شهید آوینی
 
فرشچیان: در حال طراحی غدیرخم و اشعار مولوی هستم

هنرمند و طراح ضریح مطهر حضرت رضا(ع) گفت: در حال حاضر مشغول طراحی تابلو غدیرخم هستم و علاوه بر آن نیز تابلویی از اشعار مولوی در دست كار دارم كه به‌ زودی به دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی تقدیم مي‌كنم.

استاد محمود فرشچیان پس از حضور در حرم مطهر و زیارت بارگاه ملكوتی حضرت رضا(ع) پس از بازدید از موزه آستان قدس رضوی كه 8 اثر نفیس و ماندگار اهدایی وی به نام‌های «یتیم‌نوازی»، «عصر عاشورا»، «حضرت علي‌اصغر(ع)»، «نیایش»، «یارب»، «اولین پیام»، «پنجمین روز آفرینش» و «توسل» در آن قرار دارد، گفت: من همیشه جان و فكر و ذكرم را غباری از آستان مقدس حضرت رضا(ع) مي‌دانم و هر چه مي‌گذرد، بیشتر مورد لطف و كرامت حضرت قرار مي‌گیرم.

وی افزود: احساس من این است كه هر چه توان دارم از جان و دل خدمتگزار آستان مقدس حضرت رضا(ع) باشم و هر چه بگذرد و اگر شایسته باشم به ارادت و خلوص من افزون شود.

فرشچیان با اشاره به تابلو «ضامن آهو» خاطر نشان كرد: عناصر زیادی در خلق این اثر به كار رفته است از جمله خطوط، نقوش و غیره كه همه عناصر این تابلو متوجه خود حضرت رضا(ع) هستند و با توجه به این كه نقاشان بزرگ نور را در صورت قدیسان ترسیم مي‌كنند در این اثر نور علاوه بر صورت در تمام بدن حضرت رضا(ع) ساری و جاری است.
وی در پاسخ به سؤالی هنگام بازدید از تابلو «یارب» گفت: دست من در اثر حادثه‌ای در آلمان مجروح شد كه حضرت رضا(ع) شفا دادند، به طوری كه وقتی برای طراحی ضریح شروع به كار كردم، دیدم نیروی دست راستم از موقع جوانی بهتر و قوي‌تر است و من برای تشكر و شكرگزاری این تابلو را كار كرده و تقدیم بارگاه ملكوتی حضرت رضا(ع) كردم.

گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی با آثار نفیس و منحصربه‌فرد یكی از نفیس‌ترین گنجینه‌های تاریخی در ایران به شمار مي‌آید.
وی در این مراسم از بخش‌های مختلف كتابخانه مركزی و موزه آستان قدس رضوی بازدید كرد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo