شهید آوینی
 
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی و در جمع صدها هزار نفر از مردم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی دربیاناتی امام راحل (ره) را از زمره مردان خدا دانستند که بدون توجه به زخارف دنیوی و با توکل بر خدا، تاریخ و دنیا را متحول می کنند. ایشان در همین زمینه افزودند: حکومت امام خمینی (ره) همچون دیگر مردان خدا، حکومت بر دلها و ولایت او، ولایت باطنی و معنوی بود.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه امام بزرگوار در خلاء پیامبران و وحی الهی، با حضور، فکر و رفتار خود نمونه زنده ای از ولایت معنوی را نشان داد، خاطر نشان کردند: تنها راه نجات ملت ایران و امت اسلام و رسیدن به حیات طیبه، ادامه راه، فکر و اهداف امام (ره) است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق عدالت، پایان دادن به تحقیر ملتهای مسلمان، ایستادگی قدرتمندانه در مقابل قدرتهای استکباری، برچیده شدن فقر و عقب ماندگی، حاکم شدن اخلاق و تقوا و ایمان در جامعه و رسیدن به آزادی را از اهداف امام خمینی(ره) بر شمردند و تاکید کردند : راه امام (ره)، راه ایمان، عدالت، پیشرفت مادی و عزت و سعادت است و ما همانگونه که با امام پیمان بسته ایم، این راه را ادامه خواهیم داد.

حضرت آیت الله خامنه ای تییین رابطه صحیح دین و دنیا را جوهره و روح مکتب سیاسی امام خواندند و با اشاره به دو تفسیر متفاوت از دنیا افزودند: دنیا به مفهوم نفسانیت و شیفتگی به مادیت، در مکتب اسلام و نگرش امام کاملا مذموم و ناپسند است اما دنیا به معنای عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی، سیاست، اقتصاد، اخلاق، اجتماع و فرهنگ در مکتب سیاسی امام کاملا با دین آمیخته و هماهنگ است.

ایشان دنیا را از نظر امام، میدان رسالت و مسوولیت دین بر شمردند و افزودند: در نگاه اسلامی امام دین مسوول جهت دهی به همه تلاشهای انسان و جوامع بشری در همه عرصه ها و زمینه هاست و تفکیک دنیا از آن به تهی شدن و نابودن شدن زندگی بشر می انجامد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین صحیح رابطه دین و دنیا را علت اصلی خصومت پایان ناپذیر مستکبران با امام دانستند و افزودند: همه مستبدان و ظالمان تاریخ بشر از فرعون و نمرود گرفته تا شاه و صدام و بوش، تلاش کرده اند عرصه های مختلف دنیا را از دین تهی کنند تا زمینه تسلط فساد آمیز خود را بر جوامع بشری مهیا سازند اما امام خمینی مبنای این نظم باطل را بر هم زد و در فکر و عمل ثابت کرد که دین، می تواند و باید دنیای انسان را مهندسی و پیشوایی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تفسیر تحولات در دو دهه اخیر در منطقه و جهان به فروپاشی اردوگاه کمونیسم، آغاز انتفاضه در فلسطین، فراگیر شدن نفرت ملتها از آمریکا، حذف صدام از معادلات منطقه ای و رقابت آمریکا و اروپا اشاره کردند و افزودند: این تحولات و حضور نظامی آمریکا در اطراف ایران، در تفسیری ظاهربینانه نشان دهنده قدرت آمریکاست اما تحلیل واقع بینانه از روند کلی رویدادها و تحولات، نشان دهنده حرکت انفعالی آمریکا در مقابل نهضت بیداری اسلامی است.

ایشان در همین زمینه، به تسلط پایدار و بی دغدغه آمریکا بر منطقه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: حرکت الهام بخش امام عظیم الشان، پایه های این سلطه را متزلزل کرد و با تشکیل جمهوری اسلامی در ایران و ایجاد نهضت بیداری در میان ملتهای مسلمان، آمریکایی ها را مجبور ساخت تا حرکتهای انفعالی برای مهار این نهضت روی آورند.

حضرت آیت الله خامنه ای ، طرح شکست خورده خاورمیانه بزرگ را نشانه ای از تلاش منفعلانه دولت آمریکا برای مهار تحولات درونی و ضد استکباری ملتها دانستند و افزودند: آمریکایی ها می دانند که در دنیای اسلام آینده ای ندارند به همین علت برای جلوگیری از تبدیل بیداری اسلامی ملتها به حرکتهای انقلابی و به تاخیر انداختن پیروزی تردید ناپذیر ملتها دست به حرکتهای انفعالی زده اند.

ایشان اعتراف اخیر آمریکاییها درباره حمله به عراق را نشانه ای از صحت تحلیل یاد شده خواندند و افزودند: آمریکاییها اذعان کرده اند که اگر به عراق حمله نمی کردند عناصر مومن عراقی، صدام را در مدت کوتاهی سرنگون می ساختند و این واقعیت نشان می دهد که حرکتهای آنها در منطقه از ترس عواقب بیداری اسلامی است. حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را از جمله روشهای مستکبران برای مقابله با بیداری اسلامی برشمردند و با اشاره به تجربیات زیاد انگلیسی ها در این گونه اقدامات خاطر نشان کردند دست پنهان صهیونیستها ودیگربیگانگان درحوادث خونین و انفجارهایی که در مساجد، حسینیه ها و نمازهای جمعه و جماعت رخ می دهد کاملا فعال است و همه ملتهای مسلمان بویژه مردم عراق، پاکستان و افغانستان باید همانگونه که امام خمینی می فرمودند با وحدت و همدلی و با هوشیاری کامل مراقب توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان کینه توز اسلام باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان انتخابات ریاست جمهوری را از زوایای مختلف بسیار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: ملت ایران در 27 خرداد، اختیار و سرنوشت کشور را برای 4 سال بدست کسی می سپارد که می تواند با استفاده از اختیارات بسیار وسیع قانونی و امکانات بی نظیر کشور مشکلات مردم را حل کند و یا اینکه خدای ناکرده با غفلت و بی توجهی جامعه را متوقف سازد و یا حتی به عقب ببرد، به همین علت این انتخابات اهمیت فراوانی دارد.

ایشان، انتخابات را نماد حرکت اسلامی در ایران و هدیه اسلام به ملت دانستند و افزودند: امام بزرگوار با پاک کردن ذهنیت بسیار غلط دنیا درباره موروثی بودن و استبدادی بودن حکومت در اسلام، حکومت اسلامی حقیقی را که متکی بر حضور و انتخاب مردم است به ملت ایران و جهان ارائه کرد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت مبنایی مردم سالاری دینی با دمکراسی غرب افزودند: مردم سالاری دینی برخاسته از حق و تکلیف الهی انسانها برای تعیین سرنوشت خویش است نه صرفا یک قرارداد اجتماعی و انتخاب مستقیم یا غیر مستقیم همه مسوولان در جمهوری اسلامی که بر مبنای حق تعیین سرنوشت انسانها صورت می گیرد معنا و مفهوم عمیق تر مردم سالاری دینی نسبت به لیبرال دمکراسی غربی را روشن می سازد و جزو افتخارات اسلام ، امام و ملت ایران است.

ایشان با یادآوری تبلیغات گسترده دشمنان قسم خورده ملت ایران برای بی رونق کردن انتخابات ریاست جمهوری افزودند: دشمنان اسلام و ایران از حضور ملت ایران در انتخابات به شدت متضرر می شوند چرا که این حضور، معنای جذاب جمهوری اسلامی را به افکار عمومی جهان نشان می دهد اما ملت ایران به فضل پروردگار از این آزمایش الهی نیز سربلند بیرون می آید. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت گرم و سالم بودن فضای انتخاباتی، طرفداران نامزدها را از تخریب یکدیگر، بشدت منع کردند و خاطر نشان کردند: فضای موجود بگونه ای است که آحاد مردم می توانند در میدان گسترده ای که برای آزمودن و شناختن نامزدها وجود دارد، کاندیدای مورد نظر خود را که برای دین و دنیا و معیشت مردم و انقلاب و عزت ملت ایران اهمیت قائل است انتخاب کنند و به او رای دهند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo