شهید آوینی
 
مرحله نهایی سومین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور

مرحله نهایی سومین جشنواره دو سالانه نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور 20 تا 22 اردیبهشت ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش از دبیر خانه جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان کشور، سومین جشنواره دو سالانه نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با هدف بسط و گسترش اسلام ناب محمدی (ص) و با تکیه بر ابعاد وجودی حضرت علی (ع)، تحقق تئوری اسلامی شدن دانشگاه ها با تکیه بر نهج البلاغه، ارایه به روز و روان و در عین حال عمیق و دقیق آموزه های علوی، تبیین و تشریح مفاهیم بلند نهج البلاغه با جاذبه های ادبی و هنری و ارتقای سطح بینش دینی دانشگاهیان برگزار می شود.

این جشنواره در دو سطح اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور مهرماه سال گذشته با شرکت بیش از 155 هزار دانشگاهی کار خود را آغاز و با معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش های تک مرحله ای آثار "ادبی، هنری، پژوهشی" و دو مرحله ای (ترجمه و مفاهیم، حفظ و کتابخوانی) 20تا 22 اردیبهشت ماه درتالار علامه امینی  دانشگاه تهران به کار خود پایان می دهد.

بنابراین گزارش در بخش مسابقات تک مرحله ای و دو مرحله ای دانشجویان، از 580 دانشجوی برگزیده و در بخش تک مرحله ای اساتید از 120 استاد برگزیده در رشته های مختلف تجلیل به عمل می آید.

گفتنی است جشنواره دو سالانه نهج البلاغه با مشارکت وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان های جهاد دانشگاهی و بسیج دانشجویی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهرداری تهران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo