدرتمند نیست اما نظام سیاسی در ایالات متحده اغلب به طور مساوی بین دمكرات‌ها و جمهوریخواهان تقسیم می‌شود. به دلیل نزدیك بودن رقابت بین این دو گروه، كوچك‌ترین حمایت اضافه از یك طرف می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. ایپاك نیز از همین تأثیرگذاری اندك استفاده می‌كند. علاوه بر این، ایپاك با اتحاد با مسیحیان راستگرا كه ایدئولوژی صهیونیست مسیحی را اتخاذ كرده‌اند، به عنوان اهرم فشاری استفاده می‌كند. طبق این ایدئولوژی هر چه فلسطینیان زودتر نابود شوند، مسیح زودتر ظهور خواهد كرد. ایپاك بدون حمایت میلیون‌ها نفر از صهیونیست‌های مسیحی بسیار كم نفوذتر از حال حاضر خواهد بود.

قدرت خطرناك ایپاك، گروهی با 60 هزار نفر یهودی به نمایندگی از پنج تا شش میلیون یهودی اسراییل، كه اداره دولت و ارتش ایالات متحده را با جمعیتی 300 میلیون نفری تحت كنترل دارد، ممكن است به راحتی منجر به شروع جنگ هسته‌ای جهانی سوم شود. به همین دلیل ما باید رویه‌ای مثبت در قبال كشمكش اسراییل و فلسطینیان در پیش گیریم. ما می‌توانیم قدرت ایپاك را محدود كنیم و معافیت مالیاتی آن را لغو كنیم. ما می‌توانیم تشخیص دهیم كه هر دو حزب اصلی كشور تحت تسلط كشور خارجی دردسرسازی قرار دارند، كشوری كه نه تنها سیاست‌هایش را به آمریكا دیكته می‌كند بلكه در برابر صدمات و تخریب كه افراد تحت ظلم آن به ایالات متحده وارد می‌كنند، مصونیت دارد.

منبع:وب‌سایت عملیات روانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo