شهید آوینی
 
زندگي پيامبراكرم،حضرت موسي و امام جعفرصادق در مرحله نگارش فيلمنامه

سه پروژه عظيم تاريخي-مذهبي با محوريت زندگي پيامبر اكرم (ص)، حضرت موسي(ع) و امام جعفر صادق(ع) در مرحله نگارش فيلم‌نامه قرار دارند.

صدا و سيماي جمهوري اسلامي در راستاي توليد مجموعه‌هاي تاريخي-مذهبي با محوريت زندگي پيامبران و امامان معصوم، توليد سه مجموعه با محوريت زندگي رسول اكرم(ص)، حضرت موسي(ع) و امام جعفرصادق(ع) را در دستور كاري خود قرار داده است.

براساس اين گزارش فيلم‌نامه مجموعه تلويزيوني زندگي پيامبر اسلام (ص) با عنوان «محمد رسول الله» توسط رضا عمارلويي به نگارش درآمده است. فيلم‌نامه اين اثر كه بر مبناي منابع مكتوب اهل تشيع و تسنن نوشته شده هم اكنون براي تـأئيد به مراجع اعظام ارائه شده است. اين مجموعه تلويزيوني قرار است در 40قسمت، 50 دقيقه‌اي به روايت زندگي رسول الله از آغاز بعثت تا وفات ايشان بپردازد. نگارش اين فيلم‌نامه در حالي به انجام رسيده كه مهدي فخيم‌زاده از سال ها قبل در صدد ساخت پروژه‌اي بر همين مبنا بود اما اين امر تا اين لحظه به شكل جدي پيگيري نشده است.

ديگر مجموعه تاريخي-مذهبي كه در مرحله نگارش فيلمنامه قرار دارد اثري است با عنوان زندگي حضرت موسي، فيلم‌نامه اين پروژه توسط تيمي متشكل از احمدرضا معتمدي، شهريار بحراني و شادمهر راستين نوشته مي شود.

اين فيلم‌نامه تاكنون 4 بار مورد بازنويسي قرار گرفته و شادمهر راستين بازنويسي مجدد آن را شروع كرده است. اين مجموعه از توليدات معاونت سيماست و تهيه كنندگي آن را محسن علي اكبري بر عهده دارد.

مهدي سجاده‌چي نيز پس از اتمام نگارش فيلم نامه زندگي «شهريار»، نگارش فيلمنامه زندگي امام جعفر صادق را آغاز مي‌كند. وي مراحل تحقيق را به انجام رسانده و تصميم دارد به زودي نوشتن فيلم‌نامه را شروع كند.اين اثر قرار است در مركز سيما فيلم تهيه و توليد شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo