شهید آوینی
 
از شهدای خبر و پیشكسوتان مطبوعات تجلیل شد

مراسم تجلیل از خانواده‌های خبرنگاران شهید مطبوعات و پیشكسوتان عرصه مطبوعات شب گذشته (دوشنبه) به همت شركت تعاونی مطبوعات كشور با حضور اهالی مطبوعات در نمایشگاه كتاب برگزار شد.

در این مراسم دكتر فرقانی، استاد دانشگاه و پیشكسوتان عرصه مطبوعات و خبر، خبرنگاری را حرفه‌ای مقدس خواند و گفت: حرفه‌ای كه نقش آن برای انسانی‌تر كردن شرایط زندگی است به طور حتم مقدس است.

وی با اشاره به وضعیت معیشت خبرنگاران گفت: تامین معیشت خبرنگاران یك اصل است ولی خبرنگار نباید سودای آب و نان داشته باشد و فقط به فكر خدمت باشد.
فرقانی ''حداقل شرایط'' برای خدمت را لازم دانست و گفت: گام اول آزادی مطبوعات است و این آزادی در دو بخش سبك و عرصه خبر است یعنی خبرنگار برای حضور در كانون‌های خبر خیز محرم باشد.

این استاد خبر ذوق و قلم خوب را ناكافی عنوان كرد و افزود: دانش، بصیرت در كنار ذوق و قلم و اخلاق حرفه‌ای از ملزومات این رشته می‌باشد.
برادر شهید محمود صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی كه در مزار شریف به شهادت رسید نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای خبرنگار مطبوعات گفت: خبرنگاران با حفظ اصول و ارزش‌های دینی و ملی نباید ارزش‌های قلم خود را سهل و آسان بفروشند.

یوسف‌پور، مدیر شركت تعاونی مطبوعات نیز در ابتدای مراسم به گزارشی از برگزاری نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: 65 شهید در حوزه مطبوعات و خبر توسط بنیاد شهید ثبت شده است كه با فرصت اندكی كه در اختیار داشتیم سعی كردیم از همه آنها دعوت كنیم ولی تنها عده محدودی از آنها توانستند درجمع ما حاضر شوند.

وی سپس انتخاب پیشكسوتان را در سه حوزه عنوان كرد و گفت: تدریس، خبرنگاری و قلم‌زنی نویسندگان تاریخچه مطبوعات از محورهای انتخاب پیشكسوتان بود.
شایان ذكر است از خانواده‌های شهید صارمی، عبدی، گودرزی كیا، نبی‌پور، تجلیل شده و ازكاظم السادات اشكوری، عبدالرحیم ذاكرحسین، كاوه بیات، احمد نیكو همت، سید عزیز قاسمِی، اسماعیل رزم‌آب، حسن الهی، مسعود كوهستانی نژاد، مهدی فرقانی، محسن روستایی، محمد باستانی پاییزی، فخرالدین حجازی، عبدالله كرباسچیان و تعدادی دیگر از خبرنگاران تقدیر شد.

گفتنی است از رضا برجی جانباز، خبرنگار و مستندسازی كه فعالیت خود را با مجموعه روایت فتح آغاز كرد و تاكنون از 12 جنگ بزرگ فیلم و عكس تهیه كرده، تجلیل به عمل آمد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo