شهید آوینی
 
ديدار رهبر معظم انقلاب از بم و حضور ایشان در گلزار شهیدان و مزار جان باختگان زلزله این شهر

حضرت آیت الله خامنه ای پس از بازدید از روند بازسازی بم، در ورزشگاه شهید بیگلری این شهر حضور یافتند و ضمن باسخگویی به ابراز احساسات برشور دهها هزار نفر از مردم خونگرم بم تاکید کردند: باید با درس گرفتن از فاجعه زلزله بم مقاوم سازی در سراسر کشور بسیار جدی گرفته شود.

رهبر معظم انقلاب با ابراز خرسندی از مشهود بودن نشاط و امید در چهره مردم و جوانان بم افزودند: از اینکه بر خلاف سفرهای گذشته مردم مومن، صبور و صمیمی بم را امیدوار می بینم خدا را سپاسگزارم.

ایشان تلاش بیشتر مسؤولان را برای تامین نیازها و مطالبات بحق مردم بم ضروری خواندند و افزودند: اسلام تسلیم شدن و برخورد با مصیبتها و بلایای طبیعی را نمی پذیرد بلکه بر برخورد فعال و مثبت با اینگونه حوادث و عبرت گیری از آنها تاکید می کند تا در سایه کار و تلاش هم مشکلات بوجود آمده از بلایای طبیعی حل شود و هم از بروز مصیبتهای مشابه جلوگیری گردد که مردم عزیز و با همت بم با تکیه بر ایمان و نجابت خود این راه را برگزیده اند.

رهبر معظم انقلاب تلاشهای ستادبازسازی شهر و روستاهای بم و برخی دستگاهها را حقیقتا قابل تقدیر خواندند و افزودند: کارهایی که تاکنون انجام شده به هیچ وجه کافی نیست و وضع بم از لحاظ ساخت و ساز، مسکن و مراکز کسب و کار  راضی کننده و خشنود کننده نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از برخی وعده های تحقق نیافته افزودند: آنگونه که مسؤولان می گویند بازسازی روستاهای بم تا پایان امسال و بازسازی شهر بم تا پایان سال 85 به پایان می رسد که اگر این وعده ها تحقق یابد کار بسیار برجسته ای انجام شده است.

ایشان برنامه ریزی انجام شده برای بازسازی بم را صحیح و قابل قبول دانستند و افزودند: این برنامه باید با حمایت مسؤولان دولتی، بانکها و دستگاههای مرتبط با بازسازی بم بطور کامل و قوی اجرا شود.

رهبر معظم انقلاب مشکلات کسبه و پیشه وران، رسیدگی به فرهنگیان و دانش آموزان، امنیت و ایجاد کار برای جوانان را از دیگر مسائل مهم شهر بم برشمردند و افزودند: البته ایجاد اشتغال یک نیاز سراسری است که در چند سال اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و رئیس جمهور و دولت آینده نیز باید ایجاد کار و اشتغال را بعنوان یکی از اساسی ترین مسائل کشور مورد اهتمام قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای داغ جانگداز قربانیان زلزله بم را فراموش نشدنی برشمردند و افزودند: این فاجعه برای مسؤولان و ملت درسهایی داشت که اگر به آنها عمل شود این مصیبت بزرگ تا حد زیادی جبران می شود.

ایشان مقاوم سازی را مهمترین عبرت و درس زلزله بم خواندند و افزودند: حادثه بم ممکن است در نقاط مختلف کشور بوقوع بپیوندد بنابراین باید کار مقاوم سازی شهرها و روستاهای کشور را کاملا جدی گرفت.

رهبر معظم انقلاب با انتقاد از تشکیل نشدن ستاد حوادث غیرمترقبه و بحرانهای ناشی از بلایای طبیعی به مسؤولان گوشزد کردند: تشکیل این ستاد را بیش از این به عقب نیندازند چرا که آمادگی برای مقابله فوری با حوادث طبیعی بسیار مهم است و می تواند در همان دقایق اول جان هزاران نفر را نجات دهد.

ایشان با قدردانی از صبر و کرامت مردم بم لقب دارالصابرین را شایسته این شهر دانستند و افزودند: باید به همت مسؤولان و مردم از دل ویرانه های بم شهری کاملا مستحکم و زیبا سربرآورد که مظهر عزم و اراده و برآورنده نیازهای مردم این شهر باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحسین مراکز جهانی از عملکرد مردم و مسؤولان ایرانی در زلزله بم افزودند: اگر چه بسیاری از دولتها و مراکز بین المللی به وعده های خود درباره بم عمل نکردند اما ملت ایران و نظام اسلامی در این حادثه روی پای خود ایستاد و تحسین جهانیان را برانگیخت.

ایشان همچنین با انتقاد از سرگرم کردن مردم به مسائل سیاسی و جناحی بیهوده و بی محتوا در سالهای اخیر خاطرنشان کردند: این گونه مسائل در زندگی واقعی مردم هیچ تاثیر ندارد و قوای سه گانه باید همه امکانات و تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و توسعه مادی و معنوی همراه با عدالت، مبارزه با تبعیض و فساد و رانت خواری مصروف کنند.

در ابتدای این دیدار حجه الاسلام عسکری امام جمعه بم به نمایندگی از مردم بم به حضرت آیت الله خامنه ای خیرمقدم گفت و با برشمردن نیازهای مردم بم از توجه ویژه ایشان به بازسازی بم تشکر کرد.

رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی در جمع پرشور مردم بم با حضور در گلزار شهیدان و مزار جان باختگان زلزله دی ماه 82 این شهر – با قرائت فاتحه برای آنان رحمت الهی مسئلت کردند.


برنامه هاي سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به كرمان اعلام شد
كرمان در درياي بيكران شور و شادي غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمان
گزارش تصویری از زیارت قبور شهدای کرمان توسط رهبر فرزانه انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرهنگیان استان کرمان
دیدار مسوولان شهر بم با رهبر معظم انقلاب اسلامی
گزارش تصويري از بازديد مقام معظم رهبري از شهر بم

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo