شهید آوینی
 
لوموند: مسلمانان بی احترامی به قرآن توسط آمریکایی ها را نخواهند بخشید

کشور اسلامی پاکستان عذر خواهی مجله نیوزویک درباره گزارشی مبنی بر اینکه بازجویان آمریکا در زندان گوانتانامو به قرآن بی احترامی کرده اند را نپذیرفت.

به نقل از روزنامه لوموند، این گزارش که در شماره 9 می (19 اردیبهشت) مجله نیوزویک به چاپ رسید، واکنشهای بسیارخشمگینانه ای را درجهان اسلام ازافغانستان گرفته تا پاکستان وهند واندونزی و فلسطین ودیگر کشورهای اسلامی  برانگیخت.

شیخ رشید احمد وزیر اطلاعات پاکستان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: برای چنین حرکت زشتی، عذر خواهی به تنهایی کافی است.

وی تاکید کرد: آنها باید احساسات مسلمانان را درک کنند و زمانی که قرار است خبری را منتشر کنند که احساسات مسلمانان را تحت تاثیر قرارمی دهد 101 بار آن را پیش از انتشار بخوانند  و در صورت بی احترامی به مسلمانان آن را منتشر نکنند.

نیوزویک در آخرین شماره خود نوشت: اطلاعات مربوط به این موضوع از یک منبع دولتی آگاه گرفته شده است. اما این منبع بعدا به نیوزویک گفته است اطمینان کافی ندارد که کتابی که توسط بازجویان آمریکایی به داخل دستشویی پرتاب شده، قرآن بوده باشد.

پاکستان که یکی از متحدین اصلی آمریکا در مبازه با تروریسم است، از واشنگتن خواست این موضوع را به طور کامل پیگیری کند و نتیجه را به اطلاع اسلام آباد برساند.

سازمان های اسلامی پاکستان نیز اعلام کردند عذرخواهی نیوزویک به هیچ سبب نمی شود که مسلمانان این بی احترامی را که حتی ممکن است در عمل صورت نگرفته باشد و فقط در گفتار بوده باشد، ببخشند.

 این درحالی است که کاخ سفید نیز اعلام کرد چنین حرکتی از سوی عوامل زندان گوانتانامو سبب شد که آمریکا در نزد مردم مسلمان جهان بی اعتبار شود.

منبع:خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo