شهید آوینی
 
برخی از برنامه هایی كه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می شود

از خادمان ایثارگران تجلیل می‌شود

روز یکشنبه در آستانه «روز ملی مقاومت،ایثار و پیروزی » از خادمان ایثارگران، در تالار وحدت تجلیل خواهد شد.

همزمان با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر«روز ملی مقاومت،ایثار و پیروزی»دومین هم اندیشی فرهنگ ایثار و شهادت و نیز مراسم شعر و خاطره برگزار می شود.

مراسم تجلیل از خادمان ایثارگران، همراه با برگزاری« دومین هم اندیشی فرهنگ ایثار و شهادت» در روز یکشنبه اول خرداد در تالار وحدت ، ساعت نه صبح آغاز می‌گردد.

همچنین در کنار اجرای برنامه های ویژه در تالار وحدت، نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی دستگاه های دولتی در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس با مشارکت دستگاه ها به شکل منسجم و متمرکز از اول تا پنجم خرداد ماه در محوطه تالار وحدت برپا خواهد شد .

لازم به ذکر است این برنامه به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دیگر ارگانها به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر«روز ملی مقاومت ،ایثار و پیروزی» تدارک دیده شده است.


نمایش هلی کوپتر سیکورسکی آمریکا در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)

همزمان با سوم خرداد سالروز پرشکوه آزاد سازی خرمشهر قهرمان و جشن بزرگ و ملی مقاومت و پیروزی یک فروند هلی کوپترسیکورسکی ارتش متجاوز آمریکا که در واقعه طبس توسط جنود رحمانی زمین گیر و به غنیمت  گرفته شد در صحن مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته خواهد شد .

براساس این گزارش مسئول روابط عمومی ستاد بزرگداشت سوم خرداد مستقر در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اعلام این مطلب افزود: مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در مصلای امام خمینی از ساعت 15 روز سه شنبه سوم خرداد برگزار خواهد شد . همچنین مراسم مختلفی همزمان درخرمشهر برگزار خواهد شد.


برخی از برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر

فرهنگسرای بانو به مناسبت فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر " مسابقه نقاشی و طراحی " با عنوان تصویری از مقاومت و پیروزی را سه شنبه 3 خرداد " ویژه بانوان" برگزار می کند.

این مسابقه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره زنان حماسه و شهادت با تکنیکهای متفاوت و موضوعات " دفاع ، ایثار ، پیروزی " سه شنبه 3 خرداد از ساعت 10 الی 18 به صورت کارگاهی برگزار می شود و به نفرات برتر این مسابقه جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند تا تا ریخ 2/3/84 جهت ثبت نام به نشانی خیابان ولی عصر ضلع شمالی پارک ساعی - کوی ساعی - فرهنگسرای بانو مراجعه نمایند.

-- منطقه شمال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر ویژه نامه های فرهنگی ، تفریحی ، ورزشی متنوعی را برگزار می کند.

می‌افزاید: برنامه ها شامل برپایی نمایشگاه عکس در فرهنگسرای ملل و فرهنگسرای دانشجو ، بازدید از بیمارستان ایثارگران و خانواده شهدا ، ایستگاه قصه گویی ، نقاشی ، عکاسی ، برگزاری جشن، شب شعر و مسابقه دو همگانی ، مسابقه انتخاب بهترین پیام ها برای آزاد سازی خرمشهر از طریق پیام کوتاه و ایمیل و برپایی همایش هنری یک روزه ( ویژه بانوان ) در فرهنگسرای بانو، اجرای نماهای حماسی و نظامی به صورت زنده در پارک قیطریه می باشد.

-- فرهنگسرای انقلاب نیز بمناسبت فرار سیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان ،  اقدام به برگزاری اولین جشنواره پیام کوتاه (SMS)  با عنوان " شهر آسمانی " نموده است.

همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد سالروز  آزادی خرمشهر ، شهر خون  و مقاومت و بمنظور ایجاد شور و هیجان ناشی از این رویداد خوشایند در بین اقشار مختلف جامعه این فرهنگسرا اقدام به برگزاری اولین دوره جشنواره پیام کوتاه (SMS)  تلفن همراه با عنوان " شهر آسمانی " و با موضوع " آزاد سازی خرمشهر " نموده است.

بر همین اساس کلیه هموطنان و علاقمندان می توانند متون و تصاویر خود را با موضوع آزاد سازی خرمشهر از تاریخ 1/3/84 بمدت یک هفته تا 7/3/84  به شماره تلفنهای 09121013557 و 09122939684 و 09121326177  ارسال و در این مسابقه شرکت نمایند. به برگزیدگان این مسابقه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

-- انتشار سومین شماره ویژه نامه یاد ماندگار ویژه آزاد سازی خرمشهر ، انتشار کتاب روز شمار گروگانگیری 4 دیپلمات ایرانی در بند رژیم صهیونیستی  تالیف حمید داود آبادی ، انتشار کتاب وقتی که کوه گم شد به قلم بهزاد بهزاد پور  از جمله فعالیتهای انتشاراتی فرهنگسرای پایداری به مناسبت سوم خرداد است.

این گزارش می افزاید: برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع آزاد سازی خرمشهر در 15 نقطه در تهران مسابقه فیلمنامه ناتمام، تولید یک عنوان فیلم کوتاه دفاع مقدس ؛ جلسات نقد و بررسی فیلمهای مربوط به سوم خرداد ، مسابقات سراسری گلبال ویژه جانبازان نابینا، مسابقات خاطره نویسی ، اجرای تئاتر خیابانی در 5 نقطه تهران ، مسابقه نقاشی و طراحی با عنوان از خاک تا افلاک ، برپایی نمایشگاه رنگ آزادی بر بوم ایران ، دیدار با جانبازان جنگ تحمیلی ، برگزاری نمایشگاه عکس آزادی لبنان از اول خرداد لغایت دهم خرداد و برگزاری مراسم پاسداشت حماسه دلیرمردان و برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه ‌های فرهنگسرای پایداری به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر است.

-- خانه فرهنگ سلمان فارسی وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، به مناسبت سالروز فتح  خرمشهر اقدام به برگزاری مسابقه حضوری نقاشی رنگ و روغن با موضوع " خرمشهر را خدا آزاد کرد" کرده است.

این مسابقه در تاریخ سوم خرداد ماه ویژه گروه سنی کودک و نوجوان از ساعت 15 الی 17 برگزار می گردد و به پنج نفر از شرکت کنندگانی که اثر آنها دارای خلاقیت و نوآوری باشد جوائز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند به نشانی خیابان قزوین ، خیابان قلعه مرغی ، خیابان یوسفی ، پلاک 33 مراجعه و با شماره 5645389 تماس حاصل فرمایند.

-- خانه فرهنگ تلاش وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به مناسبت روز سوم خرداد ما مصادف با فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی اقدام به برگزاری اردوی یکروزه تپه نورالشهدا کلکچال کرده است. این اردو در تاریخ دوم خرداد ماه از ساعت 30/7 صبح الی 4 بعدازظهر بصورت رایگان برگزار می گردد.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام تا تاریخ اول خرداد ماه به نشانی : خانی آباد نو - بلوار میلاد - خیابان شهرداری - جنب پارک 2 2بهمن مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5008100 تماس حاصل فرمایند.


بلندترین سربند دنیا میدان آزادی را درآغوش می گیرد

سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی بلندترین سربند دنیا با متن "خرمشهر را خدا آزاد کرد " میدان آزادی پایتخت را در آغوش می گیرد .

مدیر کل روابط عمومی وامور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با  اعلام این خبرازشهروندان تهرانی دعوت کرد درتهیه این سربند آزادی و پیروزی مشارکت کنند .

حسین هاتفی فارمد، با بیان اینکه خرمشهر نماد هشت سال دفاع مقدس یک ملت قهرمان و سوم خرداد نقطه اوج حماسه آفرینی جوانان پاکباخته این مرز و بوم است، برگرامیداشت هرچه باشکوه تریاد وخاطره شهیدان ونمایش پیام سرخ آزادی وآزادگی مردم ایران تاکید کرد.

وی گفت: روز سوم خرداد، طولانی ترین سربند دنیا به دست مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی دورتا دورمیدان آزادی را درآغوش می گیرد تا جهانیان بدانند که ملت ما آزادی به دست آمده را که حاصل جانفشانی هزاران تن ازفرزندان وطن است، به سادگی ازدست نخواهد داد .

هاتفی افزود: روز سوم خرداد سربندی به طول 150 متر با مشارکت اقشارمختلف مردم درمیدان آزادی نصب و به نمایش گذاشته می شود .

مدیرکل روابط عمومی واموربین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین ازنقاشی 500 بوم آزادی دراین روز خبرداد وگفت : 500 بوم دراختیار دانشجویان ، دانش آموزان ، هنرمندان و هنرجویان علاقمند قرار می گیرد تا درسالروز آزادی خرمشهر آزادی را به تصویر بکشند ودرمیدان آزادی به نمایش بگذارند .

وی افزود : برگزاری شب خاطره درفرهنگسراهای تهران و اجرای ویژه برنامه هایی ازسوی فرهنگسرای پایداری و سایر مراکز از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر وروز مقاومت وپیروزی است .

منبع:گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo