شهید آوینی
 
‌خيانت هاي اسراييل به امريكا !؟

نويسنده: محمد اسدي

شايد هر خواننده اي با ديدن تيتر فوق متعجب شده و اين مطلب را باور نكند كه اسراييلي ها براي رسيدن به مقاصد شوم خود از هر ( يا هيچ ؟؟ )كاري دريغ نمي كنند. حتي اگر اين كار ضربه زدن به بزرگترين حامي و پشتيبان خود يعني ايالات متحده باشد. اما واقعيت آن است كه صهيونيست ها به هيچ قاعده و قانوني جز رسيدن به اهداف خود آن هم به هر قيمت ممكن پايبند نيستند.

بحث خيانت هاي اسراييل به امريكا مقوله گسترده اي است كه اشراف كامل بر جوانب آن آگاهي از رمز و راز بسياري از عمليات هاي تروريستي است كه در بسياري از نقاط جهان بر عليه منافع امريكا صورت مي پذيرد. آنچه در پي مي آيد گوشه اي از واقعيت هايي است كه به دلايل مشخص و معلوم كه مجال پرداختن به آن‌ها نيست، از نظر دولتمردان و سياستمداران ايلات متحده به دور مانده است.

در سال 1333 ، دولت اسراييل طي يك اقدام سرّي ، طرح يك عمليات مخفي عليه ايالات متحده را بررسي مي كرد. اين عمليات بعدها به عمليات «سوزاناه» معروف شد. طبق محاسبات قبلي قرار بود مراكز امريكايي ساخته شده در مصر منفجر شده و امريكاييان در محل نابود شوند.

تلاش براين بود كه با به جاي گذاشتن رد پاهايي كه نشان دهنده مصري بودن عاملان حمله باشد، امريكا به نفع اسراييل با مصر وارد جنگ شود. منفجر كردن چندين محل از اماكن پيش بيني شده با موفقيت همراه بود، تا اينكه در حين ادامه عمليات يكي از بمب هاي مورد نظر پيش از كارگذاري به ناگاه منفجر شد. بدين ترتيب با دستگيري عوامل اطلاعات اسراييل جهان با اين اقدام تروريستي «دولت دوست» آمريكا آشنا شد ولي مقامات امريكايي چندان واكنشي از خود نشان نداده و به سادگي از كنار قضيه گذشتند.

13 سال از ماجراي عمليات «سوزاناه» كه پس از استعفاي وزير دفاع وقت اسراييل - «پين هاس لاون» به عمليات « لاون» معروف شد، مي گذشت كه در سال 1346 حمله به ناو (U.SS.LIBERTY) از ناوهاي نيروي دريايي امريكا در دستور كار مقامات اسراييلي قرار گرفت. در جريان اين حمله غافلگير كننده، نيروهاي اسراييلي به وسيله زير دريايي ، خود را به موقعيت ناو امريكايي رساندند و در يك حمله غافلگير كننده ، رادارهاي ناو مربوطه را از كار انداختند تا جلوي هرگونه ارسال پيام و مخابره اطلاعات گرفته شود.

پس از آن ساير قسمت هاي ناو را مورد حمله قرار داده و در پايان قايق هاي نجات ناو را منفجر كردند تا هيچ بازمانده اي براي افشاي وقايع پيش آمده وجود نداشته باشد.

با وجود اينكه اسراييلي ها تمام پيش بيني هاي لازم را براي عدم افشاي حمله خود و مقصر جلوه دادن نيروهاي اسلامي تندروي مصري به عمل آورده بودند ، ولي با تدبير كاپيتان ناو و پس از كشته و زخمي شدن 205 امريكايي، كشتي مربوز توانست وضعيت خود را اعلام كرده و خود را به خشكي برساند. در اينجا نيز هدف اسراييلي ها ايجاد جو مناسبي براي تحريك امريكا جهت حمله به مصر بود كه ناكام ماند.

اين‌بار نيز برخورد امريكايي ها بسيار عجيب و سوال برانگيز بود. زيرا طبق عرف امريكاييان از قهرمانان اين گونه حوادث در كاخ سفيد قدرداني به عمل مي آيد ولي با كمال حيرت اين‌بار، مراسم اهداي مدال به كاپيتان ناو « U.SS.LIBERTY » در يك مراسم بي‌سر و صدا و در مركز ناوگان ايالات متحده به عمل آمد و هيچگونه عكس العملي در قبال اين اقدام رژيم صهيونيستي از سوي مقامات كاخ سفيد نشان داده نشد.

از اينگونه موارد در طول تاريخ دوستي امريكا و اسراييل فراوان به چشم مي خورد. داستان يهودي امريكايي «جاناتان پولارد» كه مسئوليت انجام تجسس براي اسراييل در امريكا را به عهده داشت نيز از موارد ديگر خيانت اسراييل به اصلي ترين متحد و پشتيبان خويش است.

معمولا هر از چند گاهي چند يهودي امريكايي با اسراييلي به جرم جاسوسي براي سازمان اطلاعات اسراييل «موساد» در امريكا دستگير مي شوند.

يكي ديگر از مواردي كه اخيرا خشم افكار عمومي امريكا نسبت به اسراييل را برانگيخته، قضيه تعداد يهوديان كشته شده در انفجار مركز تجارت جهاني است. روزنامه اسراييلي «جروزالم پست» يك روز پس از حادثه يعني 12 سپتامبر به عنوان تيتر اصلي خود نوشت: «وزارت خارجه اسراييل اعتقاد دارد 4000 اسراييلي در زمان وقوع حمله در محل حادثه حضور داشته اند» . البته حضور يهوديان و اسراييليان در مراكز حساس اقتصادي و تجاري مساله تازه اي نيست كه نياز به اثبات داشته باشد و تمام جهانيان بدين مساله واقف اند.

بوش نيز در سخنراني خود كه يك روز پس از حادثه انفجارهاي 11 سپتامبر در برابر كنگره اعلام كرد:

« علاوه بر كشته شدن 4000 امريكايي، 130 اسراييلي نيز جان خود را از دست داده اند.»

اما بعدها معلوم شد كه تنها 3 اسراييلي در اين حوادث كشته شده اند كه 2 تن از آنان مسافران هواپيماهاي مورد استفاده در حمله بودند و ديگري براي يك قرار ملاقات در برج‌هاي مركز تجارت جهاني حضور داشته است. بنابراين با تمامي بزرگ نمايي هاي صورت گرفته تنها يك اسراييلي و آن هم شايد اشتباهي در اين ماجرا كشته شد. و اين در حالي است كه بسياري از تحليلگران و آگاهان سياسي و اطلاعاتي دنيا در انتساب حملات تروريستي فوق به اسراييل و يا حداقل آگاهي « موساد» از وقوع اين حملات ترديدي ندارند.

البته جنايات اسراييلي ها و خيانت آنها به دوستان خود تنها به امريكايي ها محدود نمي‌شود، ماجراي انفجار مركز يهوديان در آرژانتين و بعد انتساب آن به جمهوري اسلامي ايران و متعاقب آن كشف رشوه گيري قاضي پرونده «گاليانو» و برخي از مقامات سياسي و اطلاعاتي آرژانتين از رژيم صهيونيستي براي مقصر جلوه دادن ايران نيز از وقايعي است كه چهره كريه اين غده سرطاني را نشان مي دهد.

و با وجود همه اينها امريكا همچنان خونسرد و خويشتن دار، نه تنها اقدام و حتي اعتراضي به اين رژيم نمي كند بلكه سال به سال به ميزان كمك و پشتيباني هاي خود از اسراييل مي افزايد. دليل هرچه هست مجالي وسيع مي طلبد .

در اين مقال تنها به سخنان ژنرال «جورج براون» وزير اسبق دفاع امريكا در سال 1353 در پاسخ به روزنامه «لوس آنجلس تايم» و در خصوص خيانت هاي اسراييل به امريكا و متعاقبا حمايت اين كشور از رژيم صهيونيستي اشاره مي كنيم:«ما نمي توانيم شاهد اين باشيم كه كنگره از چنين برنامه هايي (حمايت از اسراييل) حمايت كند. آنها مي گويند نگران كنگره نباشيد، ما از كنگره مراقبت خواهيم كرد. اين نيروي مداخله كننده، يك نيروي خارجي است ولي آنها مي توانند اين كار را انجام دهند. آنها همان طور كه مي دانيد كنترل بانك هاي كشور را بر عهده دارند، روزنامه هاي كشور را در دست دارند. كافيست نگاه كنيد كه پول يهود در كجا سرمايه گذاري مي شود. »

از بررسي تاريخي اين اقدامات ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي چنين برداشت مي شود كه نظام حاكم بر امريكا و سياست گذاران آن قبل از آنكه با ملت امريكا باشند صهيونيست‌هاي نفوذي بر هيات حاكمه اين كشور هستند كه در خيانت به ملت خود نيز دريغ ندارند .

اگر مردم امريكا براي يكبار هم كه شده چشم و گوش خود را باز كنند، خواهند ديد كه عناصري نامحرم و غير مطمئن به نمايندگي از آنها قدرت را در دست گرفته اند. در صورت تحقق اين بصيرت شروع قيام هاي مردم و وقوع يك انقلاب مردمي در امريكا دور از ذهن نخواهد بود.

منبع:شبكه خبر دانشجو

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo