شهید آوینی
 
برگزاری باشكوه شانزدهمین مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

صدها هزار نفر از مردم سراسر كشور در شانزدهمین‎ سالگرد ارتحال‎ امام‎ خمیني‎(ره) با حضور در مرقد مطهر آن امام، بار دیگر با آرمانهاي‎‎ بنیانگذار جمهوری اسلامي‎ تجدید میثاق‎ كردند.

این مردم بـه‎‎ نمایندگي‎ از مردم‎ همه شهرها و مناطق‎ مختلف كشور‎ بار دیگر در حرم‎‎ مطهرامام خمیني‎ (ره) گردهم آمدند تا با تجلیل‎ از «روح جاودانه خدا»‎‎ به‎ جهانیان اعلام‎ كنند، پرچم‎ نهضت‎ بیداري‎‎ و سرافرازی كه‎ روح‎ خدا در ایـن‎‎‎ سرزمین برافراشت‎ را بر زمین نخواهند گذاشت.

بیش از 600 خبرنگار و عكاس‎ داخلي‎‎ و خارجی از كشورهاي‎ آلمان، آمریكا، انگلیس‎، ژاپن، یونان‎‎، لبنان، هلند، روسیه‎، روماني‎، سوئیس‎ و فرانسه‎‎‎ برای پوشش این مراسـم‎ خبری و همچنین بیش از 200 شخصیت‎ فرهنگی از بیش‎ از 40 كشور جهان‎‎‎ همراه‎ ملت‎ ایران در ایـن مراسم‎ شركت‎ كردند.
برای شركت در مراسم سالگرد امام‎ خمینی(ره) سی هزار هیات‎ مذهبی از سراسر كشور حضور داشتند و هر یك‎ بـه‎ روش‎ خاص‎ محلي‎‎ و بومی ارادتشان‎ را به‎ بنیانگذار جـمهـوري‎ اسلامي‎‎ ایران‎ ابراز مي‌كردند.

در مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقامات و مسولان كشوری و لشكری، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، خیل عظیمی از عاشقان امام(ره) از سراسر كشور و جمعی از میهمانان خارجی حضور داشتند.

همچنین صدها تن از جانبازان جنگ تحمیلی همزمان با برگزاری شانزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، با حضور در مرقد مطهر و اجرای مراسم مختلف عزاداری در گوشه‌ای از صحن مطهر، حال و هوایی دیگری را به این مراسم بخشیدند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo