شهید آوینی
 
حضور فرمانده معظم كل قوا درمراسم مشترك یگانهای نظامی كرمان

مراسم مشترك یگانهای نظامی و انتظامی استان كرمان صبح امروز در حضور فرمانده معظم كل قوا حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هنگام ورود رهبر معظم انقلاب به میدان صبحگاه پادگان لشكر 41 ثارالله ‏، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و فرمانده كل قوا با حضور در برابر یادمان شهدا و قرائت فاتحه  برای شهیدان دفاع مقدس علو درجات مسئلت كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس از یگانهای نمونه سپاه – ارتش – بسیج و نیروی انتظامی سان دیدند.

رهبر معظم انقلاب همچنین چند تن از جانبازان پرافتخار شركت كننده در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.

در این مراسم، فرمانده كل قوا‏ نیروهای مسلح را مدافعان امنیت ملی ملت بزرگ و كشور عزیز ایران خواندند و تاكید كردند: مقوله بسیار مهم امنیت  پیش‌نیاز اساسی هرگونه پیشرفت علمی، اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی است و سپاه ، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی به تناسب وظایف خود، در تامین این نیاز فوق العاده مهم ملت و كشور، نقشی بی نظیر برعهده دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای امنیت مرزی را از جمله ابعاد مقوله امنیت خواندند و با اشاره به دفاع جانانه ملت و نیروهای مسلح ایران در برابر رژیم متجاوز بعثی و حامیان جهانی و منطقه ای صدام افزودند: در 8 سال جنگ تحمیلی ملت ایران و نیروهای مسلح به بركت اسلام و انقلاب، اولین بار در 200 سال اخیر در برابر تجاوز بیگانه، فاتح و سربلند بیرون آمدند و امنیت پایدار مرزهای ایران را تامین كردند.

فرمانده كل قوا افزودند: امروز هم سران استكبار با همه زیاده‌گوئیها خود،‌ در برابر عزم پولادین ملت و نیروهای مسلح ایران دچار تزلزلند و می دانند كه هرگونه تهاجم نظامی به ایران برای آنان بسیار گران تمام می شود و آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

رهبر معظم انقلاب امنیت شهروندی را یكی دیگر از ابعاد بسیار مهم امنیت برشمردند و خاطرنشان كردند: مردم می خواهند در خانه، محیط كسب و كار، محیط تحصیل و هر محیط دیگر، از آرامش و امنیت برخوردار باشند و آشوبگران و ستونهای پنجم دشمن، فضای امن و آرام زندگی آنان را به هم نزنند كه در زمینه تامین امنیت شهروندی نیز نیروی انتظامی، بسیج و سپاه نقش مهمی برعهده دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای امنیت فرهنگی و اخلاقی را سومین بعد از مقوله امنیت دانستند و با اشاره به دغدغه و تلاش مردم برای دور ماندن فرزندانشان از اعتیاد و فساد و ناهنجاریهای اخلاقی افزودند در تامین امنیت فرهنگی و اخلاقی جامعه نیروهای مومن و جان بركف بسیج و نیروی انتظامی نقش مؤثری دارند.

ایشان امنیت كامل و همه جانبه را دغدغه و نیاز مردم خواندند و افزودند: مسؤولان نیز باید همین دغدغه را داشته باشند كه این مسئله می تواند معیار بسیار مهمی برای تعیین دولت آینده باشد زیرا متصدیان امور كشور باید معنا، اهمیت و راههای برقراری امنیت همه جانبه را بدرستی بدانند.

فرمانده كل قوا همچنین آمادگی علمی و عملی، نظم و انضباط ، برخورداری از تجهیزات لازم و بازنگری مستمر دربرنامه ها برای انطباق آنها با نیازهای جدید كشور را ، برای اقتدار نیروهای مسلح و تامین امنیت جامعه ضروری خواندند.

ایشان با تجلیل از رشادت و حماسه آفرینی های نیروی بیاد ماندنی نظامی و انتظامی استان كرمان بویژه لشكر خط شكن و پیروز 41 ثارالله و فرماندهان لایق و اندیشمند این لشكر افزودند: آمادگی نیروهای مسلح ، ابتكار عمل آنان در صحنه های گوناگون و وحدت كلمه آنها از نعمتهای الهی است و باید حفظ بشود.

در این مراسم سرلشگر رحیم صفوی فرمانده كل سپاه پاسداران اعلام كرد ارتش ،‌ سپاه و بسیج با وحدت و همدلی ، اقتدار و بصیرت تحركات جاری در منطقه را زیر نظر دارند.

سرتیپ 2 پاسدار غلامرضا سلیمانی فرمانده ارشد سپاه در استان كرمان و فرمانده لشگر 41 ثارالله نیز گزارشی از فعالیتهای لشگر 41 ثارالله بیان كرد.

در پایان مراسم یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده معظم كل قوا رژه رفتند.


برنامه هاي سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به كرمان اعلام شد
كرمان در درياي بيكران شور و شادي غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمان
گزارش تصویری از زیارت قبور شهدای کرمان توسط رهبر فرزانه انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرهنگیان استان کرمان
دیدار مسوولان شهر بم با رهبر معظم انقلاب اسلامی
ديدار رهبر معظم انقلاب از بم و حضور ایشان در گلزار شهیدان و مزار جان باختگان زلزله این شهر
گزارش تصويري از بازديد مقام معظم رهبري از شهر بم
بازدید رهبر معظم انقلاب از برخی قسمتهای زلزله زده شهرستان زرند
گزارش تصويري دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم پرشور زرند با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ورزشگاه 22 بهمن این شهر
گزارش تصويري از دیدار نخبگان و برگزیدگان استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
گزارش تصویری از صبحگاه مشترک نیروهای مسلح کرمان با حضور مقام معظم رهبری

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo