شهید آوینی
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فرهنگیان استان کرمان

حضرت آیت الله خامنه‌ای عصر روز دوشنبه در جمع هزاران نفر از فرهنگیان استان کرمان، جامعه‌ معلمان را شکل دهنده آینده کشور وهویت نسل جوان خواندند.

در ابتدای این دیدار 11 نفر از معلمان و مدیران به طرح دیدگاهها و خواسته‌های خود پرداختند.

در سخنان آقایان غلامرضا مهدوی ، ابوالقاسم نصرالهی ، رضا شریفی یزدی ، خانم گنجعلی خانی ، آقایان مهدی نزهتی ، احمد سلجوقی نژاد ، هدایت الله صادقی ، صادق هلیل رودی ، محمدعلی بنی اسدی ، مجید اسلام پناه و محمد اسدی کشکوئیه بر این نکات تاکید شد:

ضرورت توجه به پژوهش در نظام آموزشی کشور - فراهم شدن امکانات تحصیلات تکمیلی برای فرهنگیان - رسیدگی به مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان - در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای خانم‌های معلم از جمله کاهش میزان تدریس هفتگی و کاهش سن بازنشستگی - رسیدگی به مسائل و مشکلات مادی و درمانی معلمان بازنشسته - تقویت علمی نیروی انسانی - غنی سازی محتوایی نظام آموزشی - برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان - افزایش تعداد مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان عشایر - اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت در آموزش و پرورش - انتقاد از حذف معاونت امور تربیتی و توجه به شایسته‌سالاری در انتصابات آموزش و پرورش - توجه به جنبش نرم افزاری در سطوح مختلف آموزشی و زمینه سازی برای تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله در عرصه آموزش و پرورش .

در این دیدار پس از طرح دیدگاهها و خواسته‌های معلمان ، رهبر معظم انقلاب این جلسه را نمادی از احترام عمیق رهبری به قشر معلم و فرهنگی دانستند و با اشاره به پیگیری دیدگاههای مطرح شده در جلسه افزودند: مسوولان دولتی باید در حد امکانات برای حل مشکلات معیشتی این قشر و دیگر خواسته‌های آنان تلاش کنند.

ایشان اعتقاد نظام اسلامی به تعلیم و تربیت را اعتقادی عمیق ، بنیانی و ایدئولوژیک خواندند و افزودند: برخی احزاب و گروههای سیاسی برای اهداف کوتاه مدت خود به معلمان توجه مقطعی می‌کنند اما نگاه نظام به جامعه فرهنگیان سیاسی نیست بلکه ما معتقدیم هیچ تحولی در جامعه صورت نمی‌گیرد مگر اینکه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت در آن نقش اساسی داشته باشند.

ایشان نقش معلمان را در مواردی پرمعناتر از نقش خانواده دانستند و افزودند: اگر بدنبال تربیت نسلی برخوردار از اعتماد به نفس ، انضباط اجتماعی ، مسوولیت پذیر ، با کفایت ، متدین ، فداکار و با پشتکار هستیم کلید تحقق این هدف بسیار مهم در دست آموزش و پرورش است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای توجه دولت به مسائل معیشتی معلمان را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: البته این مشکلات نباید در تعهد ، بیداری و احساس مسوولیت معلمان ، اثر منفی بگذارد.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم تکریم و ارتقای منزلت و جایگاه معلمان افزودند: تکریم حقیقی و ارتقای جایگاه اجتماعی معلمان هنگامی محقق می‌شود که جامعه معلمان نقش بسیار اساسی خود را در روند سرنوشت آینده کشور ایفا نماید بنابراین فرهنگیان در ارتقای جایگاه خود ، نقش مهمی بر عهده دارند.

ایشان تصمیم گیری سلیقه‌ای و فردی در نظام آموزش و پرورش را مضر خواندند و افزودند: تصمیمات این بخش باید پخته و سنجیده باشد که برای دسترسی به این هدف ، تشکیل یک اتاق فکر و یک مرکز اندیشمند در آموزش و پرورش ضروری است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تربیت نسلی متدین و آگاه را مهمترین وظیفه جامعه معلمان برشمردند و خاطرنشان کردند: آبادانی کشور ، پیشرفت مادی و معنوی جامعه و دستیابی به رتبه اول منطقه‌ای که در سند چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده است در سایه تعمیق ایمان و افزایش انگیزه های دینی جامعه و بویژه نسل جوان امکان پذیر است که معلمان در این زمینه نقشی اساسی برعهده دارند.


برنامه هاي سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به كرمان اعلام شد
كرمان در درياي بيكران شور و شادي غرق شد
گزارش تصویری از ورود مقام معظم رهبری به شهر کرمان
دیدار علما‏، فضلا و طلاب استان كرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
دیدار جمع کثیری از مردم استان کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای این شهر
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمان
گزارش تصویری از زیارت قبور شهدای کرمان توسط رهبر فرزانه انقلاب

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo