بازديد مقام معظم رهبري از دانشگاه هوايي شهيد ستاري

حضرت آیت الله خامنه ای رهبری معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز ارتش، صبح روز يكشنبه بدون اطلاع قبلی با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری به مدت 4 ساعت از دانشکده های مختلف این دانشگاه بازدید کردند و ضمن گفتگو با اساتید و دانشجویان، از نزدیک در جریان فعالیتهای علمی و آموزشی در این دانشگاه قرار گرفتند.

فرمانده کل قوا در بازدید از کلاسهای درس و آزمایشگاههای تخصصی و کارگاههای آموزشی دانشکده های برق، علوم پایه، مدیریت، پرواز، رایانه و کنترل و فرماندهی دانشگاه هوایی شهید ستاری، ضمن ابراز خرسندی از حضور پرنشاط و با انگیزه جوانان دانشجو و اساتید مجرب تاکید کردند: اهمیت علم آموزی در این دانشگاه از این جهت است که فارغ التحصیلان آن با دانش و علم خود نگاهبان آسمان ایران و حفظ آرامش و آسایش ملت بزرگ ایران خواهند بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه هوایی شهید ستاری، هدف از بازدید خود از این دانشگاه را تکریم و احترام به ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش بیان کردند و با اشاره به دو ویژگی مهم دانشجو و نظامی بودن دانشجویان این دانشگاه افزودند: یک نظام تحصیل کرده و صاحب علم، دانش و تجربه علاوه بر امتیاز پژوهندگی و فعالیت علمی، به جهت تلاش برای حفظ امنیت و آسایش کشور و ملت، دارای جایگاه بسیار بالایی است.

ایشان رابطه جوانان یک کشور با علم و دانش را ترسیم کننده هویت ملی آن کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: برغم عقب ماندگی علمی که در قبل از انقلاب اسلامی بر ملت ایران تحمیل شد، جوانان کشور در 26 سال گذشته به برکت انقلاب و خودباوری ناشی از آن پیشرفتهای علمی بزرگی را بدست آورده اند که موفقیت دانشمندان ایرانی در دستیابی به دانش هسته ای، دانش پیشرفته استفاده از سلولهای بنیادی، ساخت هواپیما و موفقیتهای علمی در المپیادها و مسابقات علمی جهانی نمونه هایی از آن است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری اقدام تحسین برانگیز و شگفت آور نسل گذشته در مقابله با نظام سلطه بین المللی و سرنگونی حکومت طاغوتی و وابسته پهلوی بدون اتکا به دو قدرت غرب و شرق آن زمان تاکید کردند: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه ایمان عمیق ملت ایران بود که باعث احساس هویت و بیداری دیگر مسلمانان و تهدید سلطه قدرتهای استکباری نیز شد.

ایشان با تاکید بر اینکه نسل کنونی نیز باید با همان ایمان، آگاهی و هوشیاری حرکت رو به جلو نسل گذشته را ادامه دهد، خاطر نشان کردند: آمریکا و صهیونیستها در طول 26 سال گذشته از هیچ اقدامی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکردند اما برغم این تلاشها، ملت بزرگ ایران با ایستادگی در مقابل فشارها، در همه زمینه ها پیشرفت کرد و نسل جوان پرنشاط کشور قطعا این مسیر را ادامه خواهد داد.

مقام معظم رهبری با اشاره به شعارهای فریبنده نظام استکباری آمریکا از یک طرف و تقسیم دنیا به انسانهای درجه یک و درجه دو از طرف دیگر، افزودند: این سیاست که برخی انسانها باید مقهور برخی انسانهای دیگر باشند محکوم به شکست است زیرا بشریت بدلیل نیاز خود به عدالت در مقابل این سیاست خواهد ایستاد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری را به تعمیق ایمان، ارتباط بیش از پیش با پروردگار و تلاش مضاعف علمی توصیه و از زحمات اساتید و مسوولان این دانشگاه قدردانی کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه هوایی شهید ستاری امروز، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه کردند.

در این بازدید همچنین حضرت آیت الله خامنه ای در جمع مسوولین این دانشگاه ضمن شنیدن گزارشهای مسوولان دانشگاه هوایی شهید ستاری رهنمودهایی برای ارتقای بیش از پیش فعالیتی علمی، آموزش و فرهنگی این دانشگاه ارائه دادند.

گزارش تصويري بازديد مقام معظم رهبري از دانشگاه هوايي شهيد ستاري

Logo
https://old.aviny.com/News/84/01/29/03.aspx?&mode=print