شهید آوینی
 
گروهی از جانبازان خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت اسفبار ایثارگران شدند (قسمت دوم)

گروهی از جانبازان روز بیست و نهم بهمن با حضور در خبرگزاری مهر ضمن بیان مشکلاتشان خواستار آن شدند که اين خبرگزاري سخنانشان را به گوش مردم و مسئولین برساند. آنچه در پی می‌آید بخش دوم و پایانی این گزارش است در قالب خلاصه‌ای فهرست‌وار از آنچه در این نشست چند ساعته مطرح شد.

در ادامه گفتگوی ، غلامرضا حسین زاده جانباز 60% که از ناحیه صورت و فک مجروح شده است به کم کردن درصد جانبازان توسط بنیاد جانبازان اشاره کرد و گفت : در بنیاد سعی می شود درصد بچه ها را کم کنند در صورتی که روز به روز ما از لحاظ توان جسمی تحلیل می رویم؛نکته بعدی مشکلات حقوق جانبازان است . به عنوان مثال از مدت ها قبل گفته اند که معوقه های حقوق شما را پرداخت می کنیم اما پرداخت نشده . یا مثلا اگر وام یا خودرو می خواهند بدهند ، کلی اذیت و تحقیر می شویم .

وی همچنین اظهارمی کند:جانبازی که از ناحیه صورت،چشم ،فک و...دچار مجروحیت شده بدلیل اینکه درآن زمان فقط نوشته اند «مجروحیت از ناحیه صورت» موارد و مجروحیتهای دیگر او را بنیاد جانبازان نمی پذیرد. مثلا وقتی قید شده صورت نمی‌پذیرند که این شخص هم از ناحیه چشم وهم فک و دهان به شدت آسیب دیده است .

مورد دیگر که باید اشاره کنم در مورد پروتز و مسائل جانبی آن است ؛پروتزهایی که قبلاً دریافت می کردیم خارجی بود و عوارضی نداشت اما الان پروتزهای ایرانی ساخته شده با مواد نامناسب به ما می دهند که نمی توانیم استفاده کنیم . مخصوصا پروتزهای چشمی،چون عوارض زیادی دارد از جمله باعث عفونت می شود؛یا مثلاً جانباز باید برای گرفتن یک عصا چهار ماه برود و بیاید تا بگیرد. 

در ادامه علی اوسط شاه مرادی یکی دیگر ازجانبازان مراجعه کننده به خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر می گوید:باید برای تشکیل کمیسیون پزشکی مدت زیادی در نوبت باشیم که گاهی به دو سال نیز کشیده شده است؛یا مثلا پزشکی که بنیاد برای تشکیل کمیسیون ما را به آن ارجاع می دهد به دلیل اینکه غیر نظامی است و ازمسائل جنگ آگاهی ندارد سوالاتی می کند که ما تعجب می کنیم؛باید پزشکی که ازمسائل نظامی اطلاع دارد مسئول باشد و بتواند نظر مناسبی دهد.

آنقدربا ما بد برخورد شده که پسرم به من می گوید برای شما که از 18ـ17 سالگی در جنگ بوده اید و جوانی و زندگی و سلامتی تان را گذاشته اید چه کار کرده اند که ما را نصیحت می کنید که درست رفتار کنیم؟هر صحبتی می شود بدنبال آن از خانواده شهدا و جانبازان حرف می زنند؟! این ظاهر سازی تا کی؟! تنها وظیفه شرعی خود می دانم که این بی عدالتیها را بگویم و درپیشگاه خدا بگویم که بی تفاوت نبوده ودیگر بیشتر ازآن قدرت نداشتم؛مشکلات آنقدر زیاد است که قابل بیان نیست فقط می گویم که مسئولین مدیون جانبازان هستند چراکه با تبلیغات بد خود ما را در نزد مردم ایران خوار کردند و غرور ما را شکستند.

از دیگرجانبازان «رضا پذیرا»است که به عدم تخفیف شهریه دانشگاه فرزندان جانبازان با توجه به اینکه بخشنامه شده است اشاره دارد و می گوید:طبق بخشنامه ای از طرف بنیاد جانبازان،شهریه فرزندان جانبازان با توجه به درصد جانباز دارای تخفیف خواهد بود اما وقتی مراجعه می کنیم به طرز بدی برخورد می شود و منکر این قضیه می شوند. البته من نمی گویم که این امکانات را بنیاد به هیچکس نداده . بلکه می گویم حد اقل برای ما اینطور بوده است . 

من هم مثل بسیاری از دوستان به خاطر برخورد بد مسئولین و کارمندان بنیاد به این مرکز مراجعه نمی کنم واگر چند بار رفته ام  به خاطر فرزندانم که تخفیف دانشگاه بگیرند مراجعه کرده ام که با من به طرز بد و تحقیر آمیزی برخورد شد.یک دفعه که مراجعه کردم به من گفتند تو از آنهایی هستی که برای پول به جبهه رفتی! آیا این درست است؟

پذیرا در ادامه گفت :تنها چیزی که می خواهم بگویم این است که اگر ما هم مثل شما درجه می گرفتیم ومسئول فلان اداره یا مرکز دولتی می شدیم الان به این روز نمی افتادیم که برای گرفتن حق خودمان التماس کنیم؛ ما از روزهای اول جنگ در منطقه حضور داشتیم  تا به حال هم هیچ توقعی نداشته ایم چراکه می گوییم ما برای خدا رفتیم جنگیدیم . بعد از جنگ هم شغل آزاد داشتیم و دنبال کار و کاسبیمان رفتیم و نمی دانستیم به این روز می افتیم؛ چرا اینطور با ما برخورد می کنند؟ الان هم چیزی نمی خواهیم حداقل 

اینکه با ما طوری رفتار نکنند که آبروی ما برود وما شرمنده زن و فرزند شویم. 

مورد دیگر اینکه اگر بخواهیم مدیر یا مسئول یکی از مراکز بنیاد را ببینیم باید به چندین نفر مراجعه کرده و تقاضا بنویسیم شاید چند ماه دیگروقت بدهند؛چرا برای دیدن یک مسئول بنیاد و طرح مشکلاتمان ماهها سرگردان شویم؟

حمید یگانه جانباز 30% با بیان وضعیت مجروحین جنگی کشورهای دیگر می افزاید:یک آسیب دیده جنگ جهانی دوم هنوز خود و فرزندان ونوه هایش مورد حمایت معنوی و مادی هستند اما جانبازان کشور ما درچه وضعیتی هستند؟

یک نکته دیگر که می خواهم بگویم اینست . شما بگویید اگر دریک مرکز دولتی دو کارمند با هم درگیر شوند باید با 110 تماس گرفت یا اینکه حراست را مطلع کرد؟ اگر جانبازی در بنیاد جانبازان درگیر شود باید 110 بیاید و او را از آنجا خارج کند یا اینکه حراست؟ بدون هیچ بخشنامه ای این رفتار را با جانباز انجام می دهند،اگر می گویید این فرد روانی است چرا در آسایشگاه اعصاب و روان بستریش نمی کنید؟

دوستان به تخفیف شهریه دانشگاه بچه های جانباز اشاره کردند من درتکمیل صحبتهای دوستان باید بگویم؛بنیاد بخشنامه ای داده بود که «فرزندان جانبازان بالای 25%تا50%تخفیف پنجاه درصدی از طرف دانشگاه خواهند داشت وبیست درصد شهریه دانشگاه فرزندان جانبازان 50%به بالا را بنیاد جانبازان می پردازد؛جانبازان 70%هم خود وهم همسر و فرزندانشان رایگان تحصیل می کنند»هیچ کدام از این بخشنامه ها حداقل برای ما اجرا نشده است. بدون هیچ مجوزی احکامی را که خلاف قوانین است اجرا می کنند . در اجرای بخشنامه ها و قوانین سلیقه ای رفتار می کنند. 

تبلیغ می شود که وام 12میلیونی برای مسکن به جانبازان میدهند من سوال می کنم که کدام فردی با 12 میلیون خانه ای در تهران می تواند تهیه کند یا چگونه اقساط آنرا با این حقوق و درآمد کم پرداخت کند؟

درمسائل حقوقی و قضایی هیچ حمایتی از طرف بنیاد به جانبازان نمی شود مثل قضیه شهید رجبی ثانی؛باید قاضی در مورد شرایط جانباز توجیه شود یا وکیلی از طرف این بنیاد که خانه دوم جانبازان است برای حمایت وی قرار داده شود. اما بنیاد چنین کاری نمی کند . با اینکه بخش حقوقی دارد اما در مشکلات حقوقی به جانبازان کمک نمی کند .

درانتها محمد سنجری جانباز 30% درخصوص حضور جانبازان در خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: با همه این حرف هایی که گفته شد ما اعلام می کنیم که علیرغم تمام این مشکلات ما همچنان گوش به فرمان رهبریم و هرلحظه که ایشان اشاره کنند آماده ایم تا با جسم نیمه جانمان در خدمت نظام و انقلاب باشیم .

وی افزود : ما اینجا نیامده ایم که از انقلاب و نظام بد بگوییم . الحمدالله در فضایی زندگی می کنیم که می توانیم با آسایش انتقادات خود را به مسئولین بگوییم و امید داریم که صدای ما را مسئولین درجه اول مملکتمان بشنوند وبا کسانی که در این میان نسبت به شهداء وجانبازان و خانواده آنان کارشکنی و کوتاهی می کنند ، برخورد شود .

این جانباز سی درصد در پایان خاطرنشان کرد : ما همیشه اعلام کرده ایم که پشتیبان رهبری و نظام اسلامی ایران هستیم و این مطالب صرفاً برای اطلاع مسولین و رهبر عزیزمان که خود نیز از جانبازان این انقلاب است می باشد و از آنان تقاضای رسیدگی به این موارد را داریم که از مشکلات اکثر جانبازان است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo