شهید آوینی
 
دیدار هزاران نفر از استادان و دانشجویان دانشگاههای استان كرمان با رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب، صبح روز دوشنبه در دیدار با هزاران نفر از استادان و دانشجویان دانشگاههای استان كرمان، ضمن تبیین ویژگی های آرمان سیاسی و افق آینده ملت و دانشجویان، نكات مهمی را درباره انتخابات آینده، تلاش دشمن برای ایجاد حاكمیت دوگانه در ایران و« اصولگرایی و اصلاح طلبی» بیان كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای، دانشجو و دانشگاهی را قشر برگزیده و امید آینده كشور و ملت خواندند و با اشاره به لزوم نگاه كلان دانشجویان به مسائل حال و آینده كشور افزودند: دانشجویان، مدیران، تصمیم سازان و تصمیم گیران آینده كشورند و می توانند با قدرشناسی حقیقی و عملی هدیه الهی نظام اسلامی، ملت و ایران را به اوج تعالی و پیشرفت برسانند.

ایشان شكل دادن به یك آرمان سیاسی جهت دهنده به جوانان را، برای تحقق آینده روشن كشور، كاملا ضروری برشمردند و افزودند: جوان ایرانی در پی تامین نیازهای مادی خود نیز هست اما آرزوها و آرمانهای بزرگی همچون عدالت اجتماعی، ریشه كن كردن فساد و فقر و عقب ماندگی، باز بودن میدان كار و تلاش و پیشرفت، ایجاد عزت و افتخار برای ایران بزرگ و گسترش مهر و محبت و روشن بینی فردی و اجتماعی را دنبال می كند كه همه این اهداف، از دل اسلام عزیز برآمده است و حیات طیبهء ملت ایران را رقم خواهد زد.

رهبر معظم انقلاب با تاكید بر موج عظیم آرمانخواهی در اكثر جمعیت جوان كشور، به غفلت و روزمرگی برخی جوانان و نگاه منفی و مایوسانه شمار دیگری از آنان اشاره كردند و افزودند: بخش دیگری از جوانان، بدنبال رشد و توسعه و پیشرفت هستند اما این اهداف را در تقلید مطلق از الگوهای غربی دنبال می كنند كه البته این راه بجایی نمی رسد.

ایشان در تبیین علل به نتیجه نرسیدن تقلید از الگوهای سیاسی – اجتماعی و فكری غرب افزودند: تجربهء دو قرن اخیر غرب به نتایجی همچون فاشیسم، كمونیزم و لیبرالیزم منجر شده است كه هر كدام زمینه ساز جنایات بیشماری بوده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای، برپایی دو جنگ جهانی، حملهء خونین امریكا و انگلیس به عراق، فروپاشی عملی خانواده در غرب، گسترش فساد اخلاقی، استعمار ننگین ملتها، شكنجه انسانهای بیگناه در ابوغریب، گوانتانامو و دهها زندان پنهان دیگر امریكا در جهان و ساخت بمب اتمی و شیمیایی را از جمله نمودهای ناكامی تجربه غرب در ادارهء جامعه بشری و زندگی انسان برشمردند.

ایشان، تسلط سرمایه داران بر رسانه ها و مطبوعات غرب، نبودن دمكراسی و مردمسالاری حقیقی و فقدان آزادی واقعی در كشورهای غربی را از دیگر علل اثبات ناكارآمدی مدلهای اروپایی و امریكایی خواندند و خاطرنشان كردند: دنبال كردن راه طی شده اما به منزل نرسیده غرب، خطای بزرگی است كه آینده روشنی را ترسیم نمی كند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به پیشرفتهای ایران بعد از پیروزی انقلاب و استعداد ذاتی جوانان كشور افزودند: در عرصه های مختلف علمی – اقتصادی – صنعتی – اجتماعی و سیاسی، نمونه های تحسین برانگیزی از شكوفایی استعدادهای جوانان كشور وجود دارد كه اثبات می كند ایرانی می تواند با اتكاء به خود مستقل از تجربه ناكام غرب، و با تاكید بر الگویی كه انتخاب كرده است یعنی جمهوری اسلامی، به آیندهء روشنی برسد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سختی ها و دشواریهای مسیر تحقق آرمانهای والای ملت و جوانان، افزودند: دشمنان همه تلاش خود را برای ناكام گذاردن مردم ایران بكار گرفته اند اما این ملت و مسؤولان نظام، با برنامه ریزی سنجیده، حركات حساب شده و مدبرانه، تكیه بر دانایی و اندیشمندی و كار و تلاش بیوقفه، به اهداف خود، خواهند رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اختلافات سیاسی و جناح بندی ها افزودند: این اختلافات تا جایی كه طبیعی باشد ایراد ندارد اما دشمن با استفاده از تشدید اختلافات، هدفی فراتر، یعنی ایجاد شكاف و دوگانگی در حاكمیت را دنبال می كند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: پروژه دشمن این است كه در راس نظام، دو فكر متعارض با هم درگیر شوند كه البته عده ای هم در داخل در این جهت حركت می كردند و فشارهای فراوانی به آقای خاتمی آوردند اما ایشان با تدین و عقل زیر بار این فشارها نرفت.

رهبر معظم انقلاب، برخی مخالفتها در مجلس ششم با بحث مبارزه با فساد را، گوشه ای كوچك از تلاش دشمن برای ایجاد حاكمیت دوگانه و معطل ماندن كارها در جمهوری اسلامی ایران برشمردند و افزودند: همه باید هوشیارانه، مراقب این توطئه باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغاتی كه نظام را به تلاش برای یك دست كردن دستگاه حكومتی متهم می كنند افزودند: اگر منظور از این اتهام، این است كه نظام می خواهد همه كشور را به دست یك جناح بدهد، این كاملا غلط است زیرا ما معتقدیم وجود دو جناح كه به قانون اساسی وفا دارند و در مجموعه نظام كار می كنند، مانند دو بال، امكان پرواز و اوجگیری را برای نظام فراهم می سازد و باعث رقابت و پیشرفت می شود.

ایشان در همین زمینه خاطرنشان كردند: اگر منظور دشمنان ما از اتهام یكدست كردن نظام این است كه ما اجازه نخواهیم داد در كشور و در اصول نظام شكاف ایجاد شود، ما همین را دنبال می كنیم و مثل همه دنیا اجازه نخواهیم داد كسانی كه به قانون اساسی معتقد نیستند و اصل نظام را قبول ندارند در راس نظام قرار گیرند.

ایشان با غلط دانستن بحث تقابل اصولگرایی و اصلاح طلبی افزودند: نقطهء مقابل اصولگرایی، اصلاح طلبی نیست بلكه لاابالیگری و نداشتن اصول است و نقطهء مقابل اصلاح طلبی هم اصولگرایی نیست بلكه افساد است كه در این میان، راه صحیح، «اصولگرایی اصلاح طلبانه» است.

رهبر معظم انقلاب در تبیین تعبیر «اصولگرایی اصلاح طلبانه» افزودند: ما باید ضمن حفظ اصول، روشهایمان را روز بروز اصلاح كنیم، این معنای اصلاح طلبی واقعی است در حالیكه اصلاح طلبی از نظر امریكایی ها یعنی مقابله با اسلام و نظام اسلامی.

حضرت آیت الله خامنه ای، شركت در انتخابات ریاست جمهوری را یك حق و یك تكلیف برشمردند و با اشاره به تلاشهای دشمنان برای برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری افزودند: آنها اگر همچون انتخابات مجلس هفتم در تلاش برای برگزار نشدن انتخابات ناكام بمانند حتما انواع و اقسام اتهامات را متوجه نظام و انتخابات می كنند، اما این تلاشها هم فایده ای ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاكید بر ضرورت نگاه صددرصد قانونی در بحث احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات افزودند: دشمن با انتخابات پرشور و موفق مخالف است اما ملت ایران توانایی یك انتخاب خوب را دارد و به یاری پروردگار، انتخابات 27 خرداد ماه، جزو بهترین انتخابات خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با انتقاد از برخی افراد كه ملت بزرگ ایران را به استبداد زدگی، و نداشتن بلوغ سیاسی و فكری متهم می كنند افزودند: برخی برای خوش آمدن غربی ها، می گویند نظام اسلامی در نیمه راه مردمسالاری است اما نباید با زدن اینگونه اتهامات به نظام و ملت، بدنبال خوشامد غربیها بود.

در ابتدای این دیدار دكتر حمیدرضا علوی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر و نماینده هیاتهای علمی دانشگاههای استان كرمان – خانم اعظم جوشایی نماینده دانشجویان بمی - آقای عباس بیات، از انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشكی كرمان - خانم حسنیه ضیاءالدینی، رتبه اول دانشكده دندانپزشكی كرمان - آقای مرتضی فیروزآبادی به نمایندگی از 19 تشكل دانشجویی دانشگاه های استان و آقای هادی كرمی دانشجوی كارشناسی ارشد به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل مختلف دانشگاهی و اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پرداختند.

نكات اصلی این دیدگاهها عبارت بود از:

ـ گسترش روح پرسشگری همراه با تقویت اخلاص و ایمان در دانشگاهه

ـ لزوم هوشیاری بیشتر در مقابل روشهای پیچیده نفوذ فرهنگ غرب

ـ رسیدگی كامل به دانشجویان زلزله زده بم

ـ پیگیری آرمانهای انقلاب همچون عدالتخواهی و آزادیخواهی و مبارزه با ظلم و تزویر

ـ لزوم توجه رئیس جمهور آینده به ولایتمداری – قانون اساسی – آزاداندیشی و عدالت

ـ آمادگی دانشجویان برای شركت آگاهانه در انتخابات 27 خرداد

ـ ضرورت برخورداری از دید استراتژیك در مدیریتهای بخش‌های مختلف كشور

- پیگیری جدی‌تر نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری

-‌توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش در دانشگاهه

- ‌برخورد صحیح و هدایتگرایانه مسوولان با فعالیتهای نقادانه و آرمانگرایانه تشكلهای دانشجویی

- لزوم توجه به «واقعیات كنونی توام با آینده‌نگری» در فعالیتهای دانشجویی

- و ‌درخواست دانشجویان برای دفاع صحیح و مقتدرانه از حقوق هسته ای ملت

 


برنامه های سفر 9 روزه مقام معظم رهبری به كرمان اعلام شد
كرمان در دریای بیكران شور و شادی غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمان
گزارش تصویری از زیارت قبور شهدای کرمان توسط رهبر فرزانه انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرهنگیان استان کرمان
دیدار مسوولان شهر بم با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار رهبر معظم انقلاب از بم و حضور ایشان در گلزار شهیدان و مزار جان باختگان زلزله این شهر
گزارش تصویری از بازدید مقام معظم رهبری از شهر بم
بازدید رهبر معظم انقلاب از برخی قسمتهای زلزله زده شهرستان زرند
گزارش تصویری دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ورزشگاه 22 بهمن این شهر
گزارش تصویری از دیدار نخبگان و برگزیدگان استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضور فرمانده معظم كل قوا درمراسم مشترك یگانهای نظامی كرمان
دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم جیرفت
گزارش تصویری از دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم جیرفت
دیدار پرشور مردم رفسنجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
گزارش تصویری از دیدار مردم رفسنجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از كاركنان مجتمع مس سرچشمه
گزارش تصویری از بازدید مقام معظم رهبری از مجتمع مس سرچشمه
گزارش تصویری از دیدار دانشجویان استان کرمان با مقام معظم رهبری
دیدار مسؤولان، مدیران و دست اندركاران سازمانهای مختلف استان كرمان با رهبر معظم انقلاب

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo