شهید آوینی
 
  بیستمین جشنواره ملی قرآنی دانشجویان کشور در قم به کار خود پایان داد

بیستمین جشنواره ملی، قرآنی دانشجویان کشور با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام قمی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی در مراسم اختتامیه این جشنواره، ضمن تبریک سالروز آزادی خرمشهر، قرآن را تجلی حق و کلام خدا دانست و گفت : دانشجویان ایرانی در سطح دانشگاه‌ها رغبت فراوانی به قرآن دارند و علاوه بر شرکت در مسابقات سالانه قرآنی در دانشگاه‌ها، کانون‌های قرآنی و عترت در طول سال در دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

وی گفت : انتظار می‌رود جلسات قرآنی در دانشگاه‌ها محلی برای تربیت انسان‌ها باشد و دانشگاهیان، علوم دینی و تجربی را بر اساس علوم قرآنی مورد بازنگری جدی قرار دهند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره گفت : فعالیت در خصوص این جشنواره از چند ماه قبل شروع شد که در مرحله مقدماتی این مسابقات، 110 هزار نفر در 700 مرکز آموزش عالی در دو بخش اصلی و جنبی با یک دیگر به رقابت پرداختند.

دکتر احمدی همچنین با اشاره به حضور قابل توجه دانشجویان در برنامه‌های قرآنی، تصریح کرد : مسؤولان فرهنگی دانشگاه‌ها باید شرایط را طوری فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند با راحتی برنامه‌های قرآنی خود را به اجرا بگذارند. 

در پایان این مراسم از نفرات برتر رشته‌های مختلف با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء برادران، به ترتیب آقایان مجتبی بیابان پور، سید میعاد صالحی و محمد تمیمی و در بخش خواهران نیز به ترتیب خانم‌ها عبداللهی پور، حسین زاده و منصوریان فرد حایز رتبه‌های برتر شدند. در رشته تفسیر رسول یوسف ‌وند، در رشته ترجمه غلامحسین وطن خواه، در رشته قرائت برادران محمد فلاح‌ پور، به عنوان اولی این مسابقات دست یافتند.  در رشتة قرائت و ترتیل خواهران نیز به ترتیب خانم‌ها مهرابی و عیدی ‌پور به مقام اول رسیدند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo