شهید آوینی
به مناسبت سالروز فتح خرمشهر
نمايشگاه عكس «ياد باد آن روزگاران» برپا مي‌شود

نمايشگاه عكس «ياد باد آن روزگاران» به مناسبت روز ملي مقاومت _ ايثار و پيروزي و گرامي‌داشت سالروز فتح خرمشهر به همت دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد شهيد انقلاب اسلامي ايران و انجمن‌هاي عكاسان دفاع مقدس و انقلاب و انجمن عكاسان بحران (ايكپا) برگزار مي‌شود.

مجتبي آقايي مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني ضمن بيان مطلب فوق افزود: اين نمايشگاه روز دوشنبه 2 خرداد ساعت 17 با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي، مديران فرهنگي، عكاسان و نمايندگان رسانه‌هاي خبري افتتاح و به مدت 8 روز در مجتمع فرهنگي _ هنري اسوه برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه قريب به 70 قطعه عكس از عكاسان حاضر در عمليات بيت‌المقدس (فتح خرمشهر) به نمايش عموم گذاشته مي‌شود.
وي گفت: همزمان با افتتاح اين نمايشگاه از عكاسان نمايشگاه و شهدا، جانبازان و مفقود‌الاثر‌هاي جامعه عكاسي قدرداني و تجليل مي‌شود.

آقايي در ادامه اشاره كرد: اين نمايشگاه همزمان در تهران و خرمشهر برگزار مي‌شود و از برنامه‌هاي جنبي آن يك سفر در روزه است كه طي آن اعضاي انجمن عكاسان بحران به خرمشهر سفر مي‌كنند.

مديركل دفترتبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ديگر برنامه‌هاي جنبي نمايشگاه «ياد باد آن روزگاران» را اينگونه تشريح كرد: روز 4 خرداد از ساعت 16 تا 19 سمينار يك روزه عكاسي جنگ با حضور سعيد صادقي، حسن سريخشيان، محمد فرنود، امير علي جواديان و حسين حيدري برگزار مي‌شود و اين عكاسان سخنراني‌هايي با موضوعات احساس عكاسان در جنگ، كاركرد، عكاسي و نقش عكاس، نقش عكاسي جنگ در رسانه‌ها، جامعه‌شناسي عكاسي جنگ و مطبوعات و عكاسان جنگ خواهند داشت.

وي افزود: در پايان نمايشگاه كليه عكس‌هاي نمايشگاه تهران به موزه شهداي بنيادشهيد اهدا مي‌شود. همچنين روز سوم خرداد در مراسمي كه در تالار وحدت برگزار مي‌شود از 3 نفر از عكاساني كه در اين نمايشگاه آثارشان به نمياش درآمده از سوي رياست جمهور نيز لوح تقدير دريافت مي‌كنند.

گفتني است: نمايشگاه عكس «ياد باد آن روزگاران» كار مشتركي از دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد شهيد انقلاب اسلامي، مؤسسه روايت فتح، انجمن عكاسان دفاع مقدس و انقلاب اسلامي و انجمن عكاسان بحران (ايكپا) و با همكاري شركت قطارهاي مسافربري رجا برگزار مي‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo