شهید آوینی
 
دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم جیرفت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمین روز از سفر به استان كرمان، صبح روز شنبه در اجتماع عظیم و پرشور مردم جیرفت رفع مشكلات مادی و معنوی مردم را از اهداف اساسی نظام اسلامی خواندند و افزودند: باید در زیر سایه پرمهر نظام اسلامی،‌ فقر و هرگونه تلخكامی از جامعه رخت بربندد .

در این دیدار كه در ورزشگاه تختی جیرفت صورت گرفت حضرت آیت الله خامنه ای با تشكر عمیق از لطف و محبت همیشگی مردم جیرفت، آگاهی ملت مومن و با اراده ایران را رمز ایستادگی و حضور آنان در صحنه خواندند و‌ با اشاره به ویژگی‌های نظام اسلامی نظیر خدمت و تلاش بی‌وقفه برای حل مشكلات مردم و رفع محرومیتها، مخالفت با هرگونه استبداد و خودرایی ،‌ مقابله با هر نوع دخالت خارجی،‏ عدالتخواهی، ظلم‌ستیزی و شایسته‌سالاری،‌ افزودند:‌ در جمهوری اسلامی ارزشهای معنوی هر فرد،‌ تعیین كننده رتبه اوست و نه ثروت و قدرت او.

رهبر معظم انقلاب افزودند: ما ادعا نمی‌كنیم كه به این اهداف دست یافته‌ایم اما معتقدیم در این مسیر حركت می‌كنیم و رهبری براساس وظایف خود و در پرتو هدایت الهی و پشتیبانی عواطف پرشور مردم، مراقب است تا جهت‌گیری نظام از این اهداف اسلامی و مردمی‌، به اهداف دیگری‌ تغییر نكنند.

ایشان، اهداف مادی و معنوی نظام را ملاكهای خوبی برای تعیین مسوولان نظام دانستند و با اشاره به انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری در بیست و هفتم خرداد افزودند: مشاركت عمومی در این انتخابات مهمتر از هر چیز دیگر است چرا كه نشاندهنده همبستگی ملی است و همبستگی ملی نیز كشور را در مقابل هر توطئه‌ای مصون می‌سازد، اما انتخاب نامزد اصلح نیز در میان نامزدهای صالحی كه صلاحیت آنها تایید می‌شود، دارای اهمیت فراوانی است.

ایشان در تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح به معیارهایی نظیر عزم جدی برای ریشه‌كن كردن فقر و فساد،‌ درك مشكلات معیشتی مردم بویژه قشرهای محروم و پیگیری پیشرفت كشور و توسعه صحیح اقتصادی اشاره كردند و افزودند: هنر مردم این است كه در انتخابات كسی را برگزینند كه به فكر دین و دنیا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظیم پیگیری اهداف مادی و معنوی نظام را بر دوش گیرد كه این امر خطیر، از عهده كسی برمی آید كه با نشاط، پرحوصله، با همت، مقتدر و هوشمند باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز امیدواری كردند با تشكیل دولتی قوی،‌ كار آمد و با كفایت ، تلاشهای دلسوزانه دولتهای قبلی گسترش یابد و مشكلات ایران عزیز و بخصوص مناطق محروم برطرف شود تا امیدی را كه مردم به اسلام بسته‌اند ،‌ بخوبی و بطور كامل نتیجه دهد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان از دیدار دوباره با مردم خونگرم و مهربان جیرفت ابراز مسرت كردند و با اشاره به میهمان‌نوازیهای مردم جیرفت در سالهای تعبید ایشان به این شهر افزودند:‌ مردان و جوانان مومن و وفادار جیرفت و بانوان انقلابی و متدین این شهر پس از پیروزی انقلاب نیز از امتحانات مختلف سربلند بیرون آمده‌اند.

ایشان كارهای انجام شده در منطقه جیرفت را در مقایسه با قبل از انقلاب،‌ بی‌نظیر برشمردند و با اشاره به استعداد طبیعی فوق‌العاده این منطقه و فقر و محرومیت غیرطبیعی آن خاطرنشان كردند: در هر گونه برنامه‌ریزی برای این منطقه باید سه مسئله اشتغال جوانان،‌ امنیت و كار فرهنگی را در اولویت قرار داد و بطور كلی در قوه مجریه و همه دستگاهها،‌ باید هر مسئله‌ای كه با متن زندگی مردم ارتباط دارد،‌ در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد.

در ابتدای این مراسم حجةالاسلام تویسركانی امام جمعه جیرفت به نمایندگی از مردم به رهبر معظم انقلاب خوش آمد گفت و گزارشی از وضع منطقه و مشكلات مردم بیان كرد.


برنامه های سفر 9 روزه مقام معظم رهبری به كرمان اعلام شد
كرمان در دریای بیكران شور و شادی غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمان
گزارش تصویری از زیارت قبور شهدای کرمان توسط رهبر فرزانه انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرهنگیان استان کرمان
دیدار مسوولان شهر بم با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار رهبر معظم انقلاب از بم و حضور ایشان در گلزار شهیدان و مزار جان باختگان زلزله این شهر
گزارش تصویری از بازدید مقام معظم رهبری از شهر بم
بازدید رهبر معظم انقلاب از برخی قسمتهای زلزله زده شهرستان زرند
گزارش تصویری دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ورزشگاه 22 بهمن این شهر
گزارش تصویری از دیدار نخبگان و برگزیدگان استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضور فرمانده معظم كل قوا درمراسم مشترك یگانهای نظامی كرمان
گزارش تصویری از دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم جیرفت

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo