شهید آوینی
 
كاخ‌سفید از مسوولان نیوزویك خواست رسوایی اخیر را "خودشان" اصلاح كنند

به دنبال انتشار گزارشی از سوی نشریه نیوزویك آمریكا در مورد اهانت به قرآن ازسوی نظامیان این كشور كه موج شدیدی از اعتراض و خشونت را در جوامع مسلمان به راه انداخت، كاخ سفید در تازه‌ترین واكنش به این قضیه از مسوولان این مجله خواست خودشان این رسوایی را اصلاح كنند.

به گزارش روز چهارشنبه شبكه تلویزیونی سي‌ان‌ان، چندی پیش نیز برخی مقام های عالی رتبه آمریكا از جمله "كاندولیزا رایس" وزیر خارجه این كشور اهانت به كتابهای مقدس در هر شرایط را امری ناپسند دانست، اما از هرگونه اظهار نظر در مورد اهانت نظامیان كشورش به قرآن خودداری كرد.

مسوولان نشریه نیوزویك كه هرگز تصور نمي‌كردند گزارش اهانت به قرآن در زندان "گوانتانامو" توسط نظامیان آمریكایی تا این حد بازتاب و واكنش‌های شدید به دنبال داشته باشد، اكنون طبق خواسته كاخ سفید مي‌كوشند تا با استفاده از طرفندهای مختلف، افكار عمومی را متقاعد سازند كه اشتباهی در تهیه این گزارش صورت گرفته است.

برخی مقام‌های آمریكا و مسوولان نشریه نیوزویك روز گذشته ( سه شنبه) مدعی شدند، مدارك و شواهد كافی براي‌اثبات اهانت به قرآن در گوانتانامو در دست ندارند و چنانچه این مساله پس از انجام تحقیقات ثابت شود، افراد خاطی قطعا مجازات خواهند شد.

كارشناسان سیاسی معتقدند، چگونه ممكن است نشریه با سابقه و معروفی چون نیوزویك گزارشی از رخدادی تهیه كند كه مدارك و شواهد كافی برای اثبات آن وجود نداشته باشد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo