شهید آوینی
 
اعلامیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم

مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بیانیه ای تاکید کرد: جهان اسلام، بار دیگر در برابر بی شرمی و بی فرهنگی نیروهای نظامی آمریکا به خشم وخروش آمد و اعمال جنایتکارانه شکنجه گران آمریکایی را در زندانهای ضدحقوق بشری گوانتانامو محکوم کرد.

متن کامل اعلامیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
آمریکا که امروز داعیه مبارزه با تروریسم و برقراری دموکراسی و حقوق بشر را به بهانه جهانگشایی و امپریالیسم نوین خود ساخته است باید در برابر احساسات جریحه دار شده 5/1 میلیارد سامان پاسخگو باشد و بداند چنین جنایت بزرگی بی پاسخ نخواهد ماند. اگر آمریکا با این شیوه بخواهد دموکراسی را به جهان صادر کند باید بداند که "توهین" و بی احترامی به ادیان و فرهنگها و تمدنها روش دیکتاتورهای تاریخ و نرونها و چنگیزها و آتیلاها بوده و ارمغان جدیدی برای بشریت به حساب نمی آید و هیچ تناسبی نیز با دموکراسی ادعایی آمریکا ندارد.

اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیونها و میثاقهای متمم آن چو میثاق حقوق مدنی و سیاسی و اعلامیه رم هیچگاه این گونه رفتارها را مجاز ندانسته  و مرتکبان آن را سزاوار شدیدترین نوع مجازاتها در برابر دادگاههای صالحه حقوق بشر و دادگاههای جنایات جنگی می دانند.

باز هم شاهد خواهیم بود که مقامات آمریکایی با توسل به حیله هایی چون انکار اصل ماجرا، توجیه و انداختن تقصیر به گردن ماموران جزء و یا تنبیه جزیی مباشران این اعمال می خواهند خود را از این جنایات تبرئه و باز هم آنها را تکرار کنند چنانکه در ماجرای زندان ابوغریب و زندانها افغانستان و کشتار اسیران بی دفاع و بمباران غیرنظامیان شاهد بودیم و در رفتار صهیونیست های متحد آمریکا در تهدید به نابودی مسجد الاقصی نیز شاهد آن هستیم.

مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ضمن محکوم کردن این جنایات و غیر قابل قبول دانستن این توجیهات، اعلام می کند تنها عذرخواهی کافی نیست و آمریکا باید حقوق و حرمتها و آزادیهای پیروان همه ادیان و فرهنگها و تمدنها را به رسمیت بشناسد و بداند که رهبری بر جهان با زور و خشونت و تحقیر و تهدید امکان ندارد. جهان امروز به عقل و خرد و اخلاق و فرهنگ همزیستی نیاز دارد نه تاخت و تاز و زورگویی و قلدری. و تروریسم را نمی توان از میان برداشت بلکه با تدبیر و دانایی می توان آن را ریشه کن ساخت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo