شهید آوینی
 
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران و طلاب حوزه های علمیه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد

صدها تن از دانشجویان دانشگاه های تهران و طلاب حوزه های علمیه، با تجمع در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد خواستار اقدام جدی این سازمان در برابر تهدید صهیونیست های افراطی مبنی بر تخریب مسجدالاقصی شدند.

در این تجمع که با حضور دانشجویان، طلاب و اعضای جمعیت دفاع از مردم فلسطین برگزار شد، حاضرین با  سر دادن شعارهایی چون "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "مسلمان به پاخیز برادرت را کشتند"، "یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "الموت لاسرائیل"، "الموت للامریکا"، نفرت و انزجار خود را نسبت به تهدید رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر تخریب مسجد الاقصی اعلام کردند.

مسئول واحد خواهران نهاد مقام معظم رهبری، درباره هدف از تجمع اعتراض آمیز دانشجویان و طلاب گفت: ما اینجا هستیم تا آمریکا و اسرائیل بدانند، هیچ کاری نمی توانند بکنند، جون به خوبی می دانند مسلمانان در برابر بی حرمتی ها ساکت نمی نشیند.

مطهره عابدینی همچنین وظیفه جمهوری اسلامی را در برابر تهدید رژیم صهیونیستی آگاه سازی دیگر کشورها دانست و افزود: آگاه سازی دیگر کشورهای مسلمان و دعوت آ نها به اتحاد در برابر رژیم اشغالگر قدس از وظایف یک دولت اسلامی در برابر دیگر کشورهای مسلمان به شمار می رود.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و عکس های مسجدالاقصی بر نابودی اسرائیل تاکید کردند.

در ادامه این مراسم، دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در این تجمع گفت: این حرکت خودجوش دانشجویان و طلاب نشان دهنده آماده بودن مسلمانان در دفاع از اسلام و مسلمانان جهان است. این واکنش در برابر تخریب مسجدالاقصی بوده و ما از همین جا اعلام می کنیم که امروز شعار و غیرت دانشجویان و طلاب چون پاره های آهن بر تن مستکبران خواهد نشست. امروز به شکل تجمع، اراده مان را به رخ جهانیان می کشیم و فردا با حضور در جبهه های نبرد.

پس از این سخنرانی، سه تن از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان سراسر کشور نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قرائت کردند.

رنا محمد دختر دانشجوی فلسطینی در حاشیه این تجمع گفت: همه مردم مسلمان عرب مردند، دیگر کسی زنده نیست همه سکوت کرده اند اما همه بدانند این دفعه نوبت کسانی می رسد که در برابر این جنایت ها سکوت کرده اند.

در ادامه این تجمع، بیانیه تجمع کنندگان توسط یکی از خواهران حاضر قرائت و نامه تهیه شده به نماینده سازمان ملل که د ر این تجمع حاضر بود، تحویل داده شد.

در پایان تجمع، پرچم آمریکا با فریاد الله اکبر و لااله الالله به آتش کشیده شد و طومار دانشجویان خطاب به کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل توسط دانشجویان و طلاب حاضر امضا شد.

 مهر :خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo