شهید آوینی
 
برگزاری جشن بزرگ روز ملی مقاومت و پیروزی

سردار باقرزاده : امروز درس مهم آزاد سازی خرمشهر در همه عرصه های کشور از موضوع انتخابات ریاست جمهوری تا بهره وری از فن آوری هسته ای و تا مقابله با تبلیغات مسموم استکبار جهانی کارساز و راه گشاست.

سردار میر فیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که«روز ملی مقاومت و پیروزی »نامگذاری شده است در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه ها و جشنهای این روز در سطح کشور پرداخت.

وی برگزاری این مراسم و جشنها را مقدمه ای بر مرور بسیاری از درسها دانست و مهمترین درسهای حادثه عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر را مسئله تاثیر اتحاد و همبستگی و مشارکت عمومی ملت ایران عنوان کرد و گفت:ملت ایران برای دفاع از ارزشهایی که برای آن انقلاب کرده بود در صحنه ایستاد و ید واحده شد و خداوند خرمشهر را آزاد کرد و آزاد سازی خرمشهر از برکات وحدت ملی بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر حفظ خاطرات دوران دفاع مقدس بازتاب‌های ناشی از این یادآوری ها را در نسل جوان بسیار تاثیر گذار خواند و افزود:این یادآوری ها علاوه بر ایجاد پیوستگی و وحدت ملی، بروز زیباترین صفات انسانی در نسلی که آن دوران را درک نکرده را بدنبال دارد و مصداق بارز این خصلت برجسته انسانی امیدوار شدن به آینده و تلاش آگاهانه برای ساختن آینده است.

وی اظهار کرد:امروز دستاورد سوم خرداد و دیگر روزهای پر افتخار دوران دفاع مقدس مثل یک ذخیره ای در دستان جوانان ما قرار دارد و آنها به خوبی می توانند از این ذخیره برای ساخت مملکت استفاده کنند.

سردار باقرزاده با بیان اینکه نام اصلی عملیات بیت المقدس «عملیات الی بیت المقدس» بوده است افزود:عملیات بیت المقدس از لحاظ مقیاسهای نظامی با بسیاری از عملیاتهای بزرگ جنگ جهانی دوم قابل مقایسه و در مواردی بالاتر است.این عملیات فرصتی را برای ملت ایران فراهم کرد به نحوی که توانست قابلیتها و توانمندی های خود را در عرصه بین المللی نشان دهد.

وی پیروزی درعملیات بیت المقدس را باعث توجه و آگاهی استکبار جهانی به توانمندی ملت ایران عنوان کرد و افزود:ملت ایران نشان داد با وجود جوان بودن انقلاب همیشه این قابلیت را دارد که با اتخاذ استراتژی مناسب خود را به اهداف مناسب برساند.قبل از عملیات بیت المقدس استکبار جهانی امیدوار بود که صدام آن گونه مقاومت کند که خاطره ایرانی بودن این شهر برای همیشه تاریخ از اذهان ملت ایران پاک شود.

وی در ادامه گفت:صدام با غرور گفته بود که" اگر ایرانی ها خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را هم به آنها خواهم داد!"البته ملت ایران با شجاعت خرمشهر را پس گرفت اما آنها به وعده خود عمل نکردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص شکست صدام و نیروهای بعثی گفت:بنیاد پیشنهاد می دهد و اعلام آمادگی می کند که چنانچه در همین روزها یک خبرنگار و یا خبرنگاران عرب و غیر عرب که در عراق هستند با صدام تحت عنوان «حدیث الهزیمه»یعنی روایت شکست مصاحبه ای انجام دهند جایزه ویژه ای به آنها تعلق می گیرد.

وی افزود:ما آماده شنیدن روایت شکست رژیم بعثی عراق در خرمشهر از زبان صدام قبل از مرگش که احتمالا بر اثر خودکشی است خواهیم بود.

سردار پاسدار میرفیصل باقرزاده ضمن اشاره به تلاشهای غرب در دوران جنگ تحمیلی در نادیده گرفتن توانایی ایران، به ادامه این تلاشها در مسائل دیگر نظیر بحث توانایی هسته ای ایران اشاره نمود و تاکید کرد:پیام ما این است که بنا بر همان دلایلی که ملت ایران در ماجرای اشغال خرمشهر از حق  خود کوتاه نیامد و سرانجام این شهر آسمانی  را با جنود رحمانی از چنگال جنود شیطانی آزاد کرد،از حقوق حقه  خود در همه عرصه های ملی و بین المللی از جمله دستیابی به فن آوری هسته ای عدول نخواهد کرد.امروز دول غربی به خوبی می دانند که فرهنگ سوم خرداد سد فولادینی در مقابل مطامع آنهاست.

وی بر تاثیر آزادسازی خرمشهر در تمام عرصه‌ها تاکید نمود و خاطر نشان کرد:امروز درس مهم آزاد سازی خرمشهر در همه عرصه های کشور از موضوع انتخابات ریاست جمهوری تا بهره وری از فن آوری هسته ای و تا مقابله با تبلیغات مسموم استکبار جهانی کارساز و راه گشاست.   

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ابراز امیدواری از به کار گیری تجربیات دوران دفاع مقدس در سازندگی کشورتصریح نمود:ما امیدواریم که فرزندان غیور سوم خرداد و 22بهمن و دیگر روزهای تاریخی ملت ایران کما کان با مشارکت خود در 27خرداد سال جاری حماسه ای دیگر خلق کنند. 

وی در ادامه به تشریح برنامه ها و جشنهای سالروز فتح خرمشهر پرداخت و گفت:سیزده نهاد به عنوان نهادهای اصلی در این امر مشارکت دارند که مجموعا 50نهاد با ستاد بزرگداشت سوم خرداد همکاری می کنند.

وی ضمن بیان کلیات برنامه های ویژه سوم خرداد از برگزاری جشن ملی مقاومت و پیروزی در سوم خرداد 84 خبر داد وافزود:جشن ملی مقاومت و پیروزی روز سه شنبه سوم خرداد ساعت 16در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)تهران برگزار می شود که با حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران از حرم مطهر امام خمینی(ره)توسط بسیجیان و دو امدادی به سمت مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با حضور در صحن مصلی و پیوستن به اجتماع پرشور عموم مردم و رزمندگان همزمان در استانها و شهرها آغاز می گردد.

وی برنامه های دیگر این روز چنین عنوان کرد: برپایی میزگرد تلویزیونی تجزیه و تحلیل عملیات فتح خرمشهر با حضور فرماندهان ارتش و سپاه، برگزاری جشن رسانه ها در آزاد سازی خرمشهر در اول خرداد ساعت 17در مرکز فرهنگی سیدالشهداء تهران، پخش سرود و مارش پیروزی در ساعت 16همزمان با ساعت اعلام فتح خرمشهر از صدا و سیما و مساجد سراسر کشور، توزیع گل و شیرینی همزمان با ساعت اعلام فتح خرمشهر، توزیع کتاب خرمشهر در مدارس استان تهران، تولید و پخش تیزر و نماهنگ «خاکستر دریا»، جشنواره تاتر فتح خرمشهر با مشارکت 5 استان همجوار از سوم تا هفتم خردادماه، نور افشانی در شب سوم خرداد در خرمشهر، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس تهران که در واقع زنگ درس مقاومت است و اساتید و معلمین در مورد خرمشهر با دانش آموزان صحبت خواهند کرد، انتشار ویؤه نامه مطبوعاتی با عناوین«جایی در بی نهایت، حماسه نگاران، فرهنگ پایداری، حماسه پایداری، ره توشه،حماسه ماندگار»،انتشار فصل نامه ملی ، بر پایی ایستگاه های صلواتی در مراکز و اماکن عمومی و دیگر برنامه های جنبی

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo