شهید آوینی
 
‌موزه شهدا بازگشایی می‌شود

در آستانه روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی و همزمان با هفته میراث فرهنگی، موزه شهدا با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی كشور بازگشایی می‌شود.

به نقل از اداره كل روابط عمومی و بین المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئول كمیته اطلاع رسانی و تبلغات ستاد بزرگداشت سوم خرداد با اعلام این مطلب افزود: در این موزه پس از افتتاح مجدد برای اولین بار مخازن آرشیو لباس و تابلوهای هنری و سایت كتابخانه تخصصی موزه شهدا در معرض دید و بهره برداری بازدیدكنندگان قرار می‌گیرد.

مسعود توانا اظهار داشت: موزه شهدا در سه طبقه و دارای بیش از 200 غرفه متنوع با موضوعات مختلف مرتبط با شهدای مشروطه، انقلاب، روحانیت، ارتش، سپاه، دانشجویان، شهدای ترور، شهدای بین‌المللی و جهان اسلام و... می‌باشد.

وی اعلام كرد: در این غرفه ها آثار به جا مانده از شهدا مانند لباس، پلاك، دستخط و آثار هنری با موضوع «شهید و شهادت» با جدیدترین استانداردهای رایج نگهداری می شود. همچنین امكان مشاهده تصاویر و فیلم های مربوط به شهدا و استماع صدای شهدای شاخص به زبان‌های مختلف در موزه وجود دارد.

موزه مجازی الكترونیكی نیز از بخش های در دست احداث این موزه است كه با راه اندازی آن امكان دسترسی كاربران اینترنتی به غرفه های مختلف این موزه فراهم می آید.

این موزه از اول خرداد ماه تا پایان هفته اول مهر در ایام بزرگداشت حماسه ماندگار دفاع مقدس و پیروزی ملت ایران اسلامی به صورت رایگان پذیرای بازدیدكنندگان محترم خواهد بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo