شهید آوینی
 
یادمان "معراج سرو" پرده برداری شد

همزمان با شانزدهمین سالگرد ارتحال معمار جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) و یادگار آن حضرت، یادمان "معراج سرو" در بلوار شهدای بهشت زهرا(س) تهران پرده برداری شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، این مراسم با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر امام راحل (ره) و با حضور جمعی از مسئولان مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار شد.

مهندس محمد جواد محمدی زاده معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص این یادمان گفت: معراج سرو نمادی از امام خمینی(ره)، بزرگمرد تاریخ است و به پاس ارج نهادن به مقام شامخ آن حضرت توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران طراحی شده و دارای 10 متر طول و بدنه تمام فلزی قابل بازسازی و رنگ آمیزی می باشد.

وی افزود: این تندیس به منظور ترویج فرهنگ و ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با استفاده از نمایه های ارزشی در حد فاصل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و قطعات شهداء نصب شده است تا نشانگر پیوند عمیق رهبر فقید انقلاب و یاران سفر کرده اش باشد.

معاون شهردار تهران در ادامه به تشریح بخشهای مختلف یادمان معراج سرو پرداخت و گفت: سرو در این تندیس سمبل پایداری، آزادگی و همیشه بهار بودن است و فرم عمودی آن در یک نگرش وسیعتر نمادی از حرکت جاودان به سوی آسمان و یاد خداوند است.

محمدی زاده ادامه داد: در این تندیس، دو محراب به عنوان سمبل معماری ایرانی و اسلامی به کار رفته است که محراب اول نشانگر جهت حرکت بنیانگذار نظام در مسیر معنوی و الهی و تکرار آن حاکی از جهان شمولی قیام آن حضرت است و ثبت بسم الله بر بالای یادمان حکایت از خدایی بودن امام خمینی(ره) دارد.

به گفته وی، حضور خورشید در تندیس معراج سرو نیز به منزله روشنایی و تابش می باشد که بر حیات جاودان نظام مقدس اسلامی تاکید دارد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo